Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فيلم سينمايي «دوچ» به بخش مسابقه پنجاه و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم زلين در کشور چک راه يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، «دوچ» از توليدات بلند سينمايي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان با مشارکت بنياد سينمايي فارابي در سال 1397 ساخته شده است و اکنون دومين حضور بين‌المللي خود را بعد از سي و يکمين جشنواره فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان اصفهان، در زلين تجربه مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگردان اين فيلم در جشنواره فيلم اصفهان، جايزه اصلي يونيسف را به دليل اتخاذ نگاه عميق به مسايل کودک و نوجوان و ديدگاه دغدغه‌مند کارگردان در پرداختن به مسأله آموزش کودکان و سوادآموزي دريافت کرد.
در عين حال، جايزه بازي‌گري برتر از نگاه گروه نوجوان به محمدامين احمدي، لوح قدرداني بازي‌گر کودک جداگانه به محمدامين احمدي و اميرمحمد محمدي و جايزه ميراث فرهنگي از سوي مجموعه هنري تاريخي نياوران به نيابت از سازمان ميراث فرهنگي، گردش‌گري و صنايع دستي به امير مشهدي‌عباس کارگردان فيلم «دوچ» در جشنواره اصفهان، تعلق گرفت.
غلام‌رضا پسر 10 ساله‌اي که به دنبال پولي براي تعويض دوچرخه کهنه‌اش و خريد دوچرخه جديد و قابل رقابت است تا اين‌که متوجه جايزه نهضت سوادآموزي مي‌شود. اگر بتواند در روستا بي‌سوادي را با سواد کند مي‌تواند جايزه‌اي به اندازه پول خريد دوچرخه بگيرد. در روستا هيچ بي‌سوادي نيست و تنها بي‌سواد روستا، پيرزني بد اخلاق و 90 ساله است که هم چشمانش ضعيف است و هم گوش‌هايش نمي‌شنود. اما غلام‌رضا تصميم خودش را براي باسواد کردن پيرزن و دريافت جايزه گرفته است و ماجرا آغاز مي‌شود.
جشنواره زلين که يکي از قديمي‌ترين و مهم‌ترين جشنواره‌هاي کودک و نوجوان است و در هر دوره بيش از 125 هزار بازديد کننده دارد، از 3 تا 10 خرداد 1398 (24 مه تا اول ژوئن 2019) در شهر پراگ برگزار مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دوچ جشنواره زلين چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی یک روزه  با عنوان روایت دختر ایرانی با هدف آگاهی بخشی دختران نوجوان و جوان با حضور فرهاد فرهادی یکی از کارگردانان وفعالین رسانه ای  در ارومیه برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده ی استانداری در این مراسم گفت :اگر فضای تجربه‌ای نوجوانان  و جوانان همراه با هویت نباشد این هیجانات نتیجه‌ی عکس خواهد داشت، اگر این فضا به درستی مدیریت نشود برای نوجوان و جوانان محیط پیرامون آسیب زا خواهد بود.

 الهامی افزود:یکی از این آسیب‌ها، گرفتار شدن نوجوانان و جوانان به فضای مجازی است که جنبه‌  منفی و مثبت دارد، هنگام شیوع کرونا این فضای مجازی در اختیار نوجوانان قرار داده شد اما مدیریت صحیحی انجام نگرفت که رویداد  روایت دختر ایرانی مسیر حرکت درست را در دوران نوجوانی به دختران در فضای مجازی پیشنهاد می‌کند و راه درست را به آنان می آموزد.

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد