Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین – ایرنا – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 60 جاذبه گردشگری قزوین آماده بازید مسافران نوروزی هستند و برای هر اثر تاریخی 2 راهنما نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا خزائلی روز یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: در همین راستا تمامی ظرفیت هتل ها، اقامت گاه ها، بوم گردی ها و مراکز اسکان دیگر در استان فراهم شده و در صورت افزایش مسافران برای اسکان آنها از ظرفیت مدارس استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:هتل ها و اقامت گاه های استان ظرفیت اسکان هزار و 276 نفر را دارند و خوشبختانه هتل داران استان تخفیف 30 تا 40 درصدی را برای مسافران نوروزی پذیرفته اند.
این مسئول افزود: 10 موزه فعال و 12 مرکز اطلاع رسانی در سطح استان آماده بازدید و پاسخگویی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند و اقدامات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و شهروندان در ایام عید انجام شده است.
خزائلی اضافه کرد: توزیع سفر و ثروت از نکات مورد تاکید علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در همین راستا برنامه های میراث فرهنگی استان در سطح شهرستان ها و بخش ها با همکاری فرمانداران و بخش ها اجرا خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: فرکانس رادیو قزوین در کلیه بیلیبوردهای جاده های استان اطلاع رسانی می شود تا اخبار استان را با محوریت گردشگری در اختیار گردشگران قرار دهند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: یکی از موضوعات کلیدی برای نوروز امسال گردشگری دیجیتال و ارایه وای فای رایگان در برخی از بناهای تاریخی است و امیدواریم بتوانیم در عرصه گردشگری الکترونیک مرزها را درنوریده و مسافران را جذب کنیم.
خزائلی اضافه کرد: در بخش مسافران عبوری نیز باید آداب لازم را در شان آنها به جا آوریم و امیدواریم از ظرفیت تردد مسافران نوروزی به نفع استان و برای معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی استفاده شود.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي تعطيلات نوروزي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

قاسم آل کثیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: منطقه زیتون کارمندی اهواز، ۲ سنگر داشت؛ یکی در ورودی پارک زیتون و دیگری در انتهای زیتون کارمندی در محلی با نامِ سنگر که همچنان وجود دارد.

وی توضیح داد: سنگری که اخیراً تخریب شده است، محل پناهِ مردم در دوران جنگ تحمیلی بود و حتی تا بعد از جنگ نیز محل زندگی بسیاری از جنگ‌زدگانِ شهرستان‌های سوسنگرد و… بوده است.

فعال میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: این سنگر نمادِ روایات، خاطرات و حافظه جمعی بسیاری از مردم اهواز بود که همه آنها با خاک یکسان شد.

آل کثیر افزود: با اینکه تعدادی از فعالان میراث فرهنگی در تلاش برای ثبت ملیِ این سنگرها بودند اما شهرداری اهواز و به خصوص شهرداری‌های مناطقِ مربوطه و دیگر سازمان و اداراتِ مرتبط از جمله میراث فرهنگی و… در اوج بی‌ذوقی و خلاقیت این سنگرها را رها کردند و نسبت به حافظه جمعی مردم در دوران مقاومت بی‌تفاوت هستند.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: جنگ کابوس یک کشور است. جنگی که با وجود همه تلفا، انسانی زیرساخت‌های یک کشور را از بین می‌برد و مناطق مختلفی را برای همیشه خالی از سکنه می‌کند. اما در سایه جنگ و به‌خصوص پس از آن، بقایای جنگ و مناطق جنگی یکی از جاذبه‌های بالقوه گردشگری است که کشورهای مختلف از آن برای توسعه گردشگری استفاده می‌کنند.

آل کثیر تاکید کرد: سنگرها می‌توانستند فرصت و ظرفیت خوبی برای حفظِ تاریخ اجتماعیِ دیار ما در دوران جنگ باشند و همچنین می‌شد در زمینه گردشگری مقاومت مثل بسیاری از کشورهای جهان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی به تجربیات جهانی اشاره کرد و افزود: موارد جذابی در این زمینه در جهان صورت گرفته است. نمونه‌هایی از استفاده متفاوت از این سنگرها در سراسر کشور آلبانی دیده می‌شود. برای مثال در مواردی این استحکامات بتونی به سالن تتو، ساندویچ فروشی و حتی هتلی با ۲۰ اتاق تبدیل شده شده‌اند. در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی، در ۲ سنگر بتونی بزرگ موزه‌هایی راه اندازی شده است.

آل کثیر گفت: همچنین کشور السالوادور که سال‌ها درگیر جنگ‌های داخلی بود اکنون تمرکز ویژه‌ای بر سنگرهای مقاومت داشته است. در موزه‌های السالوادور هم سمبل‌ها و نمادهای زیادی از جنگ داخلی به معرض نمایش گذاشته شده است. مقامات دولتی هم با توجه به واکنش مثبت توریست‌ها به این گونه موارد در حال طراحی استفاده از این امکان هستند. بر اساس آمار در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ حدود ۳.۷ میلیون نفر توریست از السالوادور بازدید کرده‌اند و مبلغ ۷ میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده‌اند.

کد خبر 6087787

دیگر خبرها

  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر