Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:12:50 GMT

نوروز چند نفر مشهدی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۵۲۴۷

نوروز چند نفر مشهدی می‌شوند؟

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: تشرف بالغ بر ۹ میلیون زائر به مشهدمقدس در ایام نوروز سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدخلیل منبتی اظهار داشت: ورود بالغ بر ۹ میلیون زائر به مشهدمقدس در ایام نوروز سال ۹۸ پیش‌بینی می‌شود. در سال ۹۷ حدود ۸ میلیون زائر به مشهدمقدس مشرف شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل تعطیلی بیشتر نسبت به سال گذشته، تعداد مسافران و زائران نیز بیش از سال گذشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مانند سال‌های گذشته که تمام حرم منور رضوی مفروش شد، امسال نیز همین اتفاق رخ می‌دهد و همچنین به دلیل احتمال بارندگی در ایام نوروز، باید پارکینگ‌ها نیز مفروش شوند، این امر به زودی در پارکینگ‌های یک و سه حرم رضوی محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دختران شین‌آبادی به پابوس امام رضا (ع) رفتند

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با اشاره به انجام امور متعدد در ابتدای سال ۹۸ گفت: علاوه بر موارد مذکور، در پارکینگ‌ها برای لحظه تحویل سال «ال سی دی» نصب می‌کنیم تا در لحظه تحویل سال مراسم پخش شود.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ دستگاه «ال سی دی» در صحن‌ها نصب شده تا در این مکان‌ها نیز در سال تحویل مراسم مختلف به همراه سخنرانی مقام معظم رهبری پخش شود.

منبتی خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه وظیفه‌ای در قبال پارکینگ‌ها ندارد اما به دلیل ترافیک ناشی از تردد بسیار در این منطقه، باید به عموم و زائران استفاده از پارکینگ یادآوری شود. برنامه ریزی دقیق و منظم مرتبط با خدمات ایام زیارتی، ایجاد زمینه لازم جهت حفظ شئونات اسلامی و برخورد لازم با ناهنجاری‌های اجتماعی موجود، ارائه خدمات مطلوب متناسب با تنوع و ویژگی‌های زائرین و نظایر این موارد از اهداف اماکن متبرکه آستان قدس رضوی است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بیان کرد: توسعه و گسترش روزافزون حوزه اماکن متبرکه در سال‌های اخیر سبب افزایش فعالیت‌های مسئولان این نهاد به مشتاقان و ارادتمندان حضرت رضا (ع) است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی امام رضا حرم امام رضا مشهد نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی