Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی صوفی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون امید با محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، گفت:صحبت‌هایی که خاتمی در دیدار با فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرده است، خود به خود به انتخابات، رویکرد مجلس در مسائل مختلف و بخشی به عملکرد دولت و اوضاع کشور باز‌می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعریضی به وضع موجود داشت. خاتمی می‌گوید از من هم کاری ساخته نیست، اگر از مردم بخواهم در انتخابات آینده شرکت کنند دیگر مثل گذشته نیست و این یک هشداری است که نمایندگان مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند و تغییری در وضع موجود ایجاد کنند.

وی افزود: مشکلات مردم باید توسط آن‌ها حل شود و راهی برای جلب رضایت مردم اتخاذ شود. در غیراین صورت اساساً، وجود اصلاح‌طلبان در قدرت بی‌فایده است. فراکسیون امید بدون کارنامه برای مردم نمی‌تواند از جامعه انتظار رای داشته باشد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان جریانی قوی در کشور هستند، ولی سرمایه‌های اجتماعی آن‌ها برای مردم مهم است، تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه اجتماعی شخص رئیس دولت اصلاحات خواهد بود؛ خُب این به شرطی است که بتوانیم کارایی از خود نشان دهیم. از طرفی دیگر، ناکارآمدی به این موضوع برمی‌گردد که اجازه ندادند از کاندیدا‌های حداکثری در انتخابات استفاده کنیم! به همین دلیل استراتژی ما در انتخابات سلبی شده است. همین که طیف احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نباشد برای اصلاحات دستاورد مطلوب است.

صوفی با تاکید بر اینکه استراتژی ما این است که با توجه به پیامد لیست‌های حداقلی اصلاحات و ناکارآمدی که به تبع آن پدید آمده است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند، لیستی ارایه کنند. از مردم هم نمی‌شود انتظار داشت که به لیستی رأی بدهند که ناکارآمد باشد. دیگر اینگونه نیست که هر لیستی ما اعلام کردیم، مردم به آن رای بدهند. از سویی دیگر تبعات لیست ارائه شده را اصلاح‌طلبان نمی‌توانند قبول کنند! لیست حداقلی ما ناکارآمد بود و به فرض اینکه بروند در مجلس و کاری انجام ندهند، خوب نیست. مسئله اصلی اصلاح‌طلب یا اصلاح‌طلبی است. خیلی از اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند، در لیست انتخاباتی قرار گرفتند کافی است، ولی این آغاز کار خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی سال آینده صحبتی در بین اصلاح‌طلبان شده است، گفت: هنوز صحبتی نشده است و الان برای مجلس شورای اسلامی هنوز زود است که به مصادیق وارد شویم. باید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کاملاً مستقر شود. پارلمان اصلاحات هم هنوز معلوم نیست. آیین‌نامه‌های شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید در تمام استان‌ها تشکیل شود و اجرای امور را در دست بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سیدمحمد خاتمی نارضایتی که از دولت روحانی دارد را به وی اعلام کرده یا جلسه‌ای برگزار شده است بین این دو نفر، گفت: حتما چنین است و زیاد این کار صورت گرفته است. در همین سال هم این جلسات برگزار شده است. خاتمی معتقد است اگر دولت موانعی در کار خود حس می‌کند، باید این مشکلات را به جدیت پیگیری کند یا آن را با مردم در میان بگذارد. اگر این موارد به نیرو‌های بالادستی مربوط است یا قوای دیگر باید رئیس‌جمهور تعیین تکلیف کند. اگر نمی‌تواند موانع را برطرف کند کنار بکشد.

وی ادامه داد: من شنیدم که خاتمی به روحانی گفت: اگر نمی‌تواند از ریاست‌جمهوری استعفا دهد و شرایط خود را مطرح کند و اگر امکان‌پذیر نیست، اجازه گرفته و کناره‌گیری کند.

منبع: آنا

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی صوفی اصلاح طلبان روحانی حسن روحانی خاتمی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی دیدار نمایندگان با خاتمی انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شهریور ماه سال 1399 در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه 11 آبان ماه همان سال با آن موافقت کردند.

وی یادآور شد: این طرح قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، مرحله به مرحله در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی شد و سپس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، شورای نگهبان نیز این طرح مجلس را تایید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت مباحثی پیرامون این طرح مطرح شد که نهایتا کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: اکنون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها قرار ندارد اما اگر فرصت باقی بود و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت مجلس تلاش خواهد کرد تا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نیز مانند قانون انتخابات مجلس و شوراها به سرانجام برساند.

محمدصالحی بیان کرد: به دلیل فشردگی کار کمیسیون در سال گذشته و قرار گرفتن اولویت‌هایی از جمله طرح شفافیت و ساماندهی تجمعات، لایحه برنامه هفتم و پس از آن بودجه سنواتی ،  امکان رسیدگی به این طرح در کمیسیون وجود نداشت و رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از دستورکار کمیسیون شوراها خارج شد.

وی بیان کرد: امکان دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در سال جدید و تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم در دستورکار کمیسیون شوراها قرار گیرد تا این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد می‌شود،  گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری قرار است مواردی از جمله بحث تایید صلاحیت‌ها، موضوع شرایط کاندیداها از مدرک تحصیلی تا موضوع رجل سیاسی و همچنین ایجاد شرایطی برای ثبت‌نام نامزدها اصلاح شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • پریدر استعفا داد،جوانمرد تنها گزینه جدی/ حضور سرپرست و نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج در انتخابات
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها