Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:01:06 GMT

نمونه برداری از آب قنات «کن» به منظور حفظ حیات درختان

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۱۹۶

نمونه برداری از آب قنات «کن» به منظور حفظ حیات درختان

رییس اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه 5 جلوگیری از خشک شدن درختان مجاور قنات کن که از این آب تغذیه می شوند را مهم دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با بررسی و نمونه برداری از آب قنات، محیط زیست را از آلودگی مصون و از خشک شدن درختان محدوده جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا ساناز فتحی به همراه رئیس اداره پایش محیط زیست شهرداری تهران از محله کن و انبار نفت بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید به منظور پایش آب قنات‌های کن و بررسی آلودگی نفتی آن و نمونه‌گیری توسط آزمایشگاه محیط زیست انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، وی با اشاره به اهمیت نگهداری و حفظ باغات کن،محله کن را از قدیمی‌ترین محلات تهران دانست که در غرب تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم و بازسازی فنس‌های حفاظتی پناهگاه حیاط وحش لوندویل آستارا

محمد رضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محدوده فنس کشی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا که در سنوات گذشته مورد تخریب کامل افراد سود جو قرار گرفته بود بازسازی و محصور کردن حدود ۲ کیلومتر از منطقه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه مجموعه پناهگاه حیات‌وحش لوندویل آستارا، یکی از زیرمجموعه‌های سازمان محیط زیست و از مناطق ارزشمند زیست محیطی کشور است گفت: بازسازی و محصور کردن این منطقه در جهت افزایش ضریب حفاظت و جلوگیری از ورود متخلفین و احشام سرگردان و همچنین پیشگیری از وقوع آتش سوزی در سطح مناطق انجام گرفت.

پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از مناطق چهارگانه سازمان محیط‌زیست محسوب می‌شود که شامل زیستگاه‌ها ی متنوع آبی و خشکی جنگلی بوده که مهمترین گونه‌های گیاهی آن نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی، ازگیل، لرگ، لیلکی، تمشک است و از حدود ۱۲۵ گونه جانوری شناسایی شده می‌توان به مهمترین آنها از جمله روباه معمولی، گراز، سمور آبی، سیاه کاکل، پری شاه، قوی فریاد کش، انواع اردک، حواصیل، گیلانشاه خالدار و غیره اشاره کرد.

کد خبر 6058325

دیگر خبرها

  • جزئیات بودجه ٢١.٢ همتی محیط‌ زیست و خدمات شهری در سال ١۴٠٣
  • پایش شبانه روزی حفاظت از محیط زیست در گیلان
  • جزئیات بودجه ٢١.٢ همتی محیط‌زیست و خدمات شهری در سال ١۴٠٣
  • ترمیم و بازسازی فنس‌های حفاظتی پناهگاه حیاط وحش لوندویل آستارا
  • تشدید گشت های جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز آبزیان در پردیس
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • پایش مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و امور منابع آب شهرستان ارومیه از رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه
  • مراکز صنعتی و معدنی مازندران در نوروز پایش می شوند
  • آلاینده‌های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • آلاینده های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان