Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر به شکل عیان و آشکار٬ شرکت‌های به وجود آمده‌اند که کار آنها پایان‌نامه‌فروشی است آنها برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا پایان نامه و رساله می‌نویسند و از دانشجویان پول می‌گیرند! ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ستون‌نویس‌های روزنامه‌های ترکیه که در زبان ترکی از آنها به "گوشه‌نویس" یاد می‌شود٬ بخشی از فعالان رسانه‌ای توانمند و اثرگذار هستند که معمولاً یادداشت‌هایشان تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی و معادلات حزبی ترکیه می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم تلاش می‌کند تا با انتخاب گزینه‌های قابل توجهی از نوشته‌های ستون‌نویس‌های ترکیه تصویری کوچک از تحولات سیاسی٬ فعالیت‌های رسانه‌ای و هدایت افکار عمومی این کشور را به دست دهد.

گزارش آمریکا در مورد حقوق بشر در ترکیه

امره کُنگار / روزنامه جمهوریت

یکی از رویدادهای مهم در روزهای اخیر انتشار گزارش سالانه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر بود. در این گزارش٬ وضعیت حقوق بشر در ترکیه در سال 2018 مورد ارزیابی قرار گرفته و انتقادات فراوانی صورت گرفته است.

همچنان که پیش‌بینی می‌شد و رسانه‌های وابسته به حکومت٬ هیچ کدامشان به طرف این گزارش نرفت و حاضر نشدند متن آن را منتشر کنند، اما من توانستم از پایگاه خبری صدای آمریکا مهمترین ارکان و ابعاد این گزارش را جمع‌بندی کنم.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در گزارش آمریکا به آن اشاره شده این است که دو سال از کودتای نافرجام در ترکیه سپری شده، اما هنوز هم شرایط اضطراری امنیتی ادامه دارد و حکومت به بهانه برقرار شدن شرایط اضطراری٬ بسیاری از حقوق سیاسی مدنی و اجتماعی مردم را محدود کرده است.

نکته دوم این است که در این گزارش اخراج 130 هزار کارمند و زندانی شدن هزاران نفر به خاطر دست داشتن در کودتای نافرجام زیر سوال رفته است. تاکنون 1500 نهاد مدنی به خاطر ارتباط با گولن تعطیل شده و این در حالی است که در گزارش آمریکا در مورد حقوق بشر٬ فتح الله گولن نه به عنوان یک تروریست بلکه به عنوان یک فعال دینی مورد اشاره قرار گرفته است.

در گزارش آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در ترکیه به این موضوع اشاره شده که قوه قضاییه در ترکیه به بهانه ارتباط با گروه‌های تروریستی بسیاری از شهروندان عادی٬ روزنامه‌نگاران٬ وکلا٬ نمایندگان مجلس ملی و مسیونرهای آمریکایی و توریست‌های خارجی را به زندان انداخته و برخی از آنها نیز شکنجه شده‌اند.

 در این گزارش به این موضوع اشاره شده که بازداشت افراد در بسیاری از مواقع خارج از چهارچوب حقوقی بوده و این مسئله مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین محدود شدن آزادی بیان٬ فشار آوردن بر چهره‌های دانشگاهی و مطبوعاتی از دیگر مسائلی است که مورد انتقاد قرار گرفته است.

در گزارش آمریکا در مورد ترکیه این مسئله نیز اشاره شده که اجرای عملیات نظامی موسوم به شاخه زیتون و حمله به عفرین٬ موجب برخی مشکلات شده است. اما حکومت مدعی است که در این حمله جان افراد غیرنظامی حفظ شده و به آنها آسیبی نرسیده است.

در گزارش مذکور همچنین به این موضوع اشاره شده که بر اساس قانون اساسی ترکیه اعمال شکنجه ممنوع است، اما برخی از مامورین حکومتی و نیروهای امنیتی و پلیس به این موضوع توجهی نکرده و در بازداشت برخی از افراد٬ در روند بازجویی آنها را مورد شکنجه قرار داده‌اند.

همچنین به این موضوع اشاره شده که مسئولین امنیتی تعریف ترور و تروریسم را بسیار گسترده کرده و بسیاری از افرادی که در این گستره به عنوان تروریست دستگیر شده‌اند٬ اساساً تروریست نیستند.

10 نماینده مجلس وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها و 46 شهردار وابسته به این حزب زندانی شده و صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب نیز از سال 2016 میلادی در زندان است.

در گزارش آمریکا به رویکرد حکومت ترکیه نسبت به روزنامه‌نگاران انتقاد و اعلام شده که هم اکنون 73 روزنامه نگار در زندان‌های مختلف ترکیه محبوس شده‌اند و علاوه بر این٬ تعداد نامعلومی از روزنامه‌نگاران ناچار به ترک کشور شده و نمی‌توانند به ترکیه بازگردند.

در این گزارش رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده که او در انتخابات از تمام قدرت و امکانات دولتی بهره می‌برد.

 گفته شده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در ترکیه اردوغان و دیگر نامزدها امکان فعالیت انتخاباتی داشتند، اما دمیرتاش در داخل زندان بوده و نتوانسته از حقوق یک نامزد انتخابات بهره ببرد و خانم آکشنر نیز عملاً مورد بایکوت رسانه‌ای قرار گرفته است.

آکپارتی و پایان‌نامه‌فروشی در دانشگاه‌ها

امر تانسو کَتَن/ پایگاه تحلیلی خبری تی 24

دانشگاه‌های ترکیه در سالیان اخیر به شدت کیفیت تحصیلی و علمی خود را از دست داده‌اند و دانشگاه یکی از نهادهایی است که در دوران اقتدار حزب عدالت و توسعه٬ معنا و محتوای خود را از دست داده است.

رجب طیب اردوغان رهبر رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه بارها پرسیده است چرا در بین لیست 500 دانشگاه برتر جهان نام دانشگاه‌های کشور ما دیده نمی‌شود؟ چرا آنها حاضر نیستند واقعیت‌ها را ببینند و نام دانشگاه‌های ما را نیز در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان جای دهند؟

طاها آکیول تحلیلگر و روزنامه‌نگار مشهور در یک نوشته واقع‌بینانه و حزن‌انگیز به اردوغان پاسخ داده و نوشته است که واقعیت این است که دانشگاه‌های ترکیه کیفیت خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان جای بگیرند.

او به این نکته اشاره کرده که حتی ایران نیز در لیست 500 کشور جهان جای دارد، اما ترکیه از ایران عقب مانده است.

در حال حاضر به شکل عیان و آشکار٬ شرکت‌هایی به وجود آمده‌اند که کار آنها پایان‌نامه‌فروشی است. آنها برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا پایان نامه و رساله می‌نویسند و از دانشجویان پول می‌گیرند! حتی شرکت‌هایی پیدا شده که حاضرند نه تنها نوشتن پایان نامه بلکه کسب نمره قبولی را نیز بر عهده بگیرند. چگونه؟ ساده است.

آنها با برخی از اساتید و داوران پایان نامه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و درصد و کمیسیون قابل توجهی از درآمد خود را به اساتید می‌دهند تا پایان نامه و رساله دکترا با نمره بالا قبول شود. از دیگر سو استادان نیز برای کسب امتیاز و ترفیع و رسیدن به مقام استادیاری٬ دانشیاری و استادی تمام٬ شب و روز پول چاپ می‌کنند و مقالات بی سر و ته در مجلات مختلف به چاپ می‌رسانند و بر اساس این باندبازی‌ها و رانت‌طلبی‌ها در تلاش هستند تا رتبه علمی خود را بالاتر ببرند.

 واقعیت این است که در تاریخ ترکیه آکادمی یا دانشگاه هیچ وقت در دوران طلایی نبوده است، اما هیچ وقت مانند مقطع کنونی محتوای داخلی خود را از دست نداده بود.

‌گفتند همه ما شارلی عبدو هستیم

علی کاراحسن اوغلو/ روزنامه ینی آکیت

4 سال پیش بود. در یکی از محلات پاریس٬ دفتر مجله شارلی عبدو به خاطر انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر بزرگ اسلام (ص) مورد حمله قرار گرفت و در آن رویداد 12 نفر کشته شدند.

در آن رویداد٬ تمام جهان به صدا درآمد و حتی فقیر بیچاره‌های محله ما نیز فریاد زدند: همه ما شارلی عبدو هستیم!

سران همه کشورهای جهان در پاریس جمع شدند و احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در صف نخست سران جهان٬ قتل آن 12 نفر را محکوم کرد.

روزنامه جمهوریت در ترکیه٬ فردای آن روز٬ نیمی از صفحه نخست خود را به شارلی عبدو اختصاص داد. دو روز بعد٬ سردبیر جمهوریت احساس کرد به اندازه کافی به این واقعه اهمیت نداده٬ به همین خاطر دو سوم صفحه را دوباره به این خبر اختصاص داد و با فونت درشت نوشت: همه شارلی عبدو هستیم.

اما حالا و پس از 4 سال٬ دو مسجد مسلمانان نیوزلند مورد حمله قرار می‌گیرد و 50 نفر کشته می شوند، اما نه روزنامه جمهوریت و نه دیگران٬ نمی‌گویند: همه ما مسلمان هستیم.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات والیبال لیگ برتر والیبال ترکیه و از بازی سوم فینال بین تیم های فنرباغچه و هالک بانک، تیم هالک بانک توانست با اقتدار و با نتیجه سه بر صفر مقابل فنرباغچه به پیروزی برسد و با کسب سومین برد به عنوان قهرمانی لیگ والیبال ترکیه برسد.

در این دیدار هالک بانک ست های بازی را با نتایج 25 بر 19، 25 بر 18 و 25 بر 19 پیروزی شد تا به فنرباغچه اجازه ندهد به امتیاز بیست برسد. هالک با این برد بالاخره به سه قهرمانی پی در پی زراعت بانک پایان داد.

در این مسابقه نیمر عبدالعزیز قطر پاسور هالک بانک نوزده و اروین انگاپت دریافت کننده قدرتی هالک بانک سیزده امتیاز به دست آوردند و مهدی جلوه قاضیانی سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران در یک ستی که برای فنرباغچه به میدان رفت یک امتیاز کسب کرد.

به این ترتیب در جدول نهایی لیگ برتر والیبال ترکیه، هالک بانک اول شد، فنرباغچه، زراعت بانک و گالاتاسرای، اسپور توتو، آرکاس اسپور ازمیر، آلانیا اسپور و بورسا اسپور، دوم تا هشتم شدند. هالک بانک به همراه فنرباغچه نیز سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند.

اسلوبدان کواچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران هدایت هالک بانکی ها را بر عهده داشت.

دیگر خبرها

  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • تمسخر کنسرت «معین» و مردم ایران در روزنامه‌های ترکیه
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • حواشی کنسرت جدید معین به روزنامه‌های ترکیه رسید!
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • بهترین موسسه انجام پایان نامه در تهران