Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@07:48:12 GMT

به‌دنبال امام‌زاده‌سازی نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۴۳۷

به‌دنبال امام‌زاده‌سازی نیستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی تعداد امام‌زادگان ثابت بوده و به‌دنبال امام‌زاده‌سازی نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود، خدمت‌گزاری مؤثر به همین امام‌زادگان و ارتقای خدمات فرهنگی‌شان کافی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های این اداره کل در سال ۹۸ در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در خصوص طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: این طرح در هشتمین سال متوالی در بقاع متبرکه استان و آستان‌های امامزادگان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۲۰ بقعه مجری این طرح هستند که از ‌۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ خدمات رفاهی و فرهنگی را به طور ویژه برای زائران ارائه می‌کنند.   وی با  بیان اینکه در این طرح همه خدام و هیئت امنا خودشان را برای میزبانی و خدمت‌گزاری از زائرین آماده کردند، افزود: افتتاحیه این طرح با نشست بررسی راهکارهای بیانیه گام دوم انقلاب توسط استاد رحیم‌پور ازغدی برگزار شد.   حجت‌الاسلام احمدزاده تشریح کرد: در این طرح غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در روزهای پایانی سال و همچنین خانه‌تکانی بقاع متبرکه انجام خواهد شد و مراسم تحویل سال در ۹۰ بقعه متبرکه پیش‌بینی شده که همراه با پخش پیام نورزی رهبری، سخنرانی و دعاخوانی همراه است.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: در بقاع متبرکه خیمه‌های معرفت پیش‌بینی شده‌اند که با غرفه‌هایی در زمینه مشاوره وقف، عفاف و حجاب، کودک، مشاور خانواده و غیره فعالیت دارند.   وی تأکید کرد: هدف این غرفه‌ها و خیمه‌ها معرفت‌افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان است.   احمدزاده ادامه داد: ۲۰ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های سخنرانی و ادعیه ندبه، توسل و کمیل و برنامه‌های ویژه مناسبت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: آغاز سال نو با ولادت همراه است و بعضی از ایام مصادف با شهادت‌هایی است که متناسب با آن‌ها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.   وی بیان کرد: خدمات رفاهی از جمله اسکان و آمادگی اسکان در حسینیه‌ها فراهم است، ۱۵۰ مبلّغ خواهر و برادر نیز فعالیت دارند، برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در روز طبیعت نیز مد نظر قرار گرفته است.   احمدزاده اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار محصول فرهنگی شامل آلبوم صوتی، برگه‌های نقاشی، کتاب‌های داستان و منچ‌های فرهنگی پیش‌بینی شده که در اختیار غرفه‌های مختلف قرار دارد که کودکان در غالب فعالیت‌های خود به آن‌ها ارائه می‌شود که طی اجرای طرح مسئولین اوقاف از بقاع مجری طرح بازرسی مستمر دارند.   مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی متذکر شد: در خراسان رضوی تعداد امام‌زادگان ثابت بوده و به‌دنبال امام‌زاده‌سازی نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود، خدمت‌گزاری مؤثر به همین امام‌زادگان و ارتقای خدمات فرهنگی‌شان کافی است.   وی تأکید کرد: با هر کسی که بخواهد با اعتقادات مردم مواجهه کند به شدت برخورد کردیم، بقاع متبرکه استان شناخته شده و در سامانه موقوفات ثبت بوده‌اند و دارای شناسه ملی هستند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت و توزیع کیک ۳۰ متری در دهکده بهار ایران و قرآن منطقه ۱۵

مهدی مالمیر سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تبریک میلاد خجسته کریم اهل بیت (ع) گفت: ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همت شهرداری منطقه ۱۵ و با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، مرکز نیکوکاری کوثر فدک، کانون خدمت رضوی و گروه هنری شمیم یاس و حضور خادمین حرم امام رضا (ع) سه شنبه ۷ فروردین همزمان با اذان مغرب در شهر شهدا و فرهنگسرای خاوران آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه مراسم خادمین حرم آستان قدس رضوی اقدام به برش و توزیع کیک بین شهروندان و روزه داران می‌کنند افزود: در کنار این برنامه چایخانه محبان الرضا (ع) نیز توسط خادمان آستان رضوی به فعالیت پرداخته و به توزیع چای حضرتی خواهند پرداخت.

مالمیر در ادامه به استقبال پرشور شهروندان از «دهکده بهار ایران و قرآن» پرداخت و افزود: این دهکده با اجرای برنامه‌های متنوعی نظیر گروه کودک و نوجوان، اجرای موسیقی، شعبده بازی، مجری، مسابقات فرهنگی و هنری و گروه موسیقی اقوام پذیرای شهروندان و مسافران نوروزی بود.

جشن ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با برش و توزیع کیک ۳۰ متری سه شنبه ۷ فروردین همزمان با اذان مغرب در فرهنگسرای خاوران با حضور شهروندان برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تکلیف ۴۶۲ «دختر ماه» در خراسان‌جنوبی
  • میزبانی ۷۲ موزه خراسان رضوی از مسافران نوروزی
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران نخستین شب از لیالی قدر در حرم مطهر رضوی
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی
  • جزئیات مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم امام‌رضا(ع)
  • پخت و توزیع کیک ۳۰ متری در دهکده بهار ایران و قرآن منطقه ۱۵
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست