Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- مردم استان هرمزگان صبح با نشاط خود را با رفتن به کنار ساحل دریا و همراه با بارش رحمت الهی آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، برخی از مردم این استان از جمله در شهر بندرعباس صبحانه خود را در کنار دریا صرف کرده و در روزهای پایانی سال خود را با شور و خوشحالی در این هوای دل انگیز بارانی سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش باران در بندرعباس از صبح امروز درحال باریدن است، حال و هوای این شهرستان را بهاری کرده و موجب خوشحالی مردم و مسافران نوروزی شده است.
بارش باران در شهر بندرعباس که همچنان درحال باریدن است، شدت گرفته و در برخی مواقع رگباری می شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز بارش در استان سراسری است و تا صبح فردا دوشنبه در مناطق شرقی استان ادامه دارد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با ایرنا نسبت به طوفان دریایی در ساعات عصرگاهی یکشنبه هشدار داد.
مجتبی حمزه نژاد گفت: مناطق دریایی در بندرعباس، قشم، هرمز، لارک، هنگام و شمال ترافیک لاین تنگه هرمز در ساعت غروب به بعد امروز با یکی از شدیدترین بادهای شرقی تا جنوب شرقی با مقدار فراتر از 35 نات و موج هایی بین 4 تا 8 پا، همراه با بارش باران مواجه خواهند بود.
وی بیان داشت: شدت این جریان در حد طوفان دریایی بوده و لازم است مدیریت بحران هر بندر، نسبت به انجام اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
به گفته کارشناس هواشناسی هرمزگان، با فعالیت سامانه بارشی در مناطق دریایی و افزایش سرعت باد دریا مواج است.
حمزه نژاد نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها وطغیان رودخانه‌های فصلی در استان هشدار داد و بیان کرد: با فعالیت سامانه بارشی در مناطق دریایی و افزایش سرعت باد دریا مواج است.
وی به شناور‌های سبک و صیادی توصیه کرد از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان برقرار شود.
کارشناس هواشناسی استان گفت: این سامانه بارشی فردا از سمت غرب استان خارج می‌ شود و شرایط نامساعد دریایی در جزایر غربی خلیج فارس نیز تا چهارشنبه ادامه دارد.
حمزه نژاد در خصوص میزان بارندگی ها در استان هرمزگان گفت: تا پیش از ظهر امروز 26 اسفندماه، در شهرستان بستک 10.7 و رودان7.1 میلی متر باران باریده است.
وی عنوان کرد: در شهرستان پارسیان 5.19 میلی متر، بندرلنگه 5.1، قشم فرودگاهی 5.1، کیش 8.3، بندرعباس 2.3، میناب 2.1 نیز باران باریده است.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: در جزیره لاوان 28.1، خمیر 1.1، حاجی آباد، ابوموسی و قشم دریایی 1.0 و در سردشت بشاگرد نیز کمتر از 1.0 باران باریده است.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری اظهار کرد: با صدور ۲ هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد که از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر گزارش باران داشتیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سیستان و بلوچستان با شدت کمتر تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در استان کویری یزد
  • رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • فیلم| رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم
  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس