Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:45:19 GMT

کمک ۷۷ میلیاردی مردم استان به بهزیستی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۷۲۷

کمک ۷۷ میلیاردی مردم استان به بهزیستی در سال جاری

امینی گفت: مردم استان مرکزی در سال جاری ۷۷ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به بهزیستی در سال جاری داشتند

زهرا امینی، با اشاره به مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی در کمک به نیازمندان و معلولین بهزیستی و حمایت از این عزیزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت:در سال 97 با تلاش همکاران مبلغی بالغ بر 77 میلیارد ریال امسال از محل دریافت کمک های مردم  و نذورات به حساب مشارکت بهزیستی واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه این میزان کمک ها نسبت به سال قبل 10 درصد رشد داشته است، افزود: این نشان از روحیه خیرخواهی و کمک مردم خیر و نیکوکار استان به نیازمندان است که با وجود وضعیت اقتصادی امسال باز هم در کمک رسانی به نیازمندان پیشتازبوده اند.

 

وی همچنین به برنامه هایی که بهزیستی استان مرکزی در حمایت از نیازمندان دارد، اشاره کرد و ادامه داد: حمایت و دستگیری از نیازمندان در بحث فعالیت های بهزیستی مبنی بر کمک به ایتام، زنان،سالخوردگان، از کار افتادگان و سایر عزیزان نیازمندان در راستای فعالیت های خاص این سازمان قرار گرفته و بالغ بر 186 وظیفه به عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به پویش لبخند مهربانی اشاره کرد و گفت: این پویش کار خیر و خدا پسندانه ای که در روایات و احادیث و سخنان ائمه بوده و هست و ما نیز با تاسی از این بزگان در کمک رسانی به نیازمندان فعالیت های گسترده ای را در سطح استان انجام می دهیم تا آن ها نیز سال جدید را با شور و نشاط برگزار کنند.

 

امینی در ادامه به بحث کمک به نیازمندان از حیث علمی و تاثیر آن بر روح و روان و جسم اشاره کرد و گفت: فردی که دست نیازمند را می گیرد و آن را توانمند می کند این توانمندی برای خود فرد خیر ایجاد عزت نفس کرده و آرامشی را برای فرد فراهم می کند.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در بحث طرح لبخند مهربانی بهزیستی پایگاه هایی داشته و در دورترین مجتمع های شهری و روستایی کمک های مردمی را برای نیازمندان جمع آوری و در کوتاهترین زمان به دست آنان رسانده است.

 

وی با بیان اینکه 328 کودک تحت پوشش بهزیستی استان توسط خیران و حامیان خدمات آموزشی، اقتصادی و اجتماعی دریافت می کنند، افزود: خیرین و نیکوکاران به حمایت از این کودکان از دوران کودکی تا تحصیل در مدرسه و دانشگاه می پردازند.

 

امینی همچنین به برنامه های خاص برای معتادین بهبود یافته، ایجاد اشتغال برای افرادی که به نوعی دچار آسیب های اجتماعی شدن همچنین بحث پرداخت هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب معلولین و درمان این عزیزان و افراد از کار افتاده و زنان آسیب دیدده اجتماعی  اشاره کرد و گفت: اورژانس اجتماعی و فوریت ها بهزیستی فعالیت هایی گسترده ای را در ارایه خدمات به افراد به ویژه نیازمندان داشته است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات در سال 97 و وضعیت اقتصادی و معیشتی مددجویان که به نوعی تحت تاثیر بحث اقتصادی و تحریم قرارگرفته شاهد این بودیم که در استان مرکزی خیرین کمک های بسیار خوبی را برای این عزیزان داشتند و در این راستا مدیران کل دستگاه ها هم همسو با ما در بحث جلب، جذب و هدایت کمک های مردمی گام های موثری برداشته اند.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی بازدید از منازل مددجویان را از دیگر برنامه های بهزیستی در طول سال دانست و بیان کرد: بسیاری از این بازدید ها با حضور مدیران و مسئولان ارشد استان مرکزی انجام می شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان ایام نوروز مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع بیانیه گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب خبرگان خبرگزاری شبستان امینی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به آمار عضویت، امانت، سرانه فیزیکی و تعداد منابع کتابخانه های عمومی شهرستان میانه در سال ۱۴۰۲ افزود: شهرستان میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان را دارد و برنامه ریزی برای ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه به عنوان مطالبه مردم و اعضای کتابخانه های عمومی، همکاری و تعامل همه ادارات و سازمان‌های ذیربط را می‌طلبد.

محمدباقر هنربر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه با وجود غالب شدن فضای مجازی در زندگی امروزی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، عملکرد خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال‌های اخیر باعث افزایش مطالعه در کتابخانه های عمومی استان به ویژه کتابخانه های میانه و آشتی مردم با کتاب و مطالعه شده است.

محمدباقر هنربر در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فراهم کردن زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی را سبب گرایش روزافزون مردم به مطالعه خوانده، گفت: مطالعه، فکر انسان را روشن و سطح آگاهی و فرهنگ جامعه را ارتقا می‌دهد و به تبع آن آسیب پذیری مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد لذا لازم است در کنار فراهم نمودن زیرساخت‌های فیزیکی، در زمینه فرهنگ سازی، ترغیب و تشویق به مطالعه نیز تلاش جدی صورت پذیرد.

فرماندار میانه با تقدیر و تشکر از همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تبدیل کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی برای رجوع همه اقشار مردم، افزود: در دوره مدیریت کنونی کتابخانه های عمومی در سطح استان مردم استقبال بیشتری از کتابخانه های عمومی داشته و با کتاب و کتابخوانی انس بیشتری گرفته‌اند.

گفتنی است اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان میانه با کتابداران، کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.

کد خبر 6088616

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود