Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امروز (یک‌شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور  این نیرو در پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر، با اشاره به حضور شبانه‌روزی نیروی دریایی ارتش در دریا‌های تحت حاکمیت کشور و دریا‌های مجاور، اظهار داشت: امنیت به صورت کامل و پایدار در این منطقه برقرار است و به واسطه حضور فرزندان این مرز و بوم در دریاها، هیچ‌گونه ناامنی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌طور که در روز‌های اخیر در اخبار شنیدید، وقتی دزدان دریایی قصد داشتند در خلیج عدن به نفتکش کشورمان حمله کنند ناوگروه شصتم نیروی دریایی ارتش این حمله دزدان دریایی را مهار کرد.

امیر خانزادی تأکید کرد: حضور دائمی ما در دریا‌های تحت حاکمیت و نیز دریا‌های آزاد و همچنین دریا‌هایی که به دریا‌های کشور امتداد دارند مانند خلیج عدن، همچنان به صورت شبانه‌روزی در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت؛ لذا تا برقراری کامل امنیت و ریشه‌کنی ناامنی، در آبهای بین المللی و آزاد حضور مقتدرانه ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸، گفت: برای امسال الحاق اولین نسل از شناور‌های میشکا کلاس «صبا» را نیز داریم که در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد و به طور کلی یک طیف گسترده‌ای از تجهیزات بومی و با افتخار ساخت جمهوری اسلامی ایران در سال آینده به نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های ارتقاء توان رزم، در سال جدید سلسله رزمایش‌هایی را در نیروی دریایی ارتش برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: در همین رابطه سال آینده رزمایش‌های مرکبی را با کشور‌های دوست در آب‌های منطقه خصوصا در منطقه نیرو‌های دریایی اقیانوس هند و دریای خزر برگزار خواهیم کرد.

امیر خانزادی با اشاره به تجهیزات بومی ناوگان نیرو دریایی ارتش گفت: از آن‌جایی که این تجهیزات کاملا بومی هستند و در داخل کشور تولید می‌شوند؛ لذا میزان هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود بسیار کمتر از یک شناور خارجی است و با توجه به اینکه نیرو‌های مسلح از ابتدای انقلاب ۱۰۰ درصد تحریم بوده‌اند؛ بنابراین اگر هم فرضا ما بخواهیم قطعات و تجهیزات را از خارج کشور تامین کنیم، از طرف مقابل این اراده و همکاری وجود ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرمانده نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنوبی‌ها فردا به دریا نروند

سازمان هواشناسی کشور برای فردا (یکشنبه) تا ظهر چهارشنبه هشدار زرد دریایی صادر کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر (تاکید بر مناطق دور از ساحل) نسبت به اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی هشدار داد.

یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج‌فارس و دوشنبه و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان با وزش باد و افزایش ارتفاع موج مواجه می‌شود.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل، همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران برگزار می شود
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • چین: با هر تحریکی در دریا مقابله خواهیم کرد
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • جنوبی‌ها فردا به دریا نروند