Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری زود هنگام جلسه شورای امنیت ارمنستان در خانکندی قره باغ نشان می دهد پاشینیان سعی در منصرف کردن گروه ارمنی قره باغ از حضور در مذاکرات دارد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آذربایجان در ارزیابی برگزاری اجلاس شورای امنیت ارمنستان به رهبری پاشینیان در شهر خانکندی قره باغ با انتشار بیانیه ای گفت: برگزاری زود هنگام جلسه شورای امنیت ارمنستان در خانکندی قره باغ نشان می دهد پاشینیان سعی در منصرف کردن گروه ارمنی قره باغ از حضور در مذاکرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالهاست که برای حل مناقشه، روند مذاکرات به شکلی که سازمان امنیت و همکاری اروپا تعیین کرده پیش میرود. در بیانیه هلسینکی سازمان امنیت و همکاری اروپا  در سال 1992گروه های ارمنی و آذربایجانی قره باغ همواره در روند مذاکرات مورد توجه بوده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان اضافه کرد: اکنون باید اقدامات اساسی برای خروج نیروهای نظامی ارمنستان از قره باغ و بازگشت آوارگان به سرزمین هایشان انجام گیرد. هفته گذشته جلسه شورای امنیت ارمنستان به رهبری  پاشینیان در دوازده مارس در خانکندی قره باغ برگزار شد. پاشینیان خواستار حضور قره باغ در روند مذاکرات بعنوان یک طرف مستقل است. ولی آذربایجان مقامات قره باغ را به عنوان جدایی طلب می دانند. بر اساس مواضع آذربایجان مشارکت هر دو گروه ارمنی و آذربایجانی قره باغ در روند مذاکرات فقط به شکل سابق قابل قبول است.

الهام علی‌اف: ارمنستان تلاش می‌کند مسیر مذاکرات قره‌باغ را منحرف کندپاشینیان جلسه شورای امنیت ارمنستان را در قره‌باغ برگزار می‌کندوزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: حضور جدایی طلبان قره‌باغ در مذاکره غیرقابل قبول استرئیس حزب دموکرات آذربایجان: در حل مناقشه قره باغ دولت خودخوانده و ارمنستان هیچ کاره‌اند

یادآوری

مناقشه قره باغ که در سال 1988 بخاطر اختلافات ارضی بین ارمنستان و آذربایجان شروع شد و با آتش بس سال 1994 مذاکرات برای حل مسئله منطقه قره باغ وهفت ناحیه مجاور با مشارکت سازمان امنیت و همکاری اروپا و گروه منیسک همچنان ادامه دارد.

 

 

 

R1349/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ارمنستان اخبار "جمهوری آذربایجان" قره‌باغ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ ارمنستان اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه گفت که درک مشترکی از کلیت توافق صلح بین باکو و ایروان ایجاد شده و فقط جزئیات باید بررسی شود.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی‌اف امروز سه‌شنبه گفت که کشورش و ارمنستان به امضای توفقنامه صلح برای پایان دادن به مناقشه ارضی چند دهه‌ای نزدیک شده‌اند.

علی‌اف توضیح داد «در این حد هرگز (به توافق) نزدیک نبوده‌ایم. حالا درک مشترکی از این که توافقنامه صلح چگونه باید باشد داریم و فقط باید به جزئیات بپردازیم».

او همچین گفت که طرف آذربایجانی با برگزاری نشست بین وزرای خارجه این دو جمهوری همسایه در قزاقستان موافقت کرده است.

امروز جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دو کشور آغاز کردند.

این تحول در نتیجه توافق صورت گرفته در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آن و بازگرداندن چهار روستا به باکو، به وقوع پیوست.

نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان بر لزوم حل و فصل اختلافات باقیمانده مرزی با جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از جنگ جدید تاکید کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