Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@11:04:01 GMT

ردخون روی پیراهن بارسلونا +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۴۱۹۲

ردخون روی پیراهن بارسلونا +عکس

تیم فوتبال باشگاه بارسلونا از ابتدا نمادی سیاسی برای منطقه جدایی‌طلب و آزادیخواه کاتالونیا بوده است. درست یا غلط، فوتبال در کاتالونیا هرگز خالی از سیاست نبوده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال باشگاه بارسلونا از ابتدا نمادی سیاسی برای منطقه جدایی‌طلب و آزادیخواه کاتالونیا بوده است. درست یا غلط، فوتبال در کاتالونیا هرگز خالی از سیاست نبوده و مردم جدایی‌طلب کاتالونیا جایی را بهتر از نیوکمپ برای فریاد زدن علیه ظلم وقت، فرانکوی خونریز باشد یا پادشاه و دولت مرکزی، پیدا نکرده و نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از رفراندوم شکست خورده و نیمه‌کاره سال گذشته در کاتالونیا و دخالت پلیس امنیتی اسپانیا، فرآیند جدایی‌طلبی در این منطقه اوج گرفت و امروز هم پادشاه اسپانیا همچنان با کشوری چند تکه و دردسرهای جدی از سمت لاکرونیا، آندلوسیا، مالاگا، باسک و صد البته کاتالونیا مواجه است.

بیشتر بخوانید:

گواردیولا دوباره روبان زرد را زد! +عکس این بار اما شیطنت باشد یا احقاق حق، در هر حال ماجرا دیگر به مرز افراطی‌گری رسیده و اهالی فوتبال کاتالونیا رسماً شمشیر جدایی‌طلبی و نفرت پراکنی از دولت مرکزی را از رو بسته‌اند.

تصویر پیراهن تازه طراحی شده بارسلونا برای فصل آینده از سوی نشریه «اسپورت» کاتالونیا منتشر شد و در اولین ساعت پس از انتشار خود، واکنش تند مادریدی‌ها و اهالی پارلمان اسپانیا را به همراه داشت. ماجرا، ماجرای خون است و این خونخواهی از زمان مبارزه جبهه خلق علیه فاشیسم فرانکو در خط‌مقدم ساراگوسا، والنسیا و کاتالونیا کلید خورده و تاکنون به شکل‌های سنتی و مدرن ادامه داشته است.

رد خون روی دیوار غاری در شمال شرقی کاتالونیا که جای چهار انگشت خونین «خیفره ال پیلوس» است، مردی که بنیانگذار کاتالونیاست و حکومت این منطقه را به فرزند منتقم خود، ویلفرد بورل بخشید. این خون را صد البته خاندان سلطنتی کنونی اسپانیا نریخته‌اند اما اکنون، بحث وارثان خون است و این ابر خونین بر سر دولت مرکزی از همه جا بی‌خبر مادرید سنگینی می‌کند.

قرار بوده این پیراهن تازه طراحی شده که نشان رد خونین چهار انگشت بنیانگذار کاتالونیا را در خود دارد، پیش از ال‌کلاسیکو دربی رونمایی شود اما نماینده کاتالونیا در پارلمان شبانه از مدیرعامل بارسلونا می‌خواهد که این کار را نکند و فعلاً صبور باشد.

شبیه این پیراهن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد اما چهار خط معروف خونین ال‌پیلوس را نداشت و در آن زمان حتی پیراهن شبیه پرچم کاتالونیا هم از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا رد و بارسلونا حتی با جریمه نقدی و اتهام دخالت سیاسی در ورزش مواجه شد.

نشریه «مارکا» چاپ مادرید این اقدام باشگاه بارسلونا را «انقلابی» و مقابل دولت مرکزی، بسیار تحریک‌آمیز توصیف کرده است. «آس» اسپانیا نیز این تیتر را برای پیراهن تازه بارسلونا انتخاب کرده است: «رد خون روی پیراهن سیاسی!»

هیات‌مدیره باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای که مشخص نیست در واکنش به چه چیزی منتشر شده و بیشتر شبیه به یک محکم کاری است، آورده است: «پیراهن تازه بارسلونا مورد تایید همه اعضای هیات امنا و هیات‌مدیره است و تغییرنخواهد کرد. تفسیر این پیراهن به خود باشگاه ربطی ندارد و ما قصد سیاسی جلوه دادن فوتبال کاتالونیا را نداریم.»

فدراسیون فوتبال اسپانیا، به صورت رسمی اعلام کرده که تا چند روز آینده موضع خود را در قبال این فرآیند، مشخص خواهد کرد و البته باید پاسخگوی شکایت احتمالی تیم‌های سلطنتی اسپانیا از جمله اسپانیول، رئال مایورکا، رئال مادرید، رئال بتیس، رئال سوسیه داد و… باشد. این شکایت‌های محتمل به ساختمان فیفا هم ارسال خواهند شد و فدراسیون فوتبال اسپانیا باید نگران واکنش یوفا و فیفا هم باشد.

مشخص است که فوتبال مسئول دردها و رنج‌های تاریخی مردم کاتالونیا نیست و تیم فوتبال باشگاه بارسلونا به مثابه عضوی رسمی از یوفا نباید فراموش کند که زیر سایه اعتبار فدراسیون فوتبال اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا و خود لالیگا حضور دارد. این به معنای به رسمیت شناختن مرزهای اسپانیا و تعهد در پرهیز از جدایی‌طلبی است.

تکلیف بارسلونا باید مشخص شود، مادامی که این تیم نماینده سیاسی کاتالونیا باشد، اوضاع بر همین منوال است و دولت مرکزی اسپانیا با نمادی جدی از جدایی‌طلبی و استقلال‌خواهی مردم کاتالونیا مواجه خواهد بود.

نه بازیکنان بارسلونا (منهای پیکه) و نه حتی مدیران و مربیان این تیم، هوادار جدایی‌طلبی نیستند اما واقعیت این است که آنها نیز با بر تن کردن پیراهن منقش به چهار رد خونین روی سپر سرباز کاتالونیا زیر بار این اعتراض سیاسی خواهند رفت.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی بارسلونا پیراهن فوتبال کاتالونیا لالیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصد جدید پاکو خمس در فوتبال اسپانیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ داستان نه چندان طولانی پاکو و خمس و تیم فوتبال تراکتور روز گذشته به پایان رسید و این مربی مشهور اسپانیایی پس از فسخ قرارداد به همراه کادر خود در شهر کرونیا به سر می‌برد.

به گزارش ورزش سه، آس در این باره چنین نوشته است: «فوتبال یک ورزش دمدمی مزاج است و سرنوشت آدم‌ها در آن تغییر می‌کند. پاکو خمس خلیج فارس و منطقه خاورمیانه و استان آذربایجان ایران را ترک کرد، که این مسئله بی‌ارتباط به تشدید تنش‌ها در این منطقه از جهان نیست؛ اتفاقی که باعث شد او و کادرش تصمیم به بازگشت به اسپانیا بگیرند.»

پاکو خمس به همراه لونا اسلاوا، رامیرز و خولیو اعضای کادرش در حال حاضر در اسپانیا به سر می‌برند. او بعدازظهر سه‌شنبه وارد کرونیا شد.

به نوشته آس، خمس مربی بعدی دپورتیوو لاکرونیا خواهد بود و با توجه به نارضایتی هواداران از بازی‌های این تیم مشهور ریازور پاکو یکی از گزینه‌های اصلی نیمکت این تیم است.

دپو مایل بود در صورت ایجاد فرصت خمس در ماه‌های قبل هدایت این باشگاه را برعهده بگیرد، اما یکی از دلایلی که این اتفاق نیفتاد، علاقه خمس به انجام پروژه‌های بلند است. او در نظر دارد دپورتیوو را به سطح اول فوتبال اسپانیا بازگرداند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896106

دیگر خبرها

  • دختر لوئیز انریکه با هم تیمی فران تورس وارد رابطه شد
  • طعنه لیگ 1 فرانسه به بارسلونا؛ باز هم تیم سفیدپوش برنده شد! / عکس
  • امباپه بارسلونا را قورت داد! (عکس)
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا
  • تشکر بازیکنان پاری سن ژرمن از هواداران خود در ورزشگاه پس از پیروزی مقابل بارسلونا در اسپانیا / فیلم
  • ام باپه: تصمیم من در مورد جدایی از پاری سن ژرمن عوض نمی‌شود
  • مقصد جدید پاکو خمس در فوتبال اسپانیا
  • ببینید | به آتش کشیدن پیراهن عثمان دمبله توسط هواداران بارسلونا!
  • گل زیبای لیونل مسی با پیراهن بارسلونا به منچستریونایتد (2019/4/16) / فیلم
  • اتلتیکو به دنبال انتقام/ کار سخت پاری سن‌ژرمن در اسپانیا