Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز تاریخ دقیق بازگشایی آب زاینده رود برای کشت کشاورزان مشخص نیست ولی پیشنهاد صنف کشاورزی و کشاورزان شرق اصفهان چهارم فروردین ۹۸ است.

وی با اشاره به اینکه زمان دقیق بازگشایی آب در کمیته ۱۵ نفر حوضه زاینده رود مشخص خواهد شد، اضافه کرد: پس از مشخص شدن این موضوع که کشاورزان غرب نیز مثل کشاورزان شرق در این ایام نیاز به آب برای کشت دارند یا خیر میزان حجم آب رها سازی از سد زاینده رود مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان اعلام کرد: در صورتی که کشاورزان غرب در این ایام نیاز به آب برای کشت نداشته باشند آب با حجم کمتر دریافت می‌شود و اگر همزمان با شرق اصفهان آب دریافت کنند، زاینده رود با حجم بیشتری باز خواهد شد و در هر دو صورت به احتمال زیاد چهارم فروردین ماه آب برای کشت کشاورزان شرق باز می‌شود.

وی افزود: برای کشت کشاورزان شرق اصفهان باید آب زاینده رود به مدت ۷۵ تا ۸۰ روز باز بماند.

وی ادامه داد: برای توزیع آب معقول بین کشاورزان لازم است که شرکت آب منطقه‌ای حداقل ۳۲ متر مکعب در ثانیه آب را به سد آبشار برساند چرا که حجم کمتر از این، توزیع آب را با مشکل مواجه خواهد کرد و بسیاری از کشاورزان به حق حداقلی خود نمی‌رسند.

محمدرضایی با اشاره به اینکه در کشت اول کشاورزان شرق اصفهان بیشتر اقدام به کشت گندم سپس جو و پس از آن گلرنگ کردند، ادامه داد: آب زاینده رود در روزهای نخست عید باز می‌شود و تا اواسط خردادماه جریان آب در زاینده رود ادامه دارد تا اینکه محیط زیست و کشاورزان به حداقل حق‌آبه خود برسند.

کد خبر 4570604

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است