Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@09:58:16 GMT

تقویت پوند انگلیس و دلار کانادا در سه‌ماه نخست سال

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۱۸۰

ساعت24 -پوند و دلار در مقایسه با سال قبل، عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود فضای نامطمئن ناشی از نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کاهش رشد اقتصادی انگلیس و کانادا و تشدید اختلافات تجاری بین کانادا و آمریکا، در ماه‌های اخیر ارزش پوند و دلار کانادا در برابر بسیاری از همتایانشان تقویت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ارزش برابری پوند و دلار کانادا در سه ماهه نخست امسال با استناد به داده‌های خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد ارزش پوند در این مدت ۲.۳ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است و میانگین نرخ برابری پوند در این مدت، ۱.۳۲۸۱ دلار بوده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اخیراً گفته است که با وجود دو مرتبه رأی منفی مجلس انگلیس به برنامه‌های پیشنهادی وی برای خروج از اتحادیه اروپا، اطمینان فعالان تجاری نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور رو به بهبود است.

پوند علاوه بر همتای آمریکایی‌اش، در برابر یورو نیز افزایشی بوده است و ارزش آن در این بازه زمانی با ۱.۶ درصد افزایش در مقابل یورو همراه شده است.

از طرف دیگر، دلار کانادا نیز سال ۲۰۱۹ را با عملکردی خوب شروع کرده است به گونه‌ای که علی رغم کاهش رشد اقتصادی از سه درصد در سال ۲۰۱۷ به ۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۸، دلار کانادا در شرایط بهتری از اواخر سال گذشته قرار دارد و ارزش آن در برابر همتای امریکایی‌اش تقریباً تثبیت شده است. میانگین دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی‌اش ۱.۳۳ بوده است.

تخمین زده می‌شود در چهار ماه آینده، اقتصاد کانادا ماهانه حدود ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند. نرخ بهره نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و به نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور می‌تواند با خیال آسوده‌تری در مقایسه با سال قبل، نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲
  • بحران پرستار در انگلیس به علت حقوق و مزایای پایین
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد