Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:51:54 GMT

چاپ چهل و هشتم خاطرات سفیر روانه بازار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۰۵۹۸

چاپ چهل و هشتم خاطرات سفیر روانه بازار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.

«خاطرات سفیر» خاطرات دختر مسلمانی است که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس».

شادمهری در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده و توضیح نیز داده‌اند که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات ایشان است و ابراز امیدواری کرده اند بتوانند فصل‌های بعدی این کتاب را نیز بنویسند.

بارزترین موضوع این کتاب حجاب است و اینکه نیلوفر شادمهری چگونه باید با مردان مواجه شود و این موضوع به تناوب تا آخر کتاب همراه با تجربیات مختلف نویسنده، خواننده را با خود همراه می‌کند آن‌چنان‌که موضوع کناری حجاب یعنی دست دادن با مردان تذکر داده می‌شود و صد البته به نوع پوشش دانشجویان فرانسوی یا غیر فرانسوی و نیز مردم فرانسه نقد وارد می‌کند که خب بی‌راه هم نمی‌رود و پذیرفتنی است.

گفتنی است رهبر انقلاب چندی پیش در جریان یکی از دیدارها گفتند: «کتاب خاطرات سفیر را توصیه کنید که خانم‌هایتان بخوانند.»

لازم به ذکر است چاپ چهل و پنجم کتاب خاطرات سفیر در ۲۲۴ صفحه با تیراژ ۲۵۰۰ نسخه چاپ و منتشر شد.

کد خبر 4570126 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب خاطرات سفیر انتشارات سوره مهر کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس تراز به بازار نشر آمد

 محمد جواد حیدرزاده ،مدیر انتشارات خادم‌ الرضا(ع)در گفت‌وگویی از چاپ کتاب «پلیس تراز» توسط انتشارات خادم الرضا خبر داد و گفت: این کتاب به قلم سید حسین اسحاقی با هدف تبیین الگوهای رفتاری و گفتاری پلیس تراز در مواجهه با بی‌حجابی و دیگر آسیب‌های اجتماعی در ۲۲۰ صفحه به نگارش درآمده است.   وی تصریح کرد: این کتاب مشتمل در سه فصل «مفهوم‌شناسی و پیش‌نیازها»، «انتظار رفتار حکیمانه و نه حاکمانه از پلیس تراز در مواجهه باناهنجاری‌ها» و «عرصه تعاطف و تعامل پلیس با مردم» تدوین شده است.   مدیر انتشارات خادم‌ الرضا(ع) افزود: در فصول این کتاب به تبیین موضوعاتی نظیر مهم‌ترین عوامل بدحجابی و بی‌حجابی، تأثیر الگوها در ترویج فرهنگ حجاب، نحوه تعامل رفتاری و گفتاری پلیس با دیگران از منظر قرآن و اهل‌بیت(ع)، تکریم شخصیت و پاسداشت کرامت انسانی افراد، برخورد مؤدبانه و اخلاق‌مدارانه و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.   حیدرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما باید نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم»، گفت: این کتاب به دنبال ترسیم نقشه راهی برای برای دستیابی به مؤلفه‌های یک پلیس تراز و تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیوند رفتار و گفتار حکیمانه پلیس با آموزه‌های قرآن و عترت است.   وی با بیان اینکه نحوه رفتار پلیس باید به عنوان مؤثرترین نماد برای تربیت اجتماعی تلقی شود و از سبک و سیاقی برگرفته از متون و آموزه‌های دینی پیروی شود، گفت: در این اثر تأکید شده که پلیس در مورد حجاب باید مشی عالمانه، قانون‌مدارانه و اخلاق‌مدارانه را پیشه خود سازد و رویکرد راهنمایی بر برخورد قهری اولویت داشته باشد.   مدیر انتشارات خادم الرضا افزود: این کتاب بر مبنای تعیین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های گفتار و رفتار حکیمانه پلیس تراز بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات تدوین شده است.   حیدرزاده تصریح کرد: از آنجا که طبق قانون باید استانداردی برای گفتار و رفتار پلیس تعریف و اجرا شود تا شأن و منزلت مردم در برابر مأموران به عنوان الگوی قانون‌مداری رعایت شود، تلاش شده شاخص‌های رفتاری و گفتاری پلیس تراز در این اثر تبیین شود.   وی افزود: در تدوین این کتاب و پژوهش نحوه برخورد حکیمانه پلیس با مردم در جامعه اسلامی، از روش اسنادی و کتابخانه‌ا‌ی استفاده شده است.   مدیر انتشارات خادم الرضا اضافه کرد: در شرایط کنونی که نظام اسلامی داعیه‌دار مدیریت جهانی است، مسئله الگوسازی و طراحی یک الگوی کاربردی برای برخورد حکیمانه پلیس با مردم برای جامعه امروز بسیار ضروری است تا الگو و سبکی شایسته و قابل تأسی برای مشتاقان راه و رسم انقلاب اسلامی در سراسر جهان فراهم آید.   حیدرزاده همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، گفت: در این اثر کوشیده شده ضمن پاسداشت خدمات و زحمات نیروهای خدوم انتظامی، توصیه‌هایی در پیشبرد اهداف و وظایف سازمانی و اخلاقی این عزیزان ارائه شود که به یقین عزت نظام جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.   مدیر انتشارات خادم الرضا در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب «پلیس تراز» و بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی به سایت انتشارات خادم‌الرضا به نشانی https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند. باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» روانه بازار نشر شد
  • پلیس تراز به بازار نشر آمد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسه
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» روانه بازار نشر شد
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد