Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، با انتصاب شهرام کرمی، سیدفاتح بادپروا به عنوان دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد.

در بخشی از متن حکم ایشان آمده است: «از میان گونه‌هاى متنوع هنر تئاتر، شاید بتوان تئاتر خیابانى و بیرونى را عمومى‌ترین شکل اجراى نمایش و سهل‌ترین راه ارتباط با مخاطب برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونه‌اى که در وراى این دسترسى آسان و ظاهر بى‌تکلف حائز ساحت خطیر و پراهمیتى است که گام نهادن در این وادى را مستلزم تسلط به دانش، بینش و خلاقیتى ویژه مى‌کند.

جشنواره تئاتر خیابانى به دوران بلوغ و ثمربخشى خود بر دامان مهربان و پربرکت کردستان و مریوان هنرپرور مى‌رسد و شایسته است این سرمایه سترگ به یارى تمام هنرمندان شریف تئاتر و مسولان هنردوست کردستان و به همت و همراهى شهروندان شرافتمند و مهرپیشه مریوان به نیکوترین شمایل به جهان هنر نمایانده شود.

نظر به تجربه، تخصص، تعهد و دغدغه شما و به پیشنهاد مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى کردستان به عنوان «دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللى تئاتر خیابانى مریوان» منصوب مى‌شوید.»

سیدفاتح بادپروا کارگردان، پژوهشگر و بازیگر تئاتر اهل مریوان، از بنیان‌گذاران جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به شمار می‌رود. دبیر دوازدهمین دوره این جشنواره، دبیر اجرایی دوره‌های قبل جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان بخشی از مسئولیت‌های او بوده است. این هنرمند کردستان در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز با نمایش «دختر سطلی» حضور داشت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دبیر ستاد اربعین کردستان امروز در اولین جلسه ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال از مرز باشماق مریوان نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود و این توقعات مردم را نیز برای ارائه خدمات دهی بیشتر می‌کند.

محمد رضایی با اشاره به تجربیات ۲ سال گذشته در میزبانی از زوار اربعین گفت: ضروری است نسبت به رفع نواقص گذشته اقدام کنیم و هیچ گونه نقصی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی به رویکرد‌های ستاد اربعین امسال در استان اشاره و تصریح کرد: رویکرد امسال در اربعین مشارکت مردمی است و باید در این زمینه ورود جدی پیدا کنیم.

دبیر ستاد اربعین کردستان با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل در سال گذشته تاکید کرد: امسال در حوزه حمل و نقل باید با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و تامین خودرو و خدمات حمل و نقل با جزییات پیگیری شود.

تعریف ۹ پروژه اولویت دار برای اربعین در کردستان

مدیر کل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ستاد مرکزی اربعین ۱۰۵ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان برای میزبانی از زائران تزریق کرد.
 موحد امان الهی از تعریف ۹ پروژه اولویت‌دار برای اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: تقاطع گاران، چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد و چهار خطه کردن مریوان تا مرز باشماق از جمله طرح‌هایی است که باید به بهره‌برداری برسد.

فرماندار مریوان نیز در این جلسه به موضوع اقتصاد اربعین اشاره کرد و گفت: ضمن خدمات خداپسندانه‌ای که مردم به صورت رایگان انجام می‌دهند اما نباید خدمات دولتی در اربعین کاملا رایگان باشد و مردم مریوان باید از اربعین انتفاع داشته باشند.

احمدی گفت: در مجموع باید سیاست کلان ستاد اربعین را فرهنگی تلقی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • مریوان در هزارتوی مشکلات شهری
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان