Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:58:33 GMT

مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۲۰۰

مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتی

تهران- ایرنا- با توجه به مشکلاتی که در پی خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های ناشی از آن در کشور به وجود آمده دردسرهای زیادی به لحاظ اقتصادی و به‌خصوص در حوزه خودرو برای مردم ایجاد شده است و باید به هر نحوی که شده این مشکلات را رفع کنیم.

روزنامه روزان با درج یادداشتی به قلم علی اسدی کرم نماینده مجلس آورده است: با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت مشکل بخش خودرویی حل نمی‌شود، باید شرایط را طوری مهیا کنیم که فعالان اقتصادی و صنعتی بتوانند ادامه فعالیت دهند، زیرا پس از اعمال تحریم‌ها اغلب شرکت‌هایی که در کشور حضور داشتند مجبور به ترک ایران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش خودرو هم بسیاری از شرکت‌های خارجی که تامین قطعات می‌کردند همکاری‌هایشان را با کشورمان قطع کردند که این موضوع، یک مشکل بزرگ را در این صنعت برای ما به وجود آورده است.

خودروسازان، ثبت نام‌هایی را که از قبل انجام داده بودند به دلیل عدم تحویل قطعه از خارج از کشور به حالت تعلیق درآورده اند و نرسیدن قطعات مشکل‌ساز شد و طی ماه‌های گذشته شاهد نارضایتی مردم از این خودروسازان بودیم که بایستی با حوصله این مشکلات را حل کنیم.

شرایط کشور در حال حاضر استثنایی است. در این شرایط باید صبوری به خرج دهیم تا بازار به یک روال عادی برگردد. از زمانی که تعادل بازار پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا به هم خورد، شرایط به حالت عادی برنگشت زیرا زور بالای زور ایجاد شده و هر کسی طبق میل خود هر نرخی را که می‌خواهد تعیین می‌کند.

با جلساتی که با مسئولان این حوزه و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم امیدواریم که در روزهای آتی و پس از عید، روال به حالت عادی برگردد و شاهد تعدیل قیمت خودروها باشیم که در این صورت بازار تنظیم خواهد شد. با اصلاح تولید قطعه‌سازی، این صنف به درستی به صحنه می‌آیند و خودروهایی که به دلیل عدم تامین قطعه تولید نشده بودند، تولید و تحویل مشتریان و خریداران می‌شود.

*منبع: روزنامه روزان،1397،12،26
**گروه اطلاع رسانی**9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روزنامه روزان اقتصاد و صنعت فعالان اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است

حبیب اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۲ تا ۵۳ هزارتومان است، درحالی که قیمت تمام شده بالای ۶۸ هزارتومان است.

به گفته او، بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز است که با ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی این میزان محقق می شود.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به مازاد تولید و روند کاهشی قیمت مرغ انتظار می رود که پشتیبانی امور دام مازاد را جمع آوری کند تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

کارشناس صنعت طیور ذخایر استراتژیک سالانه مرغ را ۵۰ تا ۷۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه امکان تامین مرغ مورد نیاز داخل و ذخایر استراتژیک وجود دارد که براین اساس نیازی به واردات نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد