Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 26 اسفندماه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم سالروز شهادت سردار شهید «حسین املاکی»، فرهنگ ایثار و شهادت را یک فرهنگ حیاتی دانست و اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باعث انعکاس درست این فرهنگ می‌شود.

وی شهید املاکی را یکی از نمادهای افتخار برای مردم گیلان دانست و افزود: نشان دادن ابعاد مهم ایثار شهید املاکی و تمامی شهدای این مرز و بوم به بهترین و موثرترین شکل ممکن به مردم باید سرلوحه کار و از دغدغه‌های مهم متولیان فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه آخرین شهید استان یعنی شهید «حسین جوینده» که 22 اسفندماه امسال در حین ماموریت آموزشی به شهادت رسید نیز تحت تاثیر فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت قرار داشت، تصریح کرد: شهدای ما مخلصانه در راه شهادت قدم نهادند و لذا شناساندن درست آنان به جامعه به تقویت روحیه ایثار و شهادت و ترویج این فرهنگ والا در جامعه به خصوص بین جوانان و نوجوانان کمک شایانی می‌کند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه به دنبال برگزاری مطلوب‌تر مراسم سالگرد شهید املاکی به دنبال تدوین برنامه‌های ویژه هستیم، یادآور شد: مراسم یادواره شهید «حسین املاکی» در 9 فروردین 98، همزمان با سالروز شهادت این سردار همیشه قهرمان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا در پنجمین روز از فروردین‌ماه سال 98 بر سر مزار شهید املاکی در کولاک‌محله شهرستان لنگرود، برگزاری همایش ائمه جمعه استان جهت معرفی و اطلاع‌رسانی، انجام مسابقات فرهنگی - هنری با محوریت سردار شهید املاکی و پخش تله‌فیلم از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن شهید حسین املاکی مدیرکل بنیاد شهید گیلان یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان

سعید ایرانمش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این نشست که با حضور توسلی مدیر کل دفتر حقوقی و معاضدت قضایی و اسفندیاری مشاور معاونت حقوقی و امور مجلس انجام شد با اشاره به این موضوع که همه ادارات و سازمان‌ها باید در زمینه حقوق ایثارگران پاسخگو باشند، گفت: ایثارگران باید از حقوق خود مطلع باشند و بدانند، طبق قانون محق دریافت خدمات خاص هستند و برخورداری از این حقوق، به عنوان یک حق مسلم و مطالبه است.

وی بیان کرد: جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار جایگاه بالا و ویژه‌ای است؛ چرا که شهدا و ایثارگران دین بزرگی به گردن ما دارند.

وی تصریح کرد: این همایش در راستای آشنایی جامعه ایثارگری با حقوق شهروندی خود است که این آشنایی موجب می‌شود جامعه ایثارگری از حق قانونی خود مطلع شوند.

در ادامه جلسه حمید توسلی مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران به سوالات حضار پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس