Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@04:10:00 GMT

خطای انسانی عامل مرگ 15 نوزاد در تونس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۲۱۳۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، کمیسیون حقیقت یاب در تونس خطای انسانی را عامل اصلی مرگ 15 نوزاد در بیمارستانی در این کشور اعلام کرد.

رئیس کمیسیون حقیقت یاب در نشستی خبری در پایتخت تونس شمار قطعی نوزادانی را که بر اثر عفونت بیمارستانی در زایشگاه یک بیمارستان طی روزهای 6 تا 15 مارس 2019 جان باختند, پانزده نفر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش کمیسیون حقیقت یاب, مجموعا 22 نوزاد در این زایشگاه از دنیا رفتند که پانزده مورد بر اثر عفونت بیمارستانی جان باختند. بر اساس این گزارش، عفونت در مرحله ترکیب مواد غذایی نوزادان رخ نداد. تحقیق این کمیسیون نشان می دهد هیچ دارو یا ماده تاریخ مصرف گذشته یا فاسد در این رویداد نقش نداشته است.

رئیس کمیسیون حقیقت یاب تصریح کرد از دیدگاه این کمیسیون خطای انسانی در این پرونده عامل اصلی ابتلای نوزدان به عفونت بوده است اما وی یادآور شد ارزیابی نهایی این خطا به عهده دادستان کل، قاضی بازپرس یا وزارت بهداشت و درمان تونس است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.   وی گفت: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.   لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ۳ هزاز نفری ارومیه
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس | عامل تهدید بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان با یک کشته و 3 مصدوم