Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@08:48:06 GMT

نکات بهداشتی سفر با اتوبوس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۳۹۳۷

نکات بهداشتی سفر با اتوبوس

به گزارش جام نیوز، سفرهای زمینی در ایران یکی از گزینه‌های منتخب عموم مردم برای سفری ارزان است؛ اکثر مسافرین برای سفر خود به دلایل مختلف به این گزینه روی می‌آورند. یکی از وسایل جابه‌جایی مسافرین در جاده، اتوبوس است و انتخاب این گزینه نیازمند بررسی نکات بهداشتی سفر با اتوبوس است؛ پس قبل از خرید بلیط اتوبوس حتماً این نکات را مطالعه کنید تا در طول سفر با اتوبوس دچار مشکل یا بیماری نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سفرهای زمینی به دلیل افزایش زمان سفر نسبت به سفر با هواپیما، الگوی غذایی و مکانیسم گوارشی بدن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و این امر در سفرهایی که مسافت آنها بیش از 500 کیلومتر است بسیار بیشتر نمود می‌کند.

هنگام رزرو بلیط اتوبوس برای شروع سفر، باید به این نکته توجه کنیم که در این مسافت باید به گونه‌ای با بدن و محیط اطراف خود رفتار کنیم تا دچار بیماری حین یا بعد از سفر نشویم؛ مسئله مهمی که در ایام تعطیلات بسیار شاهد آن هستیم و مسافرین زیادی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در اتوبوس و حتی اتومبیل شخصی دچار کسالت شده‌اند.

نمونه‌ای از بیماری‌های بارز در طول سفر با اتوبوس شامل موارد زیر است:

مسمومیت غذایی مشکلات گوارشی سرماخوردگی ایجاد حالت تهوع و اسهال سرما یا گرمازدگی و...

 

نکاتی برای سفر بهتر و سالم‌تر با اتوبوس

 

 

شما تصمیم به سفر کردن، گرفتید و خرید بلیط اتوبوس را هم انجام داده‌اید و آماده سفر هستید؛ اکنون باید نکاتی را نیز رعایت کنید تا سفری خاطره انگیز را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان آورید. رعایت نکات بهداشتی زیر برای سلامتی‌تان الزامی است:

 

1- مصرف آب آشامیدنی مناسب

مهمترین و پر مصرف‌ترین مواد غذایی، آب آشامیدنی است. بهتر است همراه خود چندین بطری آب معدنی تازه داشته باشید و در طول سفر از آن میل کنید. همچنین در داخل اتوبوس‌ها بوفه‌ای برای آب معدنی موجود است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم خودتان این آب‌ها را به تعداد لازم تهیه کنید و به همراه داشته باشید.

هنگامی که اتوبوس جهت استراحت در مکانی ایستاد، مراقب باشید آب آشامیدنی خود را از مغازه‌های دارای مجوز بهداشت و مطمئن خرید کنید و تاریخ آن را نیز نگاه کنید. به هیچ عنوان در طول مسیر از آب‌های سطحی، چشمه‌ها، شیرهای آب کنار جاده و مغازه‌ها و... استفاده نکنید.

 

2- یخ نخرید!

در طول سفر از قالب‌های یخی کنار جاده که به فروش می‌رسند استفاده نکنید؛ به دو دلیل: اول اینکه منبع آبی این یخ‌ها نامشخص است و ممکن است دچار بیماری‌های گوارشی شوید و دوم اینکه حمل و نگهداری قالب‌های یخ در اتوبوس به علت آب شدن یخ، باعث آزار دیگران می‌شود.

 

3- استفاده از لیوان یکبار مصرف

در اتوبوس‌های مسافری لیوان یکبار مصرف به تعداد کافی وجود دارد و می‌توانید از راننده و کمک راننده درخواست لیوان یکبار مصرف داشته باشید و یا از لیوان شخصی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان از لیوان شخصی دیگران (حتی آشنایان خود) استفاده نکنید و همچنین بعد از استفاده از لیوان یکبار مصرف آن را درون سطل زباله بیاندازید.

