Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@05:09:51 GMT

قربانی به یُمن ورود نخستین زائران نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۲۷۳

قربانی به یُمن ورود نخستین زائران نوروزی

همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، «طرح صدقه و قربانی برای زائران نوروزی» توسط کمیته امداد خراسان رضوی روز گذشته با استقبال از نخستین مسافران نوروزی در راه‌آهن مشهد آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در این خصوص گفت: در آستانه سال نو یکی از برنامه‌های طرح ۲۰-۲۰ این نهاد، قربانی گوسفند با مشارکت خیران به منظور سلامتی زائران و مسافران نوروزی در استان و توزیع بین نیازمندان محل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الله آسوده با اعلام اینکه طرح ۲۰-۲۰ در چند بخش طراحی و اجرا می‌شود، افزود: این طرح به منظور کمک به نیازمندان و رسیدگی ویژه به امور معیشتی آن‌ها درحال اجراست که شامل توزیع سبدکالا، قربانی گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان همان محل و نذر خدمت کارکنان این نهاد با صرف نظر کردن از سفر و خدمت بیشتر به نیازمندان صورت می‌گیرد. وی با اعلام اینکه طرح قربانی از روز گذشته در استان با ذبح ۱۰‌رأس گوسفند در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، راه‌آهن مشهد و پایانه مسافربری مشهد شروع شد، خاطرنشان ساخت: در واقع این طرح با هدف پرداخت صدقه به نیت سلامتی زائران و مجاوران امام رضا(ع) اجرا می‌شود. به طوری که با مشارکت خیران در تمام مبادی ورودی استان و مشهد مقدس در شهرها و روستاها قربانی صورت می‌گیرد و گوشت آن بین نیازمندان محل توزیع می‌شود.

 ایجاد پایگاه‌های خیر و احسان

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از ایجاد پایگاه‌های خیر و احسان جاده‌ای در تمام مبادی ورودی احسان خبر داد و اعلام کرد: امسال ۲۰۰ رأس گوسفند به نیت سلامتی زائران با مشارکت خیران قربانی و بین نیازمندان محل توزیع می‌شود.

 توزیع ۲۰ هزار سبدکالا

 وی همچنین درباره این طرح از توزیع سبد کالا از ۲۰‌اسفندماه و توزیع ۲۰‌هزار سبد کالا با ارزش کلی سه میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با مشارکت مردم، مراکز نیکوکاری، خیران و حامیان آغاز شد و تلاش بر این است تا قبل از اتمام سال به پایان برسد. وی با عنوان اینکه توزیع سبدکالا در تمامی شهرستان‌های استان شروع و تا قبل از آغاز سال نو با اولویت خانوارهای عائله‌مند، ایتام و زنان سرپرست خانوار به پایان می‌رسد، افزود: این طرح با توجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها اجرا می‌شود تا کالاهای اساسی و خوراکی تهیه ‌شده در اختیار آن‌ها قرار ‌گیرد.

 نذر خدمت

آسوده همچنین درباره نذر خدمت در کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: نذر خدمت عنوان طرح خیرخواهانه و جهادی ویژه امدادگران کمیته امداد خراسان رضوی است که از سفرهای نوروزی خود صرف نظر می‌کنند و در مسیر اجرای این موضوع اوقات خودشان را به رسیدگی ویژه به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اختصاص می‌دهند.

 توزیع سفر، توزیع ثروت

در ادامه این مراسم سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در این نشست گفت: شعار محوری برای ستاد خدمات سفر (توزیع سفر، توزیع ثروت است) می‌باشد. مهدی فروزان افزود:

در حالی که صنعت گردشگری بعد از صنعت خودرو و نفت بیشترین درآمدزایی را دارد، اما متأسفانه این رقم در ایران پنج درصد است.

 راه‌اندازی قطار بین‌المللی مشهد - نخجوان

وی با اشاره به رغبت بیش از۵۰ درصد مردم به سفره ریلی اظهار داشت: ۲۹ خط ریلی داریم که خوشبختانه مردم رشت نیز از امسال می‌توانند از سفر ریلی به مشهد بهره ببرند. در آینده قطار بین‌المللی نخجوان به مشهد را نیز خواهیم داشت و این در حالیست که با وجود عدم افزایش لکوموتیو و واگن خوشبختانه ۲۰ درصد رشد جابه‌جایی داشته‌ایم.

 پیک نوروزی ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: پیک نوروز راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ۲۵‌اسفند آغاز شده و دیروز نخستین قطار به مشهد وارد شده است.   محمدهادی ضیائی مهر در ادامه بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بسیار خوبی برای جابه‌جایی زائران مشهدی و سطح کشور ایجاد کرده است که نیمی از ظرفیت راه‌آهن کشور در برنامه قطارهای نوروزی تعریف و برنامه‌ریزی شده است. وی تعداد شهرها و مراکزی که در سطح کشور قطار مسافربری مستقیم تعریف شده است را ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور اعلام کرد و بیان داشت: برای این تعداد شهر قطار مسافربری مستقیم تعریف شده است و برای ما نوروز در طی ۲۲ روز پیک نوروزیمان تعریف شده است که از ۲۵ اسفند ۹۷ تا

۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

 ۲۰۰۰ رام قطار برای ۹۰۵هزار نفر

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰۰ رام قطار مسافربری برنامه‌ریزی شده است که در این ایام ۹۰۵‌هزار نفر مسافر و زائر امام رضا(ع) در این ۲۲ روز زمینه جابه جایی‌شان را به مشهد فراهم کردیم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قربانی کردن کمیته امداد امام خمینی ره مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • خراسان رضوی رتبه نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد