Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:27:40 GMT

جنایت جنگی رژیم بعث عراق در حلبچه/تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۱۲۹۴

جنایت جنگی رژیم بعث عراق در حلبچه/تصاویر

با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 و آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین عراق از جمله شهر حلبچه و استقبال مردم منطقه از آن ، رژیم بعث عراق در اقدامی غیر انسانی به قصد انتقام گیری از این شکست فاحش و دشمنی با مردم ، شهر حلبچه و اطراف آن را هدف بمب های شیمیایی قرار داد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 10 و آزادسازی بسیاری از مناطق کردنشین عراق از جمله شهر حلبچه و استقبال مردم منطقه از آن ، رژیم بعث عراق در اقدامی غیر انسانی به قصد انتقام گیری از این شکست فاحش و دشمنی با مردم ، شهر حلبچه و اطراف آن را هدف بمب های شیمیایی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فاجعه بزرگ حدود پنج هزار کرد عراقی شهید و هفت هزار نفر دیگر مصدوم شدند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند

معاون نخست وزیر انگلیس با ردن شدن از گزارش‌های منتشر شده پیرامون کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه ادعا کرد که لندن به نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان عاملان این جنایت وحشتناک جنگی، اکتفا میکند.

به گزارش مشرق، اولیور داودن که در غیاب نخست وزیر انگلیس در پارلمان سخن می‌گفت این ادعا را در پاسخ به اظهارات مایری بلک نماینده حزب ملی اسکاتلند عنوان کرد که اظهار داشت: دو سال پیش، زمانی که گورهای دسته جمعی در اوکراین کشف شد، این مجلس در محکومیت این رویداد متحد شد و به درستی با آن گورها به عنوان شواهدی از جنایات جنگی برخورد کرد.

بلک با بیان اینکه «مقامات فلسطینی دو گور دسته جمعی را در خارج از بیمارستان های بمباران شده در غزه کشف کردند» پرسید: «آن قبرها نیز جنایت جنگی محسوب می شوند، اینطور نیست؟»

داودن با تداوم حمایت تمام قد لندن از رژیم صهیونیستی این طور ادعا کرد: «ما از دولت دموکراتیک اسرائیل انتظار داریم که هرگونه ادعای سوء رفتار را بررسی کند. این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند.» وی ادامه داد: «اما اینکه نماینده محترم به دنبال تشابه میان جنگ مشروع اسرائیل برای دفاع از خود و تجاوز روسیه است، باورنکردنی است.»

دولت لندن اصرار دارد که هرگونه مقایسه با گرایش منفی علیه رژیم اسرائیل قابل پذیرش نیست. هفته پیش هم ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با آنچه او «دفاع مشروع اسرائیل از خود» نامید قابل قیاس نیست.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) موضع لندن در قبال گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه را به باد انتقاد گرفت و گفت: چگونه معاون نخست‌وزیر انگلیس می‌تواند به پارلمان بگوید که به اسرائیل برای انجام تحقیقات جدی در مورد جنایات جنگی اعتماد دارد؟

حسام زملط تصریح کرد: گورهای دسته جمعی جنایت جنگی محسوب می‌شود و آیا او معتقد است که عاملان این جنایت، قرار است به جای قوانین و نهادهای بین المللی قضاوت کنند؟

پیشتر منابع رسانه‌ای فلسطین از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان ناصر در شهر «خان یونس» پس از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق این گزارش، در این گور دسته جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است.

شبکه فلسطینی «القدس» اعلام کرد که تاکنون پیکر ۲۸۳ شهید در گورهای دسته جمعی در خان یونس کشف شده است. در همین راستا، سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کرد: سه گور جمعی در بیمارستان ناصر وجود دارد و تعداد شهدا صدها نفر تخمین زده می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم