Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@20:45:25 GMT

برنامه ریزی برای ترور مادورو در کلمبیا

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۵۵۰۳

برنامه ریزی برای ترور مادورو در کلمبیا

خبرگزاری میزان- شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته که تلاش برای ترور «نیکولاس مادورو» طی ماه آگوست در کلمبیا برنامه‌ریزی‌ شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که تلاش‌هایی در کلمبیا برای ترور «نیکولاس مادورو» صورت گرفته است.

این تلاش‌ها از سوی سرکردگان مخالف دولت ونزوئلا که با آمریکا در تماس بوده‌اند انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش سی‌ان‌ان موضوع مطرح شده از سوی مادورو مبنی بر این که کلمبیا به عنوان پایگاهی برای حمله به ونزوئلا استفاده می‌شود را اعتبار می‌دهد.

پیش از این و به مدت طولانی مقامات کلمبیا و آمریکا این موضوع مطرح شده را رد می‌کردند، اما اکنون به نظر می‌رسد که در این باره دروغ گفته‌اند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان پس از انجام آماده‌سازی‌ها، پهپاد‌هایی اقدام به خرابکاری در بخش‌هایی از ونزوئلا با هدف ترور مادورو کرده‌اند.

۲ پهپاد حامل مواد منفجره قصد داشتند که در زمان حضور مادورو در انظار عمومی، عملیات ترور وی را انجام دهند، اما نیرو‌های امنیتی ونزوئلا موفق به شناسایی و انهدام این پهپاد‌ها شده‌اند.

طراحان این عملیات به سی‌ان‌ان گفته‌اند که دولت کلمبیا به طور مستقیم در این برنامه دست نداشته است.

اواسط مرداد ماه سال جاری بود که وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرد یک هواپیما‌ی بدون سرنشین حامل مواد منفجره وارد محل سخنرانی نیکلاس مادورو شد و قصد ترور او را داشت که توسط یکی از محافظان مادورو هدف قرار گرفت و پس از برخورد با یک آپارتمان منفجر شد.

اقدامات مداخله جویانه آمریکا و کشور‌های اروپایی در امور داخلی ونزوئلا به همین جا ختم نمی‌شود؛ اخیرا «خوان گوایدو» رئیس ۳۵ ساله مجلس ونزوئلا خود را رئیس جمهور این کشور خواند که با حمایت آمریکا روبرو شد. واشنگتن همچنین از محتمل بودن گزینه مداخله نظامی در ونزوئلا خبر می‎دهد.

گوایدو روز ۲۳ ژانویه بدون توجه به نتیجه انتخابات سال گذشته در این کشور خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله‌جویانه از گوایدو حمایت کردند.

در همین حال فرماندهان ارتش ونزوئلا حمایت خود از رئیس جمهور قانونی این کشور و اعلام و تأکید کرده‌اند که آماده مقابله با هرگونه مداخله خارجی هستند.

هزاران نفر از مردم ونزوئلا نیز با حضور در خیابان‌های این کشور حمایت خود از مادورو را اعلام کردند.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز ضمن تعیین ضرب‌الاجل ۸ روزه برای ونزوئلا، تهدید کرده بود در صورتی که دولت ونزوئلا تا مهلت تعیین شده برای برگزاری انتخابات اقدام نکند، این اتحادیه گوایدو را به رسمیت خواهد شناخت.

مادورو نیز در واکنش به این اقدام، ضمن هشدار به کاخ سفید و برخی کشور‌های اروپایی درباره برگزاری انتخابات، هرگونه مداخله خارجی در امور این کشور را رد کرد.

وی همزمان با اتمام مهلت کشور‌های اروپایی مبنی بر برگزاری انتخابات در ونزوئلا گفت که هیچگونه ضرب‌الاجلی را از سوی هیچ طرفی نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مادورو نیکولاس مادورو ونزوئلا خوان گوایدو کلمبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمید رضا شهرکی گفت: در یازده روز گذشته با رشد ۲ و یک دهم درصدی خدمات رسانی به مردم، با پوشش کامل همه نیاز‌های بخش حمل ونقل جاده‌ای، برای تمام مقاصد، بلیط‌ها به صورت پیش فروش و روز فروش به مردم فروخته شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های پلاک عمومی استفاده کرده اند و ۹۵ هزار راننده حرفه‌ای هم در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت مسافربری جابه جایی مسافران را در ایام نوروز برعهده داشته اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در بازدید از این پویش گفت: پس از پایان دور دوم سفر‌های نوروزی، برنامه ریزی سفر‌های عید فطر را در پیش داریم که دور سوم سفر‌های فروردین ماه و آغاز بهار است. 

حمیدرضا شهرکی با بیان اینکه ناوگان عمومی کشور برای ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی به تجهیزات و امکانات نیاز دارند، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و تفاهم با تولید کنندگان داخلی، قرار است ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود که ۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ در مسیر‌های اتوبوس رانی استان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد
  • مادورو: می خواستند من را ترور کنند | دو مرد مسلح بازداشت و اعتراف کردند
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است