Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-18@19:30:12 GMT

غوغای بابک تختی؛ «در حمایت از پدرم»

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۹۴۱۴

به گزارش پارس نیوز، تختی آن‌قدر بزرگ بوده که بعد از ٥١‌ سال همچنان ابهام‌هایی پیرامون چرایی مرگش وجود داشته باشد. با این‌که در طول نیم قرن اخیر روایت‌های زیادی از نحوه مرگ یکی از اسطوره‌های تاریخ ورزش ایران وجود داشته، اخیرا اظهارات جمشید مشایخی در تلویزیون واکنش‌های زیادی به همراه داشت. بعد از انتقاد‌های زیادی که از ادعای بازیگر پا به سن گذاشته سینمای ایران شده بود، پسر تختی تصمیم گرفت در مصاحبه‌ای یک بار برای همیشه به ابهام‌های موجود درباره مرگ پدرش پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢٠‌ سال پیش فهمیدم پدرم خودکشی کرده

بابک تختی در مصاحبه خود با یکی از خبرنگاران خارج از کشور به صراحت اعلام کرد پدرش به علت خودکشی فوت کرده؛ موضوعی که می‌گوید ٢٠‌سال قبل از آن اطمینان پیدا کرده است. پسر تختی ماجرا را این‌گونه توضیح داد: «من بیش از ٢٠‌سال پیش در ایران وقتی دنبال اسناد و مدارک درباره پدرم بودم، راهم کشیده شد به وزارت اطلاعات. آن‌ها به من گفتند سری به هتل آتلانتیک زدی یا نه. من با صاحب هتل که از سال ٤٦ آن را در اختیار داشت، صحبت کردم. گفت چطور بابک جان نیامدی این همه سال قاتل پدرت را ببینی؟! من در طول راه دچار عذاب‌وجدان بودم که باید خودم می‌رفتم هتل یا کس دیگری را می‌فرستادم. وقتی مدیر هتل را دیدم و از مصیبت‌هایی شنیدم که به خاطر مرگ تختی در آن هتل داشت، گفتم تختی خودکشی کرده و همه کسانی که تختی را دوست دارند به این آقا یک عذرخواهی بدهکارند.»

تختی منتظر بود یکی نجاتش دهد

وقتی پسر تختی بعد از نیم قرن به شایعات پایان داد، از دانسته‌های خودش درباره خودکشی پدرش برای علاقه‌مندان به او گفت: «من تصور می‌کنم تختی رفته بود هتل به این امید که شاید یکی سراغش بیاید و نجاتش بدهد. وگرنه می‌توانست برود باغ خودش.» بابک تختی دلیل این تصمیم را هم قرار گرفتن پدرش در یک معضل بزرگ عنوان کرده: «نه می‌توانست کشتی بگیرد، نه می‌توانست انقلاب کند و... هیچی برایش نمانده بود. این بزرگترین مانعی بود که از عهده حل کردنش برنیامد.»

واکنش تند به اظهارات جمشید مشایخی

اظهارات اخیر جمشید مشایخی مبنی بر این‌که تختی به خاطر اختلاف با شهلا توکلی، همسرش تصمیم به خودکشی گرفته، بهانه اصلی مصاحبه بابک تختی بود. پسر غلامرضا تختی خیلی تند به ادعای بازیگر مطرح سینما و تلویزیون واکنش نشان داده است: «مسأله خودکشی بار‌ها تکرار شده و چیز تازه‌ای کشف نشده است. این اضمحلال کامل فرهنگی است. آقای مشایخی می‌گوید تختی نمی‌توانست با زنش زندگی کند. اصلا این تختی‌ای نیست که شما می‌شناسید آقای مشایخی! اصلا تختی لات و لمپن نبود. زنش را دیده و می‌دانسته چه کسی است. معیار‌ها و ارزش‌هایشان با شما تفاوت داشته است. تختی مگر مثل شما عقب مانده بود که نتواند از زنش طلاق بگیرد؟ منظور شما اختلاف نیست، منظور شما این است که شهلا به تختی خیانت کرده و تختی نمی‌توانست این را تحمل کند و خودش را کشت. این چه استدلال بیهوده و احمقانه‌ای است؟»

انتقاد از تلویزیون

یکی از بخش‌های صحبت‌های بابک تختی انتقاد از صداوسیما بود. او معتقد است این‌که جمشید مشایخی در تلویزیون چنین ادعایی را مطرح کرده، مقصر اصلی‌اش صداوسیماست: «بعد از ٥٠‌سال مدیران تلویزیون آنتن می‌دهند تا بحث خودکشی تختی به زردترین حالت ممکن منتشر شود. حتی دیگر زردترین روزنامه‌ها درباره سلبریتی‌ها هم این‌طور نمی‌نویسند که همسر فلان سلبریتی با چه کسی بوده و بعد از او چه کرده!» بابک تختی دلیل عدم مصاحبه‌اش با تلویزیون ایران را سانسور بخشی از گفت‌وگوی قبلی خود عنوان می‌کند: «من یکبار با صداوسیما مصاحبه کردم که به زمان مرحوم حاتمی برمی‌گردد، اما، چون صحبت‌هایم را سانسور کردند، دیگر با تلویزیون صحبت نکردم.»

بابک هم مثل پدرش همه را غافلگیر کرد!

در روز‌های اخیر هم مردم و هم برخی از چهره‌های مطرح به اظهارات جمشید مشایخی واکنش نشان دادند و اکثرا هم حرف‌های او را تایید نکردند. بعد از انتشار مصاحبه بابک تختی خیلی‌ها از جسارت پسر جهان پهلوان به خاطر صراحتش در روایت ماجرای خودکشی پدرش تمجید کردند؛ اگرچه برخی نیز نظرات دیگری داشتند. یکی از کاربران دراین‌باره نوشته بود: «دوران سربازی یکی از هم‌خدمتی‌هایم کتابی آورد که در آن عکس‌های عروسی تختی چاپ شده بود.

من به غیر از تختی کسی‌رو نمی‌شناختم. عکس‌ها با آن‌چه در ذهنم از تختی ساخته بودم، خیلی فرق داشت. حالا هم پسر تختی مثل پدرش همه را غافلگیر و خودکشی پدرش را تایید کرد.» حالا شاید همه در انتظار واکنش جمشید مشایخی به این ماجرا باشند، چون جو به وجود آمده علیه این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مرگ ایران جمشید مشایخی تلویزیون سینمای ایران خودکشی مصاحبه فوت کشتی انقلاب سینما و تلویزیون طلاق جهان سربازی پارس پدرم حمایت غوغای پارس نیوز بابک تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: «به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.»

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: «نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.»

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: «ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.»

او گفت: زمان تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیمه دوم امسال خواهد بود.

کد خبر 845211 برچسب‌ها مترو خط ۷ حمل و نقل سفر - گردشگری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • عکسی از مهدی هاشمی و منتقد سرسخت پدرش در یک مراسم /وزیر احمدی نژاد هم آمد
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • «سعید بی‌ناموس» چگونه خودکشی کرد؟‌ + ویدئو | گوشه ای از رعب و وحشت شروری که در ساختمان وزرا فوت کرد
  • غوغای آهنگ ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا
  • وقتی دیوید فینچر ۷ ساله کتاب «سینما به روایت هیچکاک» را روی میز پدرش دید
  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی