Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادرقلی ابراهیمی، دبیرستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری درباره اجرای این طرح‌های فناورانه، اظهار کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، این ستاد با همکاری بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مقدماتی را فراهم کرده تا برای واحدهای کوچک در حوزه پرورش ماهی و ایجاد گلخانه‌های کوچک در محیط روستایی و در قالب زنجیره ارزش، طرح‌های فناورانه زودبازده در مناطق عشایری و محروم اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در ادامه یادآور شد: این ستاد از طرح‌های فناورانه زودبازده در مراحل قبل از تولید، حین تولید و پس از تولید و ورود به مرحله بازار حمایت می‌کند تا بتوانند محصولات دانش‌بنیان تولید کنند و رونق کسب و کار را در مناطق عشایری و محروم اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۴ منطقه محروم هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: این طرح‌های فناورانه زودبازده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان اجرایی می‌شوند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و برای توسعه فناوری و تاثیرگذاری در زندگی مردم انجام خواهد شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان ۲۵ بهمن ماه پارسال تصویب و در اسفند ماه به ستاد قاچاق کالا ابلاغ شد؛ از اردیبهشت امسال نیز لازم الاجرایی می‌شود.

دهقانی نیا در ادامه افزود: نحوه اجرای این قانون هم حقوق دولت، هم مرزنشین و مصرف کننده را در نظر گرفته و محور اصلی اش اشتغال پایدار در مناطق مرزی است.

وی درباره تفاوت این قانون با قانون مصوب سال ۹۶، اظهار داشت: تفاوت قانون ابلاغی سال گذشته با آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناور‌های دریایی سنتی که در سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده بود، این است که برای اجرای این قانون یک بازه زمانی ۵ ساله در نظرگرفته شده است. ماحصل این بازه زمانی توسعه اقتصادی مناطق مرزی و بنادر کشور خواهد بود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: طبق ماده ۳ این قانون ۶۰ درصد درآمد‌های گمرکی و مالیاتی حاصل از اجرای این قانون برای تقویت و اشتغال مرزنشینان، ۲۰ درصد برای زیر ساخت‌های اقتصادی مرز و بیست درصد باقی مانده برای امنیت و مبارزه باقاچاق در مناطق هزینه می‌گردد.

دهقانی نیا در ادامه بیان کرد: دولت موظف است طی شش ماه پس از تصویب این قانون، اقدامات لازم جهت تهیه و تصویب برنامه آمایش و تحول در بازارچه‌های مرزی و برنامه توسعه و تجهیز بنادر کوچک در استان‌های ساحلی جنوب کشور را به عمل آورد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک استانداران، فرمانداران و مردم در مناطق مرزی این بسته مرزی مدیریت شود تا به اهدافی که قانونگذار تاکید کرده، برسیم.

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • اجرایی شدن قانون جدید تجارت مرزی در خصوص کولبری و ملوانی
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای تعهدات اشتغالزایی هستند
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • اجرای طرح بهبود تولید مثل دام سبک در سمنان
  • اجرای ۱۰ طرح اقتصادی فناورانه در ۵ استان