Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله 5 در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: 47 مرکز با احتساب مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن، میزبان اجرای پنجمین مرحله از این طرح شدند که از این تعداد 10 مرکز شبانه‌روزی حفظ هستند.
وی با اشاره به اینکه البته طی سال گذشته 40 مرکز متقاضی میزبانی طرح رحله شده بودند، ادامه داد: این مراکز از استا‌ن‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، یزد، لرستان، کرمان، همدان و قم متقاضی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیاری اضافه کرد: فراخوان ثبت‌نام طرح ملی رحله طی اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود که 30 و 31 خردادماه زمان مصاحبه حضوری و گزینش برگزار و این دوره از ابتدای تیرماه 98 تا 24 مردادماه به مدت 55 روز آغاز می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال بانوانی نیز در این طرح حضور دارند یا خیر؟ گفت: طی تدابیر اندیشیده شده، مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر در استهبان که با نام حضرت زینب(س) ویژه بانوان فعالیت می‌کند، در طرح ملی رحله 5 حضور خواهند داشت، اما درباره مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآنی بانوان در فسا مقرر شد تا در جلسه بعدی ستاد تصمیمات نهایی اتخاذ شود.
دبیر ستاد طرح ملی رحله 5 بیان کرد: محوریت این طرح برای قرآن‌آموزان جدید الورورد سوره مبارکه بقره و جزء سی‌ام قرآن است و برای حفاظ و قرآن‌آموزان سابق مؤسسه با محوریت سوره مبارکه آل‌عمران تا چهار جزء بعد انجام می‌شود.
وی افزود: همچنین چندین مرکز دیگر در اهواز و سوسنگرد درخواست میزبانی این طرح را داده‌اند و در صورتی که میزبان قوی پای کار بیاید و میزبانی این طرح را با در اختیار داشتن تجهیزات لازم و دارا بودن امکانات رفاهی و آموزشی عهده‌دار شود، درباره میزبانی آنها تصمیم نهایی گرفته می‌شود.
سیاری درباره تفاوت نرخ شهریه‌های امسال با سال گذشته، بیان کرد: متأسفانه هنوز قول قطعی برای حمایت داده نشده است، لذا امسال شهریه‌ها افزوده می‌شود به گونه‌ای که طی 55 روز کلاس و دو ماه در شهرستان‌ها حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 400 هزار تومان و برای مراکز استان‌ها حداقل 500 هزار تومان و حداکثر 600 هزار تومان و برای مراکز میزبانی تهران حداقل 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته برخی از میزبان‌ها مخیر هستند برای در نظر گرفتن برخی از معیارها، تخفیف‌هایی را در نظر بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه در طرح ملی رحله 5 بر جذب و جلب حمایت خیرین توجه شده است، ادامه داد: البته مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول‌های مساعدی برای حمایت‌ها داده‌اند. همچنین امسال حمایت‌هایی که از سوی مرکز مدیریت بیت‌الاحزان در نظر گرفته شده است، اینست که به ازای هر قرآن‌آموز که طبق شرایط ستاد در پایگاه اینترنتی مؤسسه ثبت‌ نام کنند و از ابتدا تا آخر دوره در طرح باقی بمانند، حداقل 150 هزار تومان و حداکثر 200 هزار تومان حمایت نقدی به عنوان سرانه جهت پرداخت حقوق کادر آموزشی انجام می‌شود.
سیاری تأکید کرد: حداقل پذیرش در مراکز 50 قرآن‌آموز مستعد داشته است. همچنین خیرین و قرآن‌دوستان می‌توانند برای کمک و اطلاع از نحوه مشارکت با شماره‌ 09107738745 تماس بگیرند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی طرح ملی رحله قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این نشست که رئیس و اعضای هیئت رئیسه هیئت دو و میدانی استان همدان و چند قهرمان دوومیدانی همدان حضور داشتند، مهدی مبینی داوطلب ریاست فدراسیون دو و میدانی به تشریح عملکرد خود در مدت سرپرستی فدراسیون و برنامه‌های آینده خود در صورت انتخاب به ریاست این فدراسیون پرداخت.

در ابتدای نشست هم مسعود بنوان رئیس هیئت دو و میدانی استان به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این هیئت در دو سال گذشته پرداخت.

سپس حاضران در نشست هم به طرح سوالات فنی و تخصصی خود از داوطلب ریاست فدراسیون در زمینه برنامه ها، اهداف و نحوه مدیریت آینده فدراسیون پرداختند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد