Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اوایل سال جدید الحاق ناوشکن «دماوند» در آب‌های شمالی کشور را پیش‌بینی می‌کنیم و بلافاصله بعد از آن الحاق ناوشکن «دنا» در آب‌های جنوب را خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، امیر «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور این نیرو در پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور شبانه‌روزی نیروی دریایی ارتش در دریاهای تحت حاکمیت کشور و دریاهای مجاور، اظهار داشت: امنیت به صورت کامل و پایدار در این منطقه برقرار است و به واسطه حضور فرزندان این مرز و بوم در دریاها، هیچ‌گونه ناامنی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌طور که در روزهای اخیر در اخبار شنیدید، وقتی دزدان دریایی قصد داشتند در خلیج عدن به نفتکش کشورمان حمله کنند ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش این حمله دزدان دریایی را مهار کرد.

بیشتر بخوانیم: جزئیات رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در تنگه هرمز

امیر خانزادی تأکید کرد: حضور دائمی ما در دریاهای تحت حاکمیت و نیز دریاهای آزاد و همچنین دریاهایی که به دریاهای کشور امتداد دارند مانند خلیج عدن، همچنان به صورت شبانه‌روزی در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت؛ لذا آن‌قدر هستیم تا امنیت برقرار و ناامنی ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸، گفت: برای اوایل سال جدید الحاق ناوشکن «دماوند» در آب‌های شمالی کشور را پیش‌بینی می‌کنیم که در حال حاضر عملیات ساخت سازه و روسازه آن به اتمام رسیده و عملیات تجهیز آن آغاز شده است و بلافاصله بعد از آن الحاق ناوشکن «دنا» در آب‌های جنوب را خواهیم داشت و همین‌طور الحاق اولین نسل از شناورهای میشکا کلاس «صبا» را داریم که در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: به طور کلی یک طیف گسترده‌ای از تجهیزات بومی و با افتخار ساخت جمهوری اسلامی ایران در سال آینده به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های ارتقاء توان رزم، در سال جدید سلسله رزمایش‌هایی را در نیروی دریایی ارتش برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: در همین رابطه سال آینده رزمایش‌های مرکبی را با کشورهای دوست در آب‌های منطقه خصوصاً در منطقه نیروهای دریایی اقیانوس هند و دریای خزر برگزار خواهیم کرد.

امیر خانزادی با اشاره به تجهیزات بومی ناوگان نیرو دریایی ارتش گفت: از آن‌جایی که این تجهیزات کاملاً بومی هستند و در داخل کشور تولید می‌شوند؛ لذا میزان هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود بسیار کمتر از یک شناور خارجی است و با توجه به اینکه نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب ۱۰۰ درصد تحریم بوده‌اند؛ بنابراین اگر هم فرضا ما بخواهیم قطعات و تجهیزات را از خارج کشور تامین کنیم، از طرف مقابل این اراده و همکاری وجود ندارد.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی دریادار خانزادی دماوند نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران از رصد شبانه‌‌روزی تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کنند. - اخبار استانها -

سردار حیدر هنریان مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) اظهار داشت: سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در طول حیات طیبه و پر برکت خود در همه صحنه‌ها در کنار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و تا پای جان دفاع کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران با بیان اینکه کارکنان این نیرو با آمادگی کامل در حال مأموریت است، گفت: سبزپوشان غیور سپاه پاسداران با توکل به خداوند متعال و ولایت ولی امر مسلمین جهان در راستای تحقق رسالت خویش با آمادگی کامل در حال اجرای مأموریت‌های محوله هستند.

وی اضافه کرد: منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی با عملیات آبی و خاکی، عملیات‌های مقابله به مثل، جنگ نفتکش‌ها و همچنین بعد از جنگ نقش بی‌بدیل و ممتاز در تاریخ دفاعی جمهوری اسلامی ایران و استان سراسر حماسه بوشهر ایفا کرده است.

سردار هنریان با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌فارس را رصد می‌کنند، افزود: هم اکنون منطقه دوم نیروی دریایی با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروی انسانی مومن، متخصص، شجاع و توکل به خداوند اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی بر حوزه مأموریتی خود و خلیج‌ فارس دارد و هر گونه تحرک و اقدامی از چشمان تیزبین پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخفی نمانده و به‌صورت کامل و شبانه‌روزی رصد می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است