Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روز شنبه هجدهمین هفته تظاهرات «جلیقه زردها» در سراسر فرانسه برگزار شد و درگیری شدید میان پلیس و معترضان به خصوص در شهر پاریس صورت گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه در حالی وارد چهارمین ماه خود شده که خشونت پلیس و درگیری با معترضان در جریان این تظاهرات با وجود انتقادات گسترده همچنان ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع فرانسوی، این خشونت و درگیری در جریان هجدهمین شنبه شدت زیادی به خود گرفته است.

روز شنبه نیز تظاهرات در بسیاری از شهر‌های فرانسه برگزار شد؛ در شهر پاریس معترضان جلیقه زرد به سمت «آرک دو ترایمف» (طاق پیروزی) در انتهای خیابان شانزلیزه حرکت کرده و در آنجا تجمع کردند.

 

 

تظاهرکنندگان در شانزلیزه اقدام به حفر سنگ‌فرش کف خیابان و پرتاب سنگ کردند و پلیس نیز همچون هفته‌های گذشته به اقدامات خشونت‌بار متوسل شد.

بیشتر بخوانید: اعتراض جلیقه زردها وارد هجدهمین هفته شد 

در این تظاهرات از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه تظاهرات کنندگان استفاده شده است.

 

 

وزارت کشور فرانسه شمار افراد حاضر در این تظاهرات را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.

تعدادی خودرو و ساختمان در جریان تظاهرات روز شنبه به آتش کشیده شده است، ۲۰۰ نفر از سوی پلیس بازداشت شده و ۶۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

 

 

استفاده از روش‌های خشونت‌بار از سوی پلیس فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که این خشونت‌ها هدف انتقادات گسترده داخلی و خارجی قرار گرفته است.

سازمان ملل اوایل ماه جاری از پاریس خواست تا تحقیقاتی درباره استفاده بیش از حد خشونت علیه جلیقه زر‌دها در فرانسه انجام بدهد.

 

 

در همین حال جمعی از جراحان و چشم پزشکان فرانسوی، طی نامه‌ای به امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور مبنی بر دستور فوری توقف قانونی استفاده از سلاح مرگبار به نام فلش بال از سوی پلیس در تظاهرات شدند.

در پی تشدید خشونت‌ها در فرانسه امانوئل مکرون مجبور به تشکیل اتاق بحران با حضور نیروهای امنیتی شده است.

جنبش موسوم به «جلیقه زردها» از روز هفدهم ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ و در اعتراض به افزایش بهای سوخت در فرانسه به راه افتاد.

 

 

تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فاصله کوتاهی در سراسر فرانسه و همچنین دیگر کشور‌های اروپایی به جنبشی گسترده علیه سرمایه‌داری تبدیل شد.

پلیس فرانسه در جریان این تظاهرات، برای متفرق کردن جمعیت انواع روش‌های خشونت‌بار شامل استفاده بیش از حد از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی، ضرب و شتم و خودروی آب‌پاش را به کار بست.

 

 

این خشونت گسترده که مورد انتقاد گروه‌های مختلف در داخل فرانسه و خارج از این کشور قرار گرفت، گروه‌های مختلف شامل زنان و افراد معلول را نیز تحت تأثیر قرار داد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تظاهرات در فرانسه جلیقه زردها پلیس فرانسه فرانسه خشونت پلیس فرانسه گاز اشک آور گلوله پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی موسوم به BDS گرچه سال هاست در کشور‌های مختلف فعالیت دارد، اما پس از شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر و آغاز نسل کشی فلسطینیان به صورت فعال‌تر در حال تبلیغ برای هدف قرار دادن شرکت‌های وابسته یا طرفدار اسراییل است. 

به گزارش الجزیره، جنبش تحریم اسراییل امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالان طرفدار فلسطین جلسه سهامداران شرکت بیمه‌ای ایکس‌ای AXA را در پاریس مختل کردند و از این شرکت خواستند دارایی‌های خود را که به نظام آپارتایدی اسراییل دامن می‌زند، واگذار کند. 

این فعالان یک دیوار کاذب به ارتفاع ۲ متر و ایستگاه بازرسی ساختگی بیرون محل برگزاری جلسه سهامداران این شرکت بیمه ایجاد کردند تا این امر تداعی کننده سیستم آپارتایدی اسراییل برای کنترل فلسطینیان باشد، موضوعی که بیمه AXA تامین کننده مالی آن است. 

شرکت بیمه AXA یکی از سرمایه گذاران در بانک هاپوئلیم، از بانک‌های بزرگ سرزمین‌های اشغالی است که براساس اعلام نهاد‌های حقوق بشری از تامین کنندگان مالی اصلی شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری محسوب می‌شود. 

این بیانیه تاکید دارد: شرکت بیمه AXA نمی‌تواند سکوت کرده و برای فرار از مسئولیت خود دروغ بگوید. حتی بهترین مدیر روابط عمومی نیز نمی‌تواند ریاکاری این شرکت بیمه و ناکارآمدی سیاست آن در زمینه حقوق بشر یا مبارزه با تغییرات آب و هوایی را پنهان کند. 

تاکنون چندین شرکت غربی به دلیل سرمایه گذاری یا حمایت از اسراییل هدف تحریم‌های مردمی قرار گرفته اند. شرکت مک دونالد، غول رستوران‌های زنجیره‌ای در جهان پس از آنکه شعبه سرزمین‌های اشغالی آن از ارائه غذای رایگان به سربازان صهیونیست خبر داد، هدف تحریم‌های شدید در کشور‌های اسلامی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک