Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از آسیا رادیوتودی،  شبکه بی‌بی‌سی، به دنبال آن است که  اولین دادخواست خود را برای حمایت از خبرنگاران این سازمان و خانواده آن‌ها به ادعای «سال‌ها پیگرد قانونی و آزار و اذیت» به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تحویل دهد

این در حالی است که شبکه بی‌بی‌سی سال قبل با دو وکلیل با نام‌های «کلیفون گالاگر کیو سی» و «جنیفر رابینسون» در رابطه با ادعای آزار و اذیت ۱۵۲ کارمند بی‌بی‌سی فارسی توسط سران ایرانی مشورت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مقام‌های ایرانی این خبرنگاران را به خدشه‌دار کردن امنیت ملی متهم کرده‌اند.

«تونی هال»، مدیر کل بی‌بی‌سی در این مورد مدعی شد که تلاش‌های آن‌ها برای متقاعد کردن مقام‌های ایرانی در جهت پایان آزار خبرنگاران‌شان، بی‌نتیجه بوده‌ است.

وی در ادعایی واهیی مطرح کرد که در دهه اخیر، آزار و اذیت خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی و خانواده‌های آن‌ها نه تنها کم نشده‌است بلکه شدت یافته‌است.

هال در ادامه مدعی شد: ما اکنون از سازمان ملل می‌خواهیم تا از بی‌بی‌سی حمایت کرده و شرایط  آزادی بیان را فراهم کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امنیت ملی بی بی سی حقوق بشر خانواده سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به درخواست غیرقانونی و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی، گفت: مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

وی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 747647

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • رستگاری به افق فلسطین
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد