Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اسلام آباد با هدف تامین امنیت خود از اختصاص ۴۳ میلیارد روپیه به مرزهای مشترک با هند و افغانستان خبر داد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، اسلام آباد به تصمیم تازه‌ای در رابطه با مرزهای غربی و شمالی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیش بینی بودجه سال جاری دولت پاکستان در نظر دارد مبلغ 43 میلیارد دلار را برای تامین امنیت مرز غرب خود با هند و مرز شمالی خود با افغانستان اختصاص دهد.

مسئولین وزارت کشور پاکستان اعلام کردند: اسلام آباد در تلاش است از ورود تروریست‌ها به پاکستان جلوگیری کند و به این منظور مسیرهای ارتباطی غیر مجاز با افغانستان را کاملا مسدود خواهد کرد.

در گزارش این وزارت خانه آمده است: ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم و نابود کردن آن در عملیات‌های ضرب عضب و ردالفساد موفق بوده است ولی باید مانع خطرات خارجی شد.

ارتش پاکستان 900 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را حصار کشی کردارتش پاکستان: حصار کشی در مرزهای مشترک با افغانستان خاک ما را امن کرده استپاکستان 70 کیلومتر دیگر از مرز مشترک خود با افغانستان را حصار کشی کرد

اسلام آباد معتقد است بیشترین چالش امنیتی پیش رو مربوط به مرزهای مشترک با هند و افغانستان می شود از این رو بودجه ویژه ای را برای این دو مرز اختصاص داده است.

هنوز در مورد جزئیات نحوه مصرف این بودجه جزئیاتی منتشر نشده با این حال گمان بر این است که بخش زیادی از این مبلغ صرف حصارکشی در مناطق حساس خواهد شد.

پاکستان با افغانستان حدود 2 هزار و 500 کیلومتر مرز مشترک دارد و عملیات حصار کشی در این مرز از مدت ها قبل آغاز شده است، نظامیان پاکستانی تاکنون موفق به حصار کشی هزار کیلومتر از این مرز شده‌اند.

در مرز مشترک میان هند و پاکستان تبادل آتش و تیر اندازی نیروهای هندی بیشترین دغدغه اسلام آباد است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان از اخراج بیش از ۱۰۰ مهاجر افغانستانی از پاکستان خبر داده است.

به گفته‌ی این وزارت، این افراد به تاریخ‌های ۲۵ و ۲۶ حمل از طریق گذرگاه تورخم به کشور بازگشته‌اند.

امروز (دوشنبه، پانزدهم اپریل) آخرین روز مهلت پاکستان برای مهاجران افغان در این کشور است.

این در حالی است که روز گذشته رسانه های پاکستانی گزارش دادند که تا دو روز دیگر دولت این کشور مرحله دوم اخراج مهاجرین را روی دست می گیرد.

گفته می شود که در چند ماه گذشته حدود 500 هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