Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:14:54 GMT

پانزدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۶۹۲۲

پانزدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

در ادامه برگزاری جشنواره‌های شاد دانش‌اموزی فیلم دفاع مقدس با محوریت مناطق محروم و آسیب‌دیده در کشور، پانزدهمین دوره این جشنواره به مدت دوهفته برگزار شد که در مجموع بیش از بیست هزار دانش اموز و معلمین آنان از این برنامه‌ها بصورت کاملا رایگان استفاده کردند . ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هدف از برگزاری این جشنواره‌های خودجوش  و مردمی که با همکاری هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و جانبازان دفاع مقدس درحال انجام است، ایجاد نشاط و بالابردن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مقوله وطن دوستی، صلح و مجاهدتهای رزمندگان اسلام بدور از کلیشه‌های رایج رسمی و بدور از هرگونه سخنرانی  و فعالیتهای صرفا  مسئول محور قبلی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این جشنواره به تمامی دانش آموزان روستایی شرکت کننده ، هدایایی همچون اسباب بازی ، کتاب ، نوشت افزار ، جانمازهای بسیار زیبای طراحی شده توسط تیم جشنواره (اختصاصی  کودکان و نوجوانان ) اهدا شد.

از ابتکارات جدید اجرا شده در این دوره از جشنواره در روستاها ، فیلمبرداری هوایی از مناطق بکر طبیعی  و منازل و نمایش آن در شروع هر سانس برای دانش آموزان همان منطقه با هدف  شناخت بیشتر از زیباییهای ناشناخته هر روستا و ایجاد سوال و کنجکاوی و علاقه بیشتر به موطن در ذهن این عزیزان بود که بسیار مورد استقبال قرار میگرفت.

از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره  میتوان از سرکار خانم شبنم مقدمی و آقایان مالک سراج ( بازیگر ) و بهزاد کریمی ( استاد شعبده بازی ) نام برد . این ابتکار اجرای جشنواره های شادهمراه با حفظ ارزشهای مشترک فرهنگی برای دانش اموزان  توسط شهید مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری ایجاد و تاکنون با مساعدت بی چشمداشت هنرمندان و جانبازان دوره دفاع مقدس به پانزدهمین دوره خود رسیده است.

لازم به ذکر است که  دستگاههایی  همچون خانه سینما ، سپاه فتح استان کهگیلویه و سپاه ناحیه گچساران ،آموزش وپرورش استان و شهرستان گچساران ،شرکت ملی نفت ناحیه گچساران ، صدا و سیمای مرکز دنا ، معاونت سیمای استانها ، وزارت ارشاد ،  شهرداری ، فرمانداری و دهیاری های مربوطه ، حوزه هنری استان ، دانشکده سینما و تاتر دانشگاه هنر تهران ، معاونت سینمایی کشور ، انتشارات سوره مهر ، صندوق اعتباری هنرمندان و  استانداری کهگیلویه و بویر احمد به همیاری این جشنواره شتافتند .

انتهای پیام/

R1356/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود