Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:58:38 GMT

افزایش ۵۳ درصدی تست الکل رانندگان نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۷۲۴

افزایش ۵۳ درصدی تست الکل رانندگان نسبت به سال گذشته

سردار مهماندار گفت:در تست مثبت الکل رانندگان ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سردار «محمدرضا مهماندار» امروز یکشنبه 26 اسفند در نشست خبری با اشاره به برنامه های ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال گفت: طرح خریدهای شب عید رو به اتمام است و ما سعی کردیم از حداکثر توان خود در روان سازی ترافیک استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساماندهی دست فروشان در تسهیل ترافیک نقش بسیار مهمی داشتند که با همکاری شهرداری تهران این کار را انجام دادیم و با توجه به بازخوردی که از اقدامات خود در این ایام گرفتیم، مردم رضایت خوبی از مدیریت ترافیک داشتند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح نوروزی ما از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد، تصریح کرد: با پیش بینی های صورت گرفته، سعی کردیم در چند مرکز خرید، ترافیک را کنترل کنیم و در ایام نوروز هم این طرح ادامه خواهد داشت، ما از 25 اسفند تا 17 فروردین نیز طرح ویژه برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه در شب ها خواهیم داشت همچنین پلیس محسوس و نامحسوس کنترل بزرگراه‌ها و معابر شهر را برعهده دارند.به ویژه در بزرگراه ها  در شب برخوردهای خود را تشدید کرده و خودروهای متخلف را توقیف خواهیم کرد و رفتارهایی که موجب ترس و وحشت اجتماعی شوند، تشکیل پرونده داده و به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه در بحث تخلفات حادثه ساز تست سلامت رانندگان را انجام خواهیم داد، افزود: طرح ویژه سلامت رانندگان را در نوروز 98 اجرا خواهیم کرد و همچنین تیم های ثابت در مکان هایی که فراوانی رانندگان مست وجود دارد، استقرار  می یابد که خودروی رانندگان مست 21 روز توقیف   می شوند غیر از مجازاتی که قانون برای آنها در نظر گرفته، خواهد شد لذا به خانواده ها هشدار می دهیم که نظارت بیشتری بر جوانان خود داشته باشند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کنترل سرعت در نوروز گفت: همه دوربین های تهران آماده فعالیت هستند، تعدادی هم به آنها اضافه شده، در 50 نقطه تهران دوربین های کنترل سرعت نصب شده است. در بزرگراه های تهران شمالی و جنوبی حداکثر سرعت 80 کیلومتر و در بزرگراه های شرقی و غربی هم 90 کیلومتر در ساعت می باشد. همچنین بیش از 50 تیم نامحسوس هم در بزرگراه های تهران استقرار و با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهند کرد.

 

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: برنامه های ویژه ای برای این روز تدارک دیدیم. در حوزه ترافیک ممنوعیت و محدودیتی نداریم ولی همکاران ما در پلیس پیشگیری و کلانتری ها در سطح تهران حضور خواهند داشت و در صورت نیاز ما هم همکاری خواهیم کرد.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طرح ترافیک و زوج و فرد از 29 اسفند اجرا نمی شود و از شنبه 17 فروردین مجدد به اجرا در می آید، هیچ تغییری هم در طرح ترافیک و زوج و فرد نخواهیم داشت. برابر مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از اول تیرماه طرح زوج و فرد تغییر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اظهار کرد: استدلالی که در شورای شهر داشتند، این بود که هر راننده ای که وارد طرح ترافیک می شود باعث ایجاد آلودگی شده و باید برابر قانون هزینه آن را بپردازد. افرادی که از قبل هزینه را پرداخت کرده، قوانین را رعایت کرده و کسی که وارد شده ،ولی پرداخت نکرده باید جریمه شود.

 

سردار مهمان دار با بیان اینکه در یازده ماهه امسال توقیف خودرو 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: همچنین در تست مثبت الکل رانندگان نیز شاهد افزایش 53 درصدی بودیم.

 

وی با اشاره به پولی کردن معابر و تونل ها افزود: هر اتفاقی که منجر به پولی شدن معابر شود نیاز به محدودیت و ممنوعیت تردد دارد و این مسئله هم نیازمند مصوبه شورای شهر تهران است لذا تاکنون هیچ پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت تردد در تونل ها به شورای شهر تهران واصل نشده است؛ تا حمل و نقل عمومی توسعه نیابد و زیرساخت ها فراهم نشود، امکان اجرایی شدن چنین طرحی وجود ندارد.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص جریمه کردن عابران پیاده اظهار کرد: جریمه کردن عابران پیاده نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا کار بسیار سختی است. نکته حائز اهمیت این است که قبل از جریمه، افراد تحت آموزش قرار بگیرند، ضعف اساسی ما در آموزش است نه در جریمه کردن عابران پیاده.

 

سردار مهمان دار با اشاره به برقی شدن موتورسیکلت ها نیز گفت: حتما باید در آینده افزایش موتورسیکلت های برقی در دستور کار ما قرار بگیرد تا در بخش هایی از تهران فقط موتورهای برقی اجازه تردد داشته باشند که این بخش هم مربوط به حوزه صنعت می شود.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع اردوهای راهیان نور شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل جریمه عابران پیاده سردار مهماندار چهارشنبه سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال

جعفر میعادفر در تشریح آمار مربوط به حوادث غرق شدگی در کشور گفت: در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۱۸ نفر در حوادث مرتبط با غرق شدگی دچار حادثه شدند که این آمار در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته از افزایش ۲۲ درصدی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه ۶۴ نفر از این ۱۱۸ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار فوتی‌ها نیز حاکی از افزایشی دو درصدی در مقایسه با سال قبل است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را نیز ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود: شمار مصدومان ناشی از حوادث غرق‌شدگی نیز رشد ۵۹ درصدی در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد.

میعادفر درباره استان‌های دارای بیشترین موارد فوتی نیز گفت:‌استان فارس با ۱۱ و استان اصفهان با هفت مورد دارای بیشترین موارد فوت به دلیل غرق‌شدگی در فروردین ماه امسال بودند. این موضوع نشان می‌دهد که آمار غرق‌شدگی ارتباطی با مجاورت با دریا و ... ندارد و لازم است که مردم اصول ایمنی را در این مورد رعایت کنند.

به گفته وی بیشترین موارد مصدومیت ناشی از غرق‌شدگی نیز در استان‌های بوشهر با ۱۵ مورد مصدوم و هرمزگان با هشت مورد مصدوم است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به مردم هشدار داد که با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از شنا کردن در استخرها و کانال‌های کشاورزی و ... از جان خود و اطرافیانشان مراقبت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته