Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیده یراقی فعال فرهنگی و بانی جشنواره سین هشتم در آیین رونمایی از «سین هشتم؛ سبک زندگی ایرانی نماد صلح و دوستی» که با شعار معرفی سبک اصیل زندگی سیستان و بلوچستان و رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان برگزار شد، اظهار کرد: بی تردید یکی از راه‌های مطمئن رسیدن به صلح آموزش در قالب سبک زندگی است که در مدرسه و دانشگاه در قالب آموزش‌های رسمی، یا در رسانه‌ها و آموزش غیرمستقیم از راه برگزاری جشنواره‌های ملی و بومی می‌تواند محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه مهرگان فرهنگ با اشاره به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این رویداد، از اهمیت توجه به پیام صلح در نوروز و سبک زندگی درسیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: درباره سبک زندگی این بخش از ایرانشهر در شاهنامه، به این موضوع باید پرداخت که در سبک زندگی مردم سیستان و بلوچستان در شاهنامه اساس صلح برتری دارد یا جنگ؟

وی افزود:یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های شاهنامه و شاید مشهورترین آن‌ها رستم، جهان پهلوان ایرانی، از سیستان است. رستم نماد سلحشوری و جنگاوری است و طبیعتاً در نگاه اول نسبتی با صلح ندارد. اما در نگاه وسیع‌تر و دقیق‌تر و شاهنامه ای‌تر رستم فارغ از همه اشتباهات جایز برای انسان پهلوانی است که در برابر بدی مطلق ایستاده است و خود آغازگر جنگ نیست.

به گفته یراقی، رستم نماد زندگی سیستان است و حکیم فردوسی در شاهنامه از سیستان مکرر نام می‌برد. در بیشتر این ذکر‌ها سیستان سرزمین خوشایندی برای زندگی است. بزم‌ها در آن برگزار می‌شود و آرامش حکمفرماست.

وی ادامه داد: تمام داستان رستم و اسفندیار کشمکش دو پهلوان است بر مبنای خودداری رستم از بستن دست‌هایش و اصرار اسفندیار به اجرای مأموریت خود. افزون بر مایه اصلی داستان در تمام این داستان شاهکار که برخی از اندیشمندان بهترین داستان حماسی جهان نامیده‌اند به زندگی رستم و خانواده ارجمند او اشاره می‌شود که همه نشانه‌هایی روشن از صلح و زندگی آرام و آگاه دارد.

یراقی با اشاره به ثروت سیستان و غنی‌تر شدن این سرزمین در کنار بلوچستان افزود:شاهنامه، حماسه ملی ایران، کتابی است سرشار از صلح شناسی و صلح خواهی و در آن نقش سیستانیان برجسته‌تر است؛ هم در جنگ و کین خواهی و هم در صلح و‌چه فرخنده که در آستانه نوروز و بهار پیام صلح به جهانیان را با معرفی سبک زندگی و فرهنک و میراث معنوی مردم غیور استان سیستان و بلوچستان از طریق جشنواره سین هشتم عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بارندگی‌های جدید در راه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است