Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:53:08 GMT

نرخ بیکاری ترکیه به بالاترین سطح ۹ سال اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۳۴۳

نرخ بیکاری ترکیه به بالاترین سطح ۹ سال اخیر رسید

همزمان با رکود اقتصادی در ترکیه، شرایط بازار کار این کشور نیز وخیم تر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مرکز آمار ترکیه اعلام کرد در سه ماهه نوامبر تا ژانویه، نرخ بیکاری ترکیه به ۱۳.۵ درصد افزایش پیدا کرده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی ۹ سال اخیر است. این مساله نشان می‌دهد که پس لرزه‌های کاهش ارزش لیر در سال گذشته کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماهه پایانی سال گذشته، رشد اقتصادی ترکیه به منفی ۳ درصد رسید تا این کشور وارد رکود شود. این رشد که ضعیف‌ترین سطح رشد ثبت شده اقتصاد ترکیه در یک دهه اخیر است، می‌تواند باعث افزایش ناامیدی سرمایه‌گذاران بین‌المللی از این کشور شود.

در سه ماهه منتهی به ژانویه، شمار افراد بیکار به ۴.۳ میلیون نفر افزایش یافته است که حدود یک میلیون نفر بیشتر از زمانی است که نرخ بیکاری این کشور ۱۲.۷ درصد بود. نرخ بیکاری ترکیه در سه ماهه پایانی سال قبل معادل ۱۲.۳ درصد بود.

دولت و اتحادیه بورس کالای ترکیه جمعه پیش یک برنامه جدید برای تقویت اشتغال را اجرایی کردند که به گفته مسئولان مربوطه، ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲.۵ میلیون نفر را دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و برات البایراک، وزیر دارایی ترکیه معتقد هستند که این کشور از سخت‌ترین گردنه‌ها عبور کرده و شرایط در مقایسه با قبل بهبود داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است جنگی منطقه‌ای به راه بیاندازد.

اردوغان افزود: نتانیاهو و سرکردگان اسرائیل به تنهایی مسؤول تنش اخیر در خاورمیانه هستند. نتانیاهو تلاش می‌کند برای باقی‌ماندن در مقام نخست‌وزیری جنگ را به درازا بکشاند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق اقدام اخیر اسرائیل بود، اما کشورهایی که در این رابطه سکوت اختیار کردند، به حمایت از اسرائیل شتافتند.

اردوغان ادامه داد: ما اجازه نداده‌ایم هیچ تجهیزاتی که امکان استفاده در زمینه نظامی را داشته باشد به اسرائیل فروخته شود. موضع ما در قبال حمله اسرائیل به نوار غزه ثابت است.

کد خبر 6080341

دیگر خبرها

  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد