Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در اسپانیا از صدور ویزای ایران برای گردشگران اسپانیای در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه آمریکا بهترین جایگزین برای منابع مالی ایران و ثروت آفرینی، جذب گردشگران دنیا برای سفر به ایران است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در هفته ای که گذشت بزرگترین رویداد 400 ساله اخیر ایران و اسپانیا با افتتاح نمایشگاه «ایران، مهد تمدنها» در معتبرترین موزه باستان‌شناسی اروپا در الیکانته والنسیا رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه حسن قشقاوی که چهار ماهی است به عنوان سفیر ایران در اسپانیا مشغول به فعالیت شده است، با تشریح ابعاد و اهمیت افتتاح نمایشگاه «ایران، مهد تمدنها» از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و موسیقی اقوام در نخستین هفته نوروز در موزه الیکانته خبر داد تا چنین مراسماتی بر جذب بیشتر گردشگران برای بازدید از آثار ایرانی در این موزه کمک بیشتری کند تا بتوان رکورد بازدید کنندگان این موزه با آثار ایرانی شکسته شود.

وی همچین از تسهیلات ویژه روادید برای گردشگران دنیا از جمله اسپانیایی‌ها برای سفر به ایران خبر داد و گفت: گردشگران دنیا از جمله اسپانیایی‌ها که رابطه فرهنگی آنان با ایرانیان نیز بسیار مطلوب و نزدیک است می‌توانند در خانه خود با ورود به وبگاه صدور روادید ایران اقدام کنند و در ورود به ایران در فرودگاههای کشورمان در زمان دو دقیقه می‌توانند به راحتی ویزای ایران را دریافت کنند.

سفیر ایران در اسپانیا به اشاره به مشاهدات و مراودات خود در طول 120 روز اخیر که در اسپانیا به عنوان بلندپایه ترین مقام ایرانی مشغول به کار شده است، عنوان کرد: در حوزه گردشگری اسپانیا به واقع اگر اسپانیا کشور اول دنیا نباشد جزو سه کشور پربازدید و گردشگرپذیر جهان است و تجربیات این کشور برای ایران بسیار می‌تواند مفید واقع شود.

قشقاوی خاطرنشان کرد: ما نیز در این رابطه بیشتر فعالیت‌هایمان را برای تسهیل اقدامات گردشگری متمرکز کردیم زیرا معتقدیم در شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همچنین کمبود منابع مالی ناشی از کاهش فروش نفت؛ بهترین جایگزین برای ایران و ثروت آفرینی، جذب گردشگران دنیا برای سفر به ایران است.

بزرگترین رویداد 400 ساله اخیر ایران و اسپانیا رقم خورد + تصاویر"ایران" اسکار موزه های جهان را کسب کرد

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از ایکوموس خارج نشده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اخبار کذبی مبنی بر خروج ایران از شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) منتشر شده که صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی‌ام فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی است که این روز را به فعالان فرهنگی تبریک می‌گویم؛ روز گذشته جلسه کارشناسی خوبی در این زمینه برگزار شد و از هنرمندان، نخبگان و فعالان این حوزه تقدیر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اخبار کذبی مبنی بر خروج ایران از ایکوموس (شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناهای تاریخی) منتشر شد که این خبر صحت ندارد، افزود: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد و این حوزه ماهیتی غیر دولتی دارد و از سال‌ها قبل به دلیل ماهیت غیردولتی پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی صورت گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی با اشاره به اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی هدایت مردم به سمت گردشگاه‌های رسمی است، بیان کرد: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

ضرغامی تصریح کرد: از نظر اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۷۶۴ چادر عشایری داشتیم که بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: چادرهای عشایری هم سوغات و خوراکی‌های سنتی را ارائه کردند و هم فرهنگ ناملموس را ارائه می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اضافه کرد: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس از نظر اقامت در چادرهای عشایری در رتبه بالاتر قرار داشتند؛ روستای سهیلی در قشم اولین مقام در اقامت مردم داشته است، همچنین جواهرده رامسر در جایگاه بعدی قرار دارد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش یافته است این در حالی است که هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است؛ در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 745384

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • قانون شکنی برخی از پزشکان در دریافت زیر میزی
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس