Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که داخلی‌سازی قطعات خودرو را به جد پیگیری می‌کنیم، گفت: بیش از ۷۰ درصد خودرو‌های ساخت داخل، داخلی سازی ۹۰ درصدی داشته اند و البته افزایش داخلی سازی باید ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا رحمانی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد‌های مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعا بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می‌گیرد.

معدن در صدر برنامه‌های وزارت صنعت

وی با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال زایی تصریح کرد: در سال آینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه آغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

رحمانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت بازسازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

وی همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های حفظ تولید صادرات است و ۱۵ کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یک‌هزار سیصد میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه فقط ۲ درصد است.

ضرورت ارتقای داخلی سازی خودرو‌های داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که داخلی‌سازی قطعات خودرو را به جد پیگیری می‌کنیم، گفت: بیش از ۷۰ درصد خودرو‌های ساخت داخل، داخلی سازی ۹۰ درصدی داشته اند و البته افزایش داخلی سازی باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به بحران جدی برای صنعت قطعه سازی در چند ماه گذشته، ادامه داد:۱۵۰ هزار کارگر بیکار شده بودند و ۱۳۰ هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه سازی حل شد.

رحمانی اضافه کرد: تولید خودرو سازان نیز در چند ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود که در حال حاضر تولید آنان به ۴ هزار دستگاه خودرو در روز رسیده است.

در این نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر صنعت خودرو معدن تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «ناامیدی سم است» به کارگردانی رضا پردل و محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که تا چندی پیش با نام «روبورس» شناخته می‌شد و داستان بحران سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ را روایت می‌کند. آریان عطارپور تهیه‌کننده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این تغییر نام گفت: زمان که اسم فیلم را انتخاب می‌کردیم «ناامیدی سم است» را مدنظر داشتیم اما «روبورس» را، به‌صورت موقت، در زمان عقد قرارداد روی آن نهادیم.

او ادامه داد: «روبورس» اسم دم ‌دستی که در لحظه انتخاب شده بود تا پروژه فقط یک نام داشته باشد اما «ناامیدی سم است» نماینده فضایی‌ست که فیلم می‌خواهد به مخاطب عرضه کند و ارتباط تماتیک با مستند دارد.

 برنامه‌ریزی برای «ناامیدی سم است»

این تهیه‌کننده درباره برنامه خود برای نمایش این مستند بیان کرد: احتمالا با هماهنگی بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، افتتاحیه‌ای برای فیلم برگزار شود و سپس در جشنواره‌های پیش رو مثل فیلم کوتاه تهران و هر جای دیگری که دوستان مرکز پیشنهاد کنند، شرکت خواهیم کرد. همچنین درنظر داریم تعدادی اکران خصوصی در جمع‌هایی که به مبلحث اقتصادی مثل بحران بورس علاقه‌مند هستند، برگزار کنیم.

کارگردان «مرجان» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های مستندسازی آینده خود مطرح کرد: مشغول فیلمبرداری مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو برای شبکه مستند هستیم که تا ۲ یا سه ماه آینده چند قسمت آن برای پخش آماده می‌شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی این اثر برعهده خودم است.

عطارپور در پایان خاطرنشان کرد: این مجموعه مستند، روایتی چند لایه از تاریخ شکل‌گیری صنعت خودرو در ایران، آسیب‌شناسی وضعیت فعلی و مطالعه تطبیقی درباره صنعت خودرو در ایران و کشورهای صاحب صنعت دیگر مثل کره جنوبی، هند، برزیل و... است.

«ناامید سم است» با نام قبلی «روبورس»، به بحران‌های سازمان بورس در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ می‌پردازد که این بحران‌ها در بازار سرمایه باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه مردم سهامدار شد. این مستند ۲۳ دقیقه‌ای پیامدهای این اتفاق و درگیری مردم با این موضوع را تا امروز بررسی می‌کند.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: رضا پُردل، تهیه‌کننده: آریان عطارپور، تدوین: آریان عطارپور، فیلمبردار: رضا تیموری، راوی: شهرام درخشان، آهنگساز: نیما پورکریمی، صداگذار: هیراد علوی‌فرد، مشاور علمی: علی شهبازی، تصویرساز پوستر: شادی یوسفی، طراح پوستر: هانا بیات، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز