Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جمشید فرهادی معاون دادستان و سپرست ناحیه دو شیراز در بازدید از مراکز تهیه و توزیع غذا گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ورود گردشگران و مسافران به استان یکی از برنامه‌های گردشگران رفتن به مراکز تهیه و توزیع غذا از جمله رستوران ها، سفره خانه‌های سنتی، طباخی ها، پزندگی‌ها، مکان‌های دارای محصولات غذایی و مکان‌هایی که فرآورده‌های خام دامی را ارائه می‌دهند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان و سپرست ناحیه دو شیراز اظهار کرد: هدف از این بازرسی‌ها هشدار به متصدیان و متولیان تهیه و توزیع مواد غذایی است.

وی بیان کرد: بهداشت مواد غذایی و سلامت عمومی این محیط‌ها برای دستگاه‌های قضایی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا یکی از مقاصد بارز حقوق عامه بوده و امروز به همراه ادارت و ارگان‌هایی که متولی امر بهداشت و سلامت غذایی شهروندان هستند بازرسی از رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا از جمله فست فود‌ها انجام می‌شود.

فرهادی تصریح کرد: در این بازدید‌ها ادارات و ارگان‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان‌های تابعه، مرکز بهداشت شهدای والفجر، مرکز بهداشت شهدای انقلاب، رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره دامپزشکی شیراز حضور دارند که در صورت مشاهده تخلف بهداشتی دستور پیگیری صادر می‌شود.

معاون دادستان و سپرست ناحیه دو شیراز ادامه داد: مطلبی که باید به متصدیان مراکز تهیه و توزیع غذا و شهروندان قانون گذار اعلام شود این است که در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود جرم انگاری کرده و مجازات حبس تا یکسال برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود و این اقدام می‌تواند در اجرای ماده یکصد و چهارده قانون آیین داد رسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ جلوگیری از فعالیت مجرمانه را در پی دارد.

وی افزود: دستور العمل نظارت و پیگیری بر حقوق عامه از طرف رئیس قوه قضائیه در بهمن ماه امسال تصویب و ابلاغ شد که در دستور العمل این موضوع به جلوگیری از فعالیت مجرمانه اشاره شده است و قانون گذار برخی از ارگان‌ها و ادارات متولی که امروز حضور دارند به عنوان مرجع تشخیص تهدید علیه تخلفات بهداشتی قلمداد شده که از جمله آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز بهداشت شهدای والفجر، مرکز بهداشت شهدای انقلاب، رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره دامپزشکی شیراز و بر حسب مورد می‌تواند سازمان محیط زیست نیز باشد.

فرهادی اضافه کرد: اگر مواردی در خصوص تهدید علیه بهداشت گزارش شود دادسرا برای فرد متخلف تشکیل پرونده داده و برای سیر مراحل قانونی و صدور کیفر خواست به دادگاه می‌رود و محرومیت‌ها و مجازات‌هایی برای فرد متخلف در نظر گرفته شده است.

معاون دادستان و سپرست ناحیه دو شیراز گفت: دستگاه قضایی در ایام نوروز و روز‌های تعطیل به صورت شبانه روزی برنامه کشیک تدوین شده دارند که قضات کشیک و کارمندان نیز حضور دارند و موارد تخلف بهداشتی را که از سوی شهروندان گزارش شده پیگیری می‌کنند.

همچنین رضا زاده رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر تاکید کرد: از ابتدای اسفند ماه امسال از ۵ هزار مرکز تهیه و توزیع غذا در سطح شهر شیراز داشته ایم که در این بازدید‌ها ۲ هزار اخطار به صنف‌های خوراکی، آشامیدنی که در مکان‌های عمومی فعالیت دارند داده شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۴ مکان غذایی متخلف تعطیل شد که طرح نظارت و بازرسی از مراکز غذایی تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد و همکاران به صورت شبانه روزی و کشیک‌های شبانه روزی حضور دارند و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را گزارش دهند تا نسبت به پیگیری موارد اقدام شود.

انتهای پیام/ت

بازدید سپرست ناحیه دو شیراز از مراکز تهیه و توزیع غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از ۵۰ نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ ۵۵ هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رزمایش یک روزه‌ی طرح سپاس (تجلیل از 50 نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس) با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز و تیپ 55 هوابرد نزاجا در شهر شیراز اجرا شد.

این رزمایش با حضور فرماندهان و مسئولان تیپ 55 هوابرد و مسئولان و نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شیراز با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر شهر شیراز انجام شد.

امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ 55 هوابرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌های جانبازان عزیز گفت: جانبازان با الهام از کردار و منش حضرت عباس (ع)، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. این عزیزان در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام، تا پای جان ایستادند و با اهدای بخشی از وجود خود از حریم اسلام محافظت کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ناحیه یک شهر شیراز انجام شد توانستیم با تشکیل چندین گروه متشکل از فرماندهان و مسئولان تیپ و نمایندگان بنیاد شهید با حضور در منزل 50 جانباز و ایثارگر والا مقام تیپ 55 هوابرد و شهر شیراز از سال‌ها صبر و استقامت این عزیزان و خانواده آنان تجلیل کنیم.

فرمانده تیپ 55 هوابرد تصریح کرد: امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه جانبازان و شهدا باشیم و از خاطرات و تجربیات آنان بهره‌مند شویم تا بدین وسیله رضایت خداوند، معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب رابه دست آوریم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز