Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@10:12:53 GMT

عکس یادگاری اشراف با کودکانِ مُرده !

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۴۲۸۸

عکس یادگاری اشراف با کودکانِ مُرده !

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   ثبت تصویر مردگان یکی از اولین کارکرد‌های عکس در سال‌های نخستین اختراع دوربین بود که در انگلستان از اشراف و ثروتمندان تا طبقه متوسط به آن علاقمند بودند.
 

با اختراع دوربین عکاسی اولیه در سال ۱۸۳۷ اولین عکاسان بریتانیایی دست به تجاربی زدند که امروزه از آن با عنوان "سبک ویکتوریایی" یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هراس آفرینی و در عین حال ثبت تصویر عجیب و باورنکردنی مهمترین ویژگی عکاسی در این دوره است. در آن زمان مردمی که به دلیل گرانی نقاشی توان ثبت تصویر خود و خانواده شان بر بوم نقاشی را نداشتند با این اختراع جدید به فکر گرفتن عکس و نگهداشتن خاطرات گذشته خود افتادند. در این میان عکس گرفتن از مردگان روشی رایج برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره عزیز از دست رفته بود.

 

بالا بودن آمار مرگ و میر به ویژه مرگ کودکان کار عکاسانی که در آتلیه خود از مردگان عکس می‌گرفتند را سکه کرد. خانواده‌ها، فرد متوفی را با بهترین لباس و با چشمان باز جلوی دوربین قرار می‌دادند و حتی ژستی هم برای او طراحی می‌کردند و عکاس آخرین تصویر از آن‌ها را ثبت می‌کرد.

 

امروز آنچه از عکس‌های عصر ویکتوریایی برجامانده شمار زیادی تصویر از کودکانی است که بر تخت آرمیده اند یا با عروسکی در آغوش انگار در خواب عمیقی فرو رفته اند. در بسیاری از این عکس‌ها معمولا مادر یا برادر و خواهر فرد متوفی در کنار او قرار گرفته و مقابل دوربین ژست می‌گرفتند.

 

"ژولیا مارگارت کامرون" عکاس بریتانیایی و یکی از پیشگامان تاریخ عکاسی که در سال ۱۸۷۹ از دنیا رفته است یکی از عکاسانی است که در آتلیه خود از مردگان زیادی عکس گرفته است. تعدادی از عکس‌های او که عمدتا کودکان درگذشته در کنار مادرشان هستند را در زیر می‌بینید.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرادیو

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کودکان م رده گوناگون ثروتمندان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)

گلزن تیم فوتبال پرسپولیس مقابل دوربین عکاسان شادی منشوری و غیراخلاقی انجام داد.

به گزارش فارس، دانیال اسماعیلی فر بعد از گلزنی به تیم نفت آبادان در اقدامی عجیب و زننده مقابل دوربین عکاسان ورزشی شادی منشوری و غیراخلاقی انجام داد! این رفتار از یک بازیکن حرفه ای مقابل عکاسان کاملا زننده و غیراخلاقی محسوب می شود حتی اگر به شوخی چنین رفتاری را انجام داده باشد. اسماعیلی فرد در بازی رفت یک گل به خودی زده به پرسپولیس زده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سورپرایز پوما: توپ ویژه برای ال‌کلاسیکو
  • ثبت جریمه برای خودروی صفر کیلومتر هنگام حمل با تریلی + تصویر
  • تجهیزخیابان‌های اصلی گلبهار به دوربین ثبت سرعت
  • شادی منشوری گلزن پرسپولیس (+عکس)
  • دوربین insta360 X4 چه مشخصاتی دارد؟
  • پنالتی رودیگر و خوشحالی بازیکنان رئال مادرید از لنز دوربین تماشاگران / فیلم
  • (عکس) استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری با عادل فردوسی‌پور
  • (عکس) استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری کنار عادل فردوسی‌پور
  • بهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌ الله لبنان
  • بُهت صهیونیست‌ها از اشراف اطلاعاتی حزب‌الله