Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:06:33 GMT

بی رحم‌ترین شکارچیان سال ۹۷ در شهرستان طبس دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۱۲۶

بی رحم‌ترین شکارچیان سال ۹۷ در شهرستان طبس دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان‌جنوبی، حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از دستگیری بی‌رحم‌ترین شکارچیان حیات وحش در سال جاری در شهرستان طبس خبر داد.

وی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد بخش دیهوک این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر شکارچی متخلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس بیان کرد: از متخلفین دستگیر شده یک رأس قوچ وحشی و یک رأس میش وحشی آبستن (دوقلو) کشف و ضبط شد.

حاتمی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند روزه آینده شاهد تولد دو بره میش بودیم که متأسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس اظهار کرد: همچنین بر اساس بند یک توضیحات ضمیمه مصوبه فوق الذکر بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌گردد.

حاتمی یادآور شد: متهمین می‌بایست مبلغ چهارصد میلیون ریال جریمه پرداخت نمایند و پرونده متهمین برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

کد خبر 4570164

منبع: مهر

کلیدواژه: طبس شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گردهمایی مدیران کل سازمان محیط زیست بیان کرد: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در این گردهمایی گفت با توجه به ارزشیابی انجام شده عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی را جز ۵ یگان برتر کشوری اعلام نمود.

وی در ادامه افزود: کشف قریب به ۹۰ قبضه سلاح شکاری از متخلفین، کشف بیش از ۳۰۰ فقره تخلفات غیرمجاز شکار و صید و تخریب غیرمجاز محیط زیست، کشف تخلفات در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های آموزشی جوامع محلی و دانش آموزان، گشت شبانه روزی و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت استان در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6085269

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد