Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: با وجود حجم تردد مسافر و بار در مرز دوغارون هم اکنون کمبودهایی در این منطقه وجود دارد که هیچ توجیهی ندارند. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود سیادت بعد از ظهر امروز در نشست خبری فعالان حوزه حمل و نقل در مرز دوغارون که در اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما در مرز دوغارون بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر و بار را داریم و امکانات کنونی موجود به هیج عنوان برای این حجم کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حجم بسیار زیادی زائر و مسافر افغانستانی از این مرز عبور و مرور می‌کنند که می‌توانند به عنوان یک منبع درآمد خوب برای ایران در نظر گرفته شوند اما متأسفانه ما شاهد برخی از کمبودهای زیرساختی در این بخش هستیم.

سیادت افزود: به عنوان مثال ما سال‌ها است که از قطعی سیستم در مرز دوغارون رنج می‌بریم و در این زمینه هیچ توجیهی مورد قبول نیست و باید آن را رفع کرد همچنین مسئله اختلاف مرزی نیز در دوغارون وجود دارد که باید بتوان آن را نیز رفع کرد.

صادرات کالا از مرز مهران 994 میلیون دلار افزایش یافتفروش سوخت مرزنشینان 310 میلیارد تومان درآمد برای آذربایجان غربی حاصل کردمعاون وزیر کشور: عدم استفاده از ظرفیت مرزی خراسان شمالی نقصان بزرگی است

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با تأکید بر دوطرفه بودن رابطه تجاری، خاطرنشان کرد: اگرچه توان تولیدی کشور افغانستان با ایران برابر نیست اما سالانه حدود یک میلیارد دلار صادرات از همین کشور صورت می‌گیرد و ما می‌توانیم از محصولاتی مانند کنجد که در این کشور تولید شده و واردکننده آن هستیم به جای کشورهای دیگر از محصولات کشور افغانستان استفاده کنیم.

سیادت ادامه داد: ما از صادرات پیاز زعفران به افغانستان پیشگیری کردیم و شاهد این بودیم که این گیاه به صورت قاچاق به افغانستان وارد شد اما اگر ما در قالب یک همکاری دوطرفه خودمان همین کار را برای افغانستان انجام می‌دادیم علاوه بر ادامه ارتباطات می‌توانستیم مدیریت برندینگ و موضوعات فروش محصول را در دست داشته باشیم.

‌سیادت بیان کرد: یکی از مشکلات ما در اسلام قلعه هم اکنون باسکول است و زمان زیادی است که ما با این مشکل در اسلام قلعه دست و پنجه نرم می‌کنیم حال اینکه اگر اجازه ورود بخش خصوصی داده شود این مشکل با سرعت بسیار بالایی رفع می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد

    فرمانده مرزبانی خراسان رضوی روز چهارشنبه گفت: در راستای تحقق تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور برای کمک به معیشت کارکنان فراجا بویژه مرزبانان این استان، منازل مسکونی برای آنان ساخته خواهد شد.   سردار مجید شجاع افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ۷۲ واحد مسکونی در سال جاری برای استفاده مرزبانان هنگ تایباد و خانواده آنها ساخته می شود که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) ساخت پروژه ۳۲ واحدی آغاز شد.   فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه شهرستان سرخس و مشهد نیز برنامه ریزی خوبی انجام شده و ساخت تعدادی واحد سازمانی برای استفاده همکاران سخت کوش و متعهد مرزبانی در دستور کار است که ساخت بخشی از آن نیز در سال جاری آغاز خواهد شد.   سردار شجاع گفت: مرزبانان و خانواده آنها لایق بهترین ها هستند، لذا تمام تلاش را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم بهبود معیشت آنها به ویژه در حوزه منازل سازمانی را محقق کنیم.   خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.   تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • تردد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد خراسان رضوی متلاشی شد
  • جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است