 

4- استفاده از مسواک و دستمال کاغذی

در مکان‌های عمومی و با آب‌های غیر آشامیدنی مسواک نکنید و اگر نیاز به مسواک کردن دندان‌ها دارید فقط از آب معدنی‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید، استفاده کنید.

در طول مسیر حتماً به دستمال کاغذی احتیاج پیدا خواهید کرد، پس بهتر است قبل از حرکت، یک جعبه دستمال غذایی برای خود تهیه کنید و بعد از مصرف نیز آن را درون کیسه زباله بیاندازید.

 

5- تغذیه مناسب در طول سفر با اتوبوس

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید، پیشنهاد ما خرید بلیط اتوبوس vip است؛ یکی از ویژگی‌های این اتوبوس‌ها وجود پکیج پذیرایی و تغذیه برای وعده‌های غذایی است. این وعده‌ها بسیار مغذی و مناسب بوده و می‌توانید با خیال راحت آنها را میل کنید.

اما اگر قصد دارید همراه خودتان مواد غذایی و خوراکی داشته باشید، حتماً از غذاهای سبک و مفید استفاده کنید. غذاهای کنسروی به جهت اینکه باید جوشانده شوند، استفاده نکنید؛ در ایام تعطیلات به دلیل استفاده نادرست از کنسروها افراد زیادی دچار مسمویت غذایی می‌شوند.

در طول سفر از سبزیجات و میوه‌جات استفاده کنید؛ این مواد غذایی سالم می‌تواند در طول سفر از سیستم گوارشی شما محافظت کنند. البته توجه داشته باشید، از مصرف برخی از صیفی‌جات مانند پیاز، سیر، ترب و... در طول سفر خودداری کنید چراکه هم دستگاه گوارش و معده را بیمار می‌کنند و هم اطرافیان و دیگر مسافرین را آزار می‌دهد. البته از مصرف سبزیجات در رستوران‌های بین راهی ترجیحاً خودداری کنید و حتماً از رستوران‌های معتبر و بهداشتی استفاده کنید.

به هیچ عنوان از حبوبات و مواد غذایی نفخ‌دار و نیم‌پز استفاده نکنید. ترجیحاً از گوشت قرمز به علت سنگینی، چرب بودن و دیر هضم شدن استفاده نکنید و به جای آن جوجه کباب میل کنید. مصرف میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، لیمو توصیه می‌شود. البته یادتان باشد، میوه‌ها را بدون شستشو مصرف نکنید.

 

6- به همراه داشتن داروهای مورد نیاز

سفر با اتوبوس می‌تواند برای برخی عذاب آور شود و دچار حالت تهوع و اسهال شوند؛ بهتر است قبل از سفر داروهای مورد نیاز مانند قرص سرماخوردگی، آب ریزش بینی، مسکن، معده درد، حالت تهوع، اسهال و... به همراه داشته باشید و اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتماً به اندازه کافی از ان تهیه کنید.

 

 

سخن آخر

 

قبل از رزرو بلیط اتوبوس باید به نکات بهداشتی مورد نیاز در طول مسیر سفر توجه ویژه‌ای داشت و درباره آن مطالعاتی را انجام داد تا به سلامت به مقصد برسیم و بدون هیچ علایم بیماری سفری شاد را تجربه کنیم.

سامانه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علی بابا https://www.alibaba.ir/bus-ticket این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که هم از روزهای قبل از سفر برنامه ریزی کنید و بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید و هم از نکات بهداشتی در طول سفر آگاه شوید.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مسافرت اتوبوس سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حافظان قرآن به روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرچم داران دین اسلام هستند و باید به نکاتی در مورد اثرات قرآن و آموزش آن به دیگر افراد توجه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • برای خوش اندام شدن این نکات را رعایت کنید
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • ۴۵۰ کیلوگرم انواع شکلات غیرقابل مصرف در بویراحمد کشف و معدوم شد
  • جمع آوری انواع شیرینی تاریخ مصرف گذشته در یاسوج
  • ببینید | نکات مهم در حفظ و قرائت قرآن
  • شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان