Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@11:14:14 GMT

بی‌رحم ترین شکارچیان سال 97 در طبس دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۵۸۶۰

بی‌رحم ترین شکارچیان سال 97 در طبس دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: عاملان شکار بی رحمانه یک راس میش وحشی آبستن (دو قلو) و یک قوچ وحشی در شهرستان طبس دستگیر شدند.

اسداله حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از دستگیری بی‌رحم ترین شکارچیان حیات وحش در سال جاری در شهرستان طبس خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق آزاد بخش دیهوک این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر  شکارچی متخلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از متخلفین دستگیر شده یک رأس قوچ وحشی و یک رأس میش وحشی آبستن ( دوقلو) کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس بیان کرد: با توجه به آغاز فصل زاد و ولد این گونه، در صورت عدم شکار این میش وحشی، تا چند روزه آینده شاهد تولد دو بره میش بودیم که متاسفانه با این اقدام ناجوانمردانه و بی رحم این مهم محقق نشد.

حاتمی ادامه داد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده و همچنین بر اساس بند یک توضیحات ضمیمه این مصوبه بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می‌شود، که متهمین باید مبلغ چهارصد میلیون ریال جریمه پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متهمین برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: پس از سال‌ها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردان، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این منطقه دارای ارزش زیستی بالایی است و دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و نیز این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت این اتفاق خوشایند، توسط محمود رمضان نژاد رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ انجام شده است، ادامه داد: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن اینکه گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور گفت: این منطقه از لحاظ اکولولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات آنکه باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه‌های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه اشاره کرد.

کد خبر 6081872

دیگر خبرها

  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند