Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@02:46:56 GMT

در انتظار آخرین طلای سال در سیبری(عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۱۹۰۹

در انتظار آخرین طلای سال در سیبری(عکس)

تیم ملی کشتی آزاد می تواند آخرین طلای سال ۹۷ ورزش ایران را در سیبری کسب کند.

به گزارش "ورزش سه"، از چند ماه قبل با تعامل بین مدیران فدراسیون و کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد قرار بر این شد، آزادکاران امید به جای بزرگسالان راهی جام جهانی ۲۰۱۹ شوند. علیرضا رضایی که در سال های اخیر هدایت تیم زیر ۲۳ را برعهده داشته، وارد گود شد و با هماهنگی غلامرضا محمدی تیمی را انتخاب کرد و به شهر یاکوتسک روسیه برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر که در منطقه سیبری واقع شده، بسیار سرد بوده و هم اکنون هم برای کشتی گیران ایرانی و دیگر تیم های حاضر مشکلاتی ایجاد کرده است.


با این حال آزادکاران ایرانی با انگیزه بالا در یاکوتسک حاضر شدند و روی تشک رفتند. پیش‌بینی هم می‌شد که سخت ترین مبارزه دور گروهی برابر آمریکا باشد. بعد از شکست بلغارستان، امیدهای کشتی ایران که البته چند باتجربه مثل کمیل قاسمی و علیرضا گودرزی را در ترکیب خود قرار دادند، مقابل آمریکا به سختی پیروز شدند و صبح امروز هم از سد گرجستان گذشتند تا به فینال راه پیدا کنند.


شاید خیلی از چهره های حاضر در این تیم برای علاقه مندان به کشتی هم ناشناخته باشند؛ اما فعلا نمایش خوبی در روسیه داشتند. حالا تنها یک گام تا قهرمانی باقی مانده و ظهر امروز آزادکاران به مصاف روسیه میزبان می روند که اکثر نفرات اصلی خود را هم در ترکیب دارد و فقط به قهرمانی فکر می کند.

 


* علیرضا سرلک که یکی از جوان های جویای نام در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به شمار می رود، در جام جهانی خوش درخشیده و توانسته هر ۳ حریف خود را در وزن ۵۷ کیلوگرم شکست دهد؛ اگرچه در مبارزه با گرجستان، حریف او روی تشک حاضر نشد.

 


* ایمان صادقی که سابقه قهرمانی در مسابقات جوانان جهان را دارد، هنوز در بخش بزرگسالان نتوانسته خودش را نشان دهد. او به جز مبارزه با گرجستان که حریفی نداشت، مقابل حریفان آمریکایی و مغولستانی شکست خورد.

 


* مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم تنها نماینده ایران در این رقابت ها بوده و توانسته حریفان خود از گرجستان و مغولستان را شکست دهد. البته این کشتی گیر رده سنی امید مقابل حریف آمریکایی خود شکست خورد.

 


* میثم نصیری یکی از نفرات باتجربه تیم فعلی به شمار می رود. او که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد، در وزن ۷۰ کیلوگرم درخشیده و توانسته هر ۳ حریف خود را شکست دهد.

 


* رضا افضلی، کشتی گیر باتجربه کرمانشاهی که سابقه کسب مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۴ را هم دارد، در وزن ۷۴ کیلوگرم در روسیه به جز شکست برابر حریف آمریکایی، در ۲ مبارزه دیگر با اقتدار به پیروزی رسید.

 


* مجتبی اصغری که سابقه حضور در ترکیب تیم کشتی آزاد امید را دارد، در جام جهانی تنها نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران به شمار می رود. او عملکرد چندان خوبی نداشته و مقابل حریفان آمریکایی و گرجستانی خود شکست خورده و فقط در اولین گام حریف مغولستانی را مغلوب کرد.


* مرصاد مرغزاری از جمله جوان های جویای نام کشتی ایران است. او در وزن ۸۶ کیلوگرم در این دوره از مسابقات روی تشک رفت و با فن زیبایی که روی حریف آمریکایی خود اجرا کرد، دلیل اصلی برتری ایران در این مبارزه نفس گیر به خاطر ضربه فنی کردن حریفش بود. ایران در واقع با امتیازی این کشتی گیر جوان گرفت، راهی فینال شد.

