Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ‌اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان بابیان اینکه ۵ هزار مسکن مهر فاقد متقاضی در خوزستان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه در طرح بازآفرینی شهری نیازمند ۴ هزار و ۶۶۵ خانه در استان هستیم می‌توان از ظرفیتی که در مسکن مهر وجود دارد استفاده کرد. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سلام ابوقداره امروز در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در سال 97، بابیان اینکه 6 درصد از محله‌های کشور برای اجرای طرح بازآفرینی در خوزستان قرار دارد، اظهار داشت: برای ساخت مسکن در طرح بازآفرینی شهری پیش‌بینی‌شده بود حدود 4 هزار و 665 واحد خانه تا افق 1404 ساخته شود اما در سال 97 هیچ حرکتی در این زمینه صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خوزستان با اشاره به اینکه هیچ‌وجهی برای پرداخت تسهیلات مسکن در طرح بازآفرینی به بانک مسکن داده نشده، افزود: مدیریت بانک مسکن به دلیل عدم دریافت وجه از دولت، معرفی‌نامه جهت پرداخت تسهیلات مسکن در طرح بازآفرینی شهری را نمی‌پذیرد بنابراین بدون دریافت تسهیلات عملاً حرکتی نمی‌توان انجام داد.

معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: دو استراتژی برای تولید مسکن در این طرح وجود داشت یکی فعال کردن مردم برای مقاوم‌سازی و نو سازی خانه‌ها و دیگری واردکردن انبوه‌سازان و استفاده آن‌ها از تسهیلات بانکی بود اما به دلیل عدم پرداخت تسهیلات، انبوه‌سازان نیز از ورود به ساخت‌وساز مسکن خودداری می‌کنند.

تمکین دولت در مقابل نیاز سکونتگاه‌های غیررسمی؛ محلات اردبیل بازآفرینی می‌شونداصفهان| بازآفرینی شهری اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی است430 میلیارد ریال اعتبار به بازآفرینی شهری در یزد اختصاص یافت

ابوقداره تصریح کرد: در سال 97 زمان را برای تولید مسکن در طرح بازآفرینی شهری از دست دادیم و هیچ کاری در این خصوص صورت نگرفت.

وی بابیان اینکه 5 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی در خوزستان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه در طرح بازآفرینی شهری نیازمند 4 هزار و 665 خانه در استان هستیم می‌توان از ظرفیتی که هم‌اکنون در محل‌های جانمایی شده برای مسکن مهر وجود دارد استفاده کرد.

معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: متأسفانه در بخش مشارکت مردمی در این طرح فعلاً موفق نبودیم و امیدواریم در 3 سال پیش روی این طرح بتوانیم به افق‌های پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم

معاون راه و شهرسازی استان قم گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در قم هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید حسن اسحاق امروز، اظهار داشت:‌ در استان قم حدود 14 هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت (سه و چهار فرزندی) در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بیش از 9 هزار متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

وی با اشاره به واگذاری دو هزار قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سال گذشته، افزود: بیش از 2 هزار و 500 متقاضی دیگر که مراحل تکمیل مدارک و پرونده را طی کرده اند، در نوبت دریافت قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت هستند و به سایر متقاضیان حائز شرایط نیز به مرور، این قرارداد اعطا می‌شود.

اسحاق در مورد واگذاری اراضی انفرادی در طرح نهضت ملی مسکن در سایت های ویلایی توضیح داد: در مجموع، برای یک‌هزار و 200 متقاضی تشکیل پرونده انجام شده که پس از انجام مراحل و اقدامات اداری و مالی آن، به زودی شاهد واگذاری اراضی خواهیم بود.

وی گفت: سال گذشته هفت هزار و 400 واحد نهضت ملی مسکن در قالب تعاونی‌ها، قرارداد واگذاری منعقد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت تامین سرانه‌ها و کاربری‌های غیر مسکونی در نقاط مختلف استان، از واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی خبر داد و افزود: این اراضی با کاربری‌های آموزشی، تاسیسات شهری، تجاری، فضای سبز، مذهبی، ورزشی و ... برای تامین سرانه‌های شهری به دستگاه‌های اجرایی ذیربط واگذار شده و یا در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط موظفند نسبت به تحویل و اخذ قرارداد واگذاری کاربری‌های عمومی(فرهنگی ورزشی آموزشی و درمانی- بهداشتی) مطابق با فراز اول ماده 100 قانون تنظیمِ بخشی از مقررات مالی دولت، پیگیری لازم را از اداره کل راه و شهرسازی به عمل آورند، در غیر این صورت برای تحقق این امر، اداره‌کل راه و شهرسازی نسبت به واگذاری به اشخاص حقوقی یا حقیقی واجد شرایط و ذیصلاح مطابق با فراز دوم ماده 100 قانون مزبور عمل خواهد کرد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه دریافت اسناد تک برگ اراضی دولتی گفت: سال گذشته حدود 17 هزار فقره سند مالکیت کاداستری اراضی دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سایت‌های پرنیان، کهک، قنوات، 560 هکتاری و شهرک شهید سلیمانی اخذ گردید.

اسحاق افزود: در سال جدید اخذ اسناد مالکیت تک برگ فاز دوم پرنیان به مساحت سه هزار هکتار و شهر جعفریه به مساحت 84 هکتار در دستور کار این معاونت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رودخانه ارس فاقد هرگونه آلودگی پرتوی است
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان
  • قصه گویی، دریچه‌ای به سوی دنیای خلاقیت / ضرورت بازآفرینی متون کهن به زبان امروزی
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی