Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@01:59:17 GMT

۴۰ مرکز آموزش استثنایی در خراسان جنوبی فعال شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۲۲۴۸

۴۰ مرکز آموزش استثنایی در خراسان جنوبی فعال شده است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از فعالیت ۴۰ مرکز آموزش استثنایی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه دانش آموزان استثنایی شهرستان درمیان در کانکس تحصیل می‌کنند و احداث مدارس استثنایی مجهز با امکانات ویژه در استان ضروری است. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرضیه بااطمینان صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزش استثنایی شهرستان بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از یک هزار و 500 دانش آموز استثنایی در خراسان جنوبی وجود دارد که  این آمار مجزا از دانش آموزان مراکز اختلالات در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 26 آموزشگاه استثنایی و 13 مرکز اختلالات در خراسان جنوبی فعالیت دارند همچنین 10 مراکز استثنایی فعال در شهرستان بیرجند وجود دارد و دو آموزشگاه دیگر نیز در سطح استان در حال ساخت است.

تحصیل دانش آموزان استثنایی شهرستان درمیان در کانکس 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان کرد: متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها با مشکل کمبود مراکز آموزش استثنایی مواجه‌ایم به طوری که دانش آموزان استثنایی شهرستان درمیان در کانکس تحصیل می‌کنند البته روند ساخت مدرسه در حال اجرا است اما به اعتبار نیاز است.

سرویس مدارس برای دانش آموزان استثنایی و افراد کم توان حرکتی رایگان شد30 میلیارد ریال به اجرای طرح خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی تخصیص یافتمجموعه کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان دامغان افتتاح شد

وی با تأکید بر رفع مشکل سیستم گرمایش و سرمایش مراکز آموزش استثنایی استان افزود: طبق استانداردها سیستم گرمایشی فضاهای آموزشی دانش آموزان استثایی باید گرمایش از کف باشد اما سیستم گرمایشی این مراکز در استان نه تنها استاندارد نیست بلکه با بخاری کاربراتوری تامین می‌شود.

ساخت فضاهای آموزشی استتثنایی در استان نیازمند همت خیرین است

بااطمینان تصریح کرد: با وجود خدمات حمایتی وزارت آموزش و پرورش از این دانش آموزان اما باز هم به دلیل هزینه‌های زیاد کاشت حلزون و  عمل جراحی ناشنوایی بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان استقبال نکرده و این دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دانش آموزان استثنایی به دلیل سختی رفت و آمد به مدرسه از تحصیل باز می‌مانند در این راستا نیاز به ماشین‌های مناسب سازی شده و ویلچردار داریم.

با اطمینان اظهار داشت: استان خراسان جنوبی برای ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش آموزان استتثنایی و معلول به ویژه ساخت مدرسه اوتیسم در استان نیازمند همت والای خیرین است.

مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی مناسب سازی شود

وی گفت: مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی وجود دارد اما این مدرسه مناسب سازی شده نیست و به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان، مدارس باید مجهز به کلاس‌های کاردرمانی، اتاق شن، اتاق تاریک، مشاوره، آب درمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی، باز درمانی و حیات خلاق باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی افزود: ساخت یک مرکز پیش دبستانی مستقل، سالن ورزشی چند منظوره برای دانش آموزان با نیازهای خاص از دیگر نیازهای استان است.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۴ دولت دغدغه مشترک ۶ وزیر بوده است؛ اما در طول این مدت به ادبیات مشترک درباره مفهوم عملیاتی اجرای سند تحول بنیادین نرسیده‌اند، حال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل ترمیم سند را به‌صورت کامل پشت سر گذاشته و تغییرات بسیار جدی‌ای نسبت به قبل داشته است.

بازنگری ماموریت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه بخش اهداف، ماموریت‌ها به‌صورت خیلی جدی مورد بازنگری قرار گرفته است، عنوان کرد: بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در فصل هفتم ماموریت‌ها بود، در سرجای خود قرار گرفته است.

تولید شاخص در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سنجش اجرایی سند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین بخشی که در بازنگری سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است، تولید تعدادی شاخص درون خود سند برای سنجش اجرایی سند است، تصریح کرد: با تصویب این شاخص‌ها، گزارش وضعیت خوبی از آموزش و پرورش به‌صورت ادواری قابلیت انتشار خواهد داشت. همچنین موضوع اجرای سند را به‌صورت روشن همراه با آمار دقیق مرتبا رصد و گزینش کند.

امانی طهرانی با اشاره به جزئیات شاخص‌ها، ادامه داد: شاخص‌های متعددی‌اند که با اهداف ده‌گانه سند و زیرنظام‌های ۶ گانه و راهکار‌های مربوط به هر یک از این اهداف ده‌گانه که در سند جدید هستند، مرتبط است.

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

وی با بیان اینکه به مدارس، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره اول متوسطه توصیه می‌کنم که بر تمرین‌های تمرکزی کار کنند، اظهار کرد: همچنین باید تکنیک‌های خواندن همراه با درک و فهم را یاد بگیرند و تلاش کنند که بهره‌وری خود را در یادگیری افزایش دهند.

امانی طهرانی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از ابزار‌های فراوانی که آنها را با فضای مجازی مواجه می‌کند، دوری کنند، عنوان کرد: این ابزار‌ها تمرکز دانش‌آموزان و ماندگاری ذهنی را کاهش می‌دهد و باید خانواده‌ها این موضوع را کنترل کنند تا دانش‌آموزان تحصیل باکیفیت و با موفقیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فضای مجازی، ادامه داد: این یک هشدار جدی برای نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان زیادی را تحت تاثیر پیام‌های آشفته و ازهمگسیخته قرار می‌دهد و تمرکز و یادگیری آن‌ها افت پیدا می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌کنیم دانش آموزان وقت خود را به درستی مدیریت کنند و مطالعات جدی داشته باشند. همچنین در یادگیری با هم‌کلاسی‌هایشان تلاش کنند تا در یک کار تیمی با یکدیگر درس بخوانند و به موفقیت برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی