Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای سال ۹۸ هیچ پروژه فضای سبز جدیدی تعریف نشده است.

مهدی یعقوبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: تلاش ما بر این است که سال آینده تمام پروژه های نیمه کاره و بلاتکلیف در حوزه فضای سبز در سطح شهر مقدس مشهد به پایان برسند.
وی تصریح کرد: برخی از پروژه هایی که در سال جاری در حال اجرا هستند طبق برنامه زمان بندی ، قرار بود اجرای آنها  علاوه بر سال ۹۸ سال ۹۹ نیز ادامه داشته باشد که با سیاست گذاری انجام شده ، تصمیم گرفتیم برای سال اینده هیچ پروژه فضای سبز جدیدی تعریف نکنیم و با تجمیع اعتبارات ،پروژه های نیمه کاره در سال آینده به پایان برسند و هیچ پروژه نیمه تمامی در حوزه فضای سبز به سال ۹۹ منتقل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی با بیان اینکه برخی پروژه ها به دلیل تملک زمین از چند سال قبل بلاتکلیف رها شده اند،افزود:  سیاست ما علاوه بر پایان همه پروژه های حوزه فضای سبز در سال آینده توسعه پارک ها فعلی نیز می باشد، به طوری که علاوه بر ۲۹ پارک محله ای و ناحیه  ای که در حدود ۳۰ هکتار می باشند وامید رود  با تصویب بودجه پیشنهاد شده سال اینده اجرای انها به پایان برسد  . همچنین در سال اینده برخی لکه های فضای سبز در میدان ها و بلوار ها ،  نیز که در حدود ۱۵ هکتار می باشد نیز توسعه پیدا خواهند کرد از این رو در مجموع سال اینده ۴۵ هکتار فضای سبزدر شهر مقدس مشهد  رشد خواهد داشت  و بیش از۷۰هکتار نیز کمربند سبز با گونه های بومی مانند پسته ، بنه و سماق  توسعه پیدا خواهد کرد .
یعقوبی بیان داشت: همچنین در بودجه سال آینده  ۵۰۰میلیارد ریال جهت توسعه شبکه جداسازی آب شرب از غیر شرب نیز در نظر گرفته شده است ، که  یکی از کارهای خوبی درباره این شبکه ، توسعه ان در حال حاضر به پارک بهشت رسیده و با پوشش دادن مناطق ۱۰ و۱۲ به انتهای لادن رسیده است ، از این رو تلاش ما بر این است که در طی سال های آینده این شبکه را از انتهای لادن به تصفیه خانه سیدی در منطقه ۷ برسانیم که اگر این امر محقق شود قادر خواهیم بود برای کل سطح شهر آب را پمپاژ کنیم و هرچه توسعه این شبکه زودتر انجام شود قابلیت  استفاده از پساب بیشتر شده  و وابستگی به منابع آب زیر زمینی کمتر می شود.
وی در مورد سرانه فضای سبز در شهر مشهد نیز گفت:  اگرچه در مورد سرانه فضای سبز بنا به تعریف های مختلف آمارهای گوناگونی ارائه می شود، اما بنا به تعریفی که ما از سرانه فضای سبز داریم و ان این است که سرانه فضای سبز یعنی فضاهای سبزی که شهرداری برای مردم ساخته است و شهروندان بدون هیچ گونه مانعی می توانند از انها استفاده کنند که این  آمار در حال حاضر در سطح شهر مشهد  بالغ بر ۱۶ متر مربع می باشد ، از طرفی این عدد بدون محاسبه فضاهایی نظیر باغات آستان قدس  رضوی در مناطق مختلف شهر و همچنین بیش از ۱۵۰هکتار درختکاری که توسط شهرداری در عرصه های مختلف ادارات انجام شده است می باشد. 
یعقوبی افزود: ولی برخی مدعی هستند که فضای سبز یعنی فضاهایی که تجهیز شده هستند و دارای مبلمان شهری می باشند  که در این حالت با تفکیک بین کمر بندی سبز و پارک های محلی  از این فضا ها ، اعداد متفاوتی و کمتر از ۱۶ مترمربع را  بیان می کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمات شهری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد

فرماندار شهرستان بیرجند، گفت: متأسفانه سرانه فضای ورزشی در شهرستان بیرجند با توجه به اینکه مرکز استان بوده و پیشانی استان است مطلوب نبوده و نیاز است فضای ورزشی در شهرستان توسعه یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی فاضلی‌فرد امروز در دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: خوشبختانه ورزشکاران شهرستان بیرجند در رشته‌های مختلف همواره در سطح استانی و فراتر مطرح بوده‌اند و امیدواریم که همیشه شاهد حضور برجسته آنان در سطوح استانی و ملی و جهانی باشیم.

وی افزود: اکنون ورزش علاوه بر فعالیت جسمی و حرکتی دارای جنبه‌های اجتماعی و سیاسی است که توانسته در بین جوامع تاثیرات وافری داشته باشد.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای را سالم نگه داریم باید به امر ورزش به صورت ویژه بپردازیم و این امر لازمه برنامه‌ریزی منسجم و ویژه به امورات ورزشی است.

فاضلی‌فرد گفت: متأسفانه سرانه فضای ورزشی در شهرستان بیرجند با توجه به اینکه مرکز استان بوده و پیشانی استان است مطلوب نبوده و نیاز است فضای ورزشی در شهرستان توسعه یابد.

فرماندار شهرستان بیرجند بر لزوم پیگیری مجدانه و برنامه‌ریزی در راستای ارتقاء جایگاه ورزش شهرستان بیرجند و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها و سرانه‌های ورزشی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به ورزش قهرمانی جوانان دارد افزود: در حوزه جوانان به دلیل وجود آسیب‌های فراوان باید هویت ملی و انقلابی جوانان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقا یابد تا آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

فاضلی‌فرد با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه ویژه به مقوله ورزش و جوانان، عنوان کرد: باتوجه به نیازها و ظرفیت‌های خوب موجود، تدابیر لازم باید به گونه‌ای اتخاذ شود که مشکلات و عقب ماندگی‌های موجود رفع شود.

حبیب‌الله شاعر، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبریک عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، گزارشی در زمینه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی انجام گرفته در سال 1402 و همچنین گزارش کاملی از اقدامات و عملکرد این اداره در شهرستان ارائه کرد.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • افزایش فضای سبز شهر فرانسوی با مشارکت ساکنان
  • همت خیرین برای توسعه فضای ورزشی در سراوان
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • خراسان رضوی برای نیمه دوم تعطیلات‌ نوروزی آمادگی کامل دارد
  • تحقق شعار سال موجب استقلال کامل در حوزه اقتصادی می شود
  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر