Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شایعات اخیر مبنی بر تلاش آمریکا برای تشکیل حکومت موقت در افغانستان، وزیر مشاور هند در امور خارجه مخالفت خود را با تشکیل دولت موقت در افغانستان اعلام کرد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ویجی گوخاله» وزیر مشاور هند در امور خارجه در دیدار با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا مخالفت خود را با هرگونه تشکیل حکومت موقت در افغانستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که دولت هند تنها از روی کار آمدن یک دولت انتخابی در افغانستان حمایت خواهد کرد.

روزنامه «اندین اکسپرس» نوشت: دو طرف در این دیدار درباره مذاکرات اخیر آمریکا با طالبان در قطر نیز گفت‌وگو کردند.

نماینده ویژه آمریکا به وزیر مشاور هند در امور خارجه اطمینان داده است که از دولت آینده افغانستان که پس از توافق صلح با طالبان تشکیل خواهد هیچ تهدیدی متوجه هند نخواهد شد.

این در حالی است که اظهارات اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان نه تنها دولت افغانستان و رهبران سیاسی این کشور را نگران کرده است بلکه ظاهرا نگرانی هند را نیز برانگیخته است.

دولت افغانستان، هند و حتی کشورهای غربی در جریان مذاکرات اخیر آمریکا با طالبان در قطر که بیش از دو هفته در پشت درهای بسته بطول انجامید قرار ندارند.

اخیرا عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به مذاکرات آمریکا با طالبان از تشکیل حکومت جدید در آینده نزدیک در افغانستان خبر داده است.

پیش‌بینی نخست وزیر پاکستان از دولت آینده افغانستاناعتراض شدید دولت افغانستان به اظهارات نخست وزیر پاکستان

برخی از کارشناسان معتقدند که پاکستان خود را فاتح مذاکرات صلح افغانستان می‌داند و از این طریق دولتی را در افغانستان مستقر خواهد کرد که در آینده حافظ منافع اسلام‌آباد در این کشور باشد.

پیش از این نیز گمانه‌هایی وجود داشت که آمریکا ممکن است با پس زدن دولت افغانستان به دنبال تشکیل حکومت موقت از طریق توافق سیاسی با طالبان باشد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید

 «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه آمریکایی، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اینکه «آیا واشنگتن در مورد حمله هشدار داده است یا خیر»، خودداری اما تاکید کرد که «ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.»

حوالی ساعت چهار بامداد روز جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌ وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: «حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید
  • حکومت سابق داعشی ها را فراری داده است
  • هشدار ترکیه درباره خطر گسترش بحران در غرب آسیا