Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که جهت اصلاح به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع شده بود، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این مواد در خصوص نقش احزاب و جبهه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین نظارت بر منابع مالی نامزدها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان انتقادات جدی به این مواد داشتند و معتقد بودند با حزبی کردن انتخابات به این شکل، فضای انتخابات سیاسی شده و منافع ملت تأمین نمی‌شود.

پس از مخالفت و موافقت‌های فراوان، بالاخره علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا این مواد مجدداً به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع شود تا به نوعی با انتخابات تناسبی منطبق شود.

نمایندگان با ۱۳۱ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس، با ارجاع مجدد این مواد به کمیسیون شوراها موافقت کردند.

به گزارش مهر، پیش از این کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد که شورای نگهبان با برگزاری انتخابات به صورت تناسبی موافق است.

کد خبر 4570069

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح استانی شدن انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

آفتاب‌‌نیوز :

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره را  اینجا بخوانید .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی