Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:11:08 GMT

کیش درحوزه گردشگری با وضعیت مطلوب فاصله دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۱۶۷۴

کیش درحوزه گردشگری با وضعیت مطلوب فاصله دارد

کیش - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: در دوره های گذشته امکانات خوبی در جزیره کیش ایجاد شده است اما با توجه به ظرفیت های موجود، این جزیره درحوزه گردشگری با ایده ال ها فاصله دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، غلامحسین مظفری درجریان بازدید از خبرگزاری ایسنا در تهران، ظرفیتهای جزیره کیش را در حوزه گردشگری بی بدیل و متنوع توصیف کرد و افزود: بخشی از این قابلیتها مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی وسیع نیز باید برای پیاده سازی طرح های خاص مورد مطالعه قرار گیرد و مدیریت منطقه آزاد در حال برنامه ریزی در این خصوص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این بازدید که با حضور متقیان مدیرعامل این خبرگزاری و همراهی پورعلی معاون فرهنگی منطقه آزاد کیش انجام شد، غلامحسین مظفری با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: گرچه در این شرایط ، محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های مناطق آزاد به وجود آمده است اما باید فرصت های لازم را ایجاد کنیم.
وی آرامش را یکی از جاذبه های مهم گردشگری جزیره کیش عنوان کرد و افزود: این جزیره اکنون به عنوان قطب گردشگری کشور ته یکی از مقاصد مهم گردشگران تبدیل شود و اغلب کسانی که پیشتر کشور های خارجی را برای سفر انتخاب می‌کردند، امروز به کیش سفر می کنند.
وی با این پیش بینی که در نوروز ٩٨ شمار بیشتری از مسافران و گردشگران، کیش را به عنوان مقصد سفر انتخاب خواهند کرد گفت: تلاش ما مهیا کردن شرایطی است که هموطنانمان خاطره خوبی از سفر به کیش داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر از سخنان خود افزود: در حال حاضر در جزیره کیش واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی فعالیت می کنند که بخش زیادی از محصولاتشان صادر می شود و هدف ما افزایش صنایع تک و دانش بنیان با محوریت صادرات است تا جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد با ایفای رسالت خود به پایگاه صادرات کشور تبدیل شود.
مظفری فعال کردن حوزه بانکداری در جزیره کیش را یکی از برنامه های خود اعلام کرد و افزود: این جزیره درحوزه مذکور تا کنون موفقیتی نداشته و تلاش ما این است که با مذاکره با بانک‌های بزرگ کشور فعالیت بانک‌های کیش را ارتقا دهیم.
وی تقویت گردشگری سلامت را از دیگر رویکردها و برنامه های منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: گرچه هم اکنون بیمارستان کیش پذیرای گردشگران سلامت از دیگر کشورها بویژه منطفه خلیج فارس است اما ظرفیت این بیمارستان محدود است که در این زمینه باید ساختارها و امکانات لازم تقویت شود .
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به جشن ها و برنامه های نوروزی در این جزیره گفت: هرساله در کیش جشن‌های مختلفی داریم و امسال پیش‌بینی شده است که در این جشن‌ها میزبان میهمانانی از دیگر کشورها نیز باشیم.
در ادامه این بازدید 'سعید پورعلی' معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این جزیره ارائه کرد و افزود: در آینده نزدیک دفتری با همکاری سازمان فرهنگی اکو، فعالیت خود را در کیش آغاز می‌کند.
وی، دعوت از چهره‌های فرهنگی و هنری برای حضور درجزیره کیش و اهدای نشان کیشوندی به آنان را از دیگر برنامه های فرهنگی منطقه آزاد کیش عنوان کرد.
در پایان این دیدار دکتر مظفری از تحریریه اقتصادی خبرگزاری ایسنا بازدید کرد و گزارشی از فعالیت‌های این بخش به وی ارائه شد.
در این بازدید فرج‌آبادی معاون چند‌‌رسانه‌ای ایسنا، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این بخش در خصوص همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش اعلام آمادگی کرد.
همچنین در حاشیه این بازدید دکتر منتظری، رئیس علوم بهداشتی پژوهشگاه جهاد دانشگاهی با مدیرعامل منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کرد.
1341 / 1339 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري گردشگري سلامت كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمنِ قدردانی مجدد از مردمِ قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرایِ "طرحِ نور"؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. بر این اساس اجرایِ طرحِ نور منطبق با خواست و ساختِ عمومیِ جامعه و مسئولین اجرایی کشور و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی مأموران نیز برخورد خواهد شد. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توأم با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مأمورین وظیفه شناس پلیس که با سعه‌صدر و خویشتنداریِ توأم با اقتدار، در اجرای این مأموریت مهم تلاش می‌کنند، قدردان شما ملتِ فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

کد خبر 6082774

دیگر خبرها

  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است
  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است