 


* حسین شهبازی که در سال های اخیر در ترکیب تیم امید قرار داشته، در این رقابت ها در کنار محمدجواد ابراهیمی باتجربه نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم است. او مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان را در کارنامه دارد و قبل از فینال هم فقط مقابل گرجستان روی تشک رفت که شکست خورد.

 


* محمدجواد ابراهیمی از جمله کشتی گیران باتجربه ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ به شمار می رود. او با وجود شکست مقابل حریف آمریکایی، مقابل کشتی گیر مغولستانی به پیروزی رسید.

 


* علیرضا گودرزی در وزن ۹۷ کیلوگرم هم یک کشتی گیر باتجربه است که در هر ۳ مبارزه پیش از فینال در این وزن روی تشک رفت و توانست پیروزی کلیدی را مقابل گادسون آمریکایی کسب کند.

 


* علی شعبانی که در وزن ۹۷ کیلوگرم به روسیه رفته، با نظر کادرفنی در هیچ کدام از مبارزه های دور گروهی روی تشک نرفت تا فرصتی برای نشان دادن خودش نداشته باشد.

 


* امین طاهری هم وضعیتی مشابه شعبانی دارد. این کشتی گیر نه چندان جوان و کم تجربه در شرایطی در سنگین وزن راهی روسیه شده که در هیچ کدام از مبارزه ها روی تشک نرفته است.

 


* و در نهایت گل سرسبد تیم ملی ایران کمیل قاسمی، دارنده مدال المپیک است. کمیل باتجربه با اقتدار تمام در هر ۳ مبارزه پیروز شده تا نشان دهد با روزهای اوج خود فاصله زیادی ندارد.


عکس ها: علی کاوه

 

کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه مبارزات بوکسور‌های ایران در بیشکک

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بوکس قرقیزستان از عصر امروز پنجشنبه در بیشکک آغاز می‌شود و پنج روز ادامه خواهد داشت. کار بوکسور‌های ایران از فردا جمعه در این مسابقات آغاز خواهد شد.   قرعه و برنامه مبارزات نمایندگان ایران بدین شرح است:   وزن ۵۴ کیلوگرم: مصطفی ریگی شنبه با برنده مبارزه نمایندگان قرقیزستان مبارزه دارد. وزن ۵۷ کیلوگرم: پوریا عبدالمالکی شنبه با برنده مبارزه بوکسور‌های میزبان مصاف می‌دهد. وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد جمعه به مصاف کولتایف از قرقیزستان می‌رود. وزن ۷۱ کیلوگرم: محمد نورانی پس از استراحت در دور نخست، جمعه به مصاف برنده ازبکستان و قرقیزستان می‌رود. در همین وزن، کسری طهماسبی استراحت دارد و سپس جمعه با برنده قزاقستان و قرقیزستان روبه‌رو می‌شود. وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی ابتدا استراحت دارد و سپس شنبه با برنده قزاقستان و قرقیزستان روی رینگ می‌رود. وزن ۹۲ کیلوگرم: علی فتحی شنبه با برنده ازبکستان و قرقیزستان جدال خواهد کرد. وزن ۹۲+ کیلوگرم: روزبه صفری شنبه با برنده ازبکستان و قرقیزستان روبه‌رو خواهد شد.   گفتنی است؛ بنابر تصمیم فونتنا سرمربی تیم ملی، دانیال شه‌بخش در تهران باقی ماند تا تمریناتش را در اردوی تیم ملی ادامه دهد.   بوکسور‌های ایران در حالی پس از توقف طولانی در فرودگاه دبی و لغو و تعویق چندباره پرواز خود، به دلیل طوفان و سیل در کشور امارات، راهی بیشکک شدند که مهدی پرویزی و سالار رادمرد از این سفر بازمانده و نتوانستند راهی قرقیزستان شوند و آنان نیز در تهران تمرینات خود را ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • قطعی شدن حضور آذرپیرا در المپیک/ مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس؟
  • مسابقات بین‌المللی بوکس؛ ۶ نماینده ایران فردا مبارزه می‌کنند
  • جوان به المپیک نرسید
  • امامی و آذرپیرا یک گام تا کسب سهمیه المپیک
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک؛ پیروزی احمد محمدنژاد جوان در مبارزه نخست
  • «محمدنژاد جوان» در نخستین مبارزه پیروز شد
  • اعلام برنامه مبارزات بوکسور‌های ایران در بیشکک
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • گیبل استیوسون یک طلای ایران را در المپیک پاریس قطعی کرد