Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، کارگروه تنظیم بازار در گزارشی درباره اقدامات این کارگروه برای تامین شکر مورد نیاز بازار نوشت: براساس آمار‌های رسمی، مصرف سالانه شکر اعم از مصارف خانگی، صنوف و صنایع مرتبط بالغ بر ۲.۵ میلیون تن در سال است که امسال به دلایلی مانند خشکسالی و محدودیت تخصیص آب برای مزارع چغندر و نیشکر و مشکلات خاص ایجاد شده برای کارخانجات نیشکری، تولید این محصول نسبت به سال ۹۶ با کاهش مواجه بود و همین موضوع مشکلاتی را در تامین شکر مورد نیاز کشور به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از شهریور ماه امسال، شکر خام مشمول ممنوعیت واردات فصلی شد که این دلیل به همراه کاهش عرضه کارخانجات شکر، افزایش نرخ این محصول در بازار را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اجرای طرح کنترل قیمت ها بر کالاهای اساسی

در ادامه گزارش آمده است: برای بازگرداندن آرامش به بازار شکر و کاهش نرخ آن، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش ذخایر استراتژیک به میزان ۵۰۰ هزار تن اقدام کند.

براساس تصمیم اتخاذ شده افزایش بخشی از ذخایر از طریق تامین شکر خام از محل واردات بوده است.

در پایان این گزارش ذکر این نکته ضروریست که شکر استحصالی از کارخانجات نیشکری که روانه واحد‌های تصفیه و کارخانجات قند شده و واردات شکر، باعث تعادل مجدد در بازار این محصول خواهد شد.

انتهای پیام/

تعادل بازار شکر با افزایش تولید و واردات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده به بالای ۶۵ تا ۶۶ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، روزانه پشتیبانی امور دام هزارتن تا ۲ هزارتن مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری می‌کند، اما این میزان نتوانسته روند کاهشی قیمت مرغ را متوقف کند.

این مقام مسئول افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی اقدامات پشتیبانی امور دام می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی راهکار اصلی حمایت از تولید داخل را صادرات مستمر مرغ اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، عرضه مرغ بر مصرف غلبه دارد که در نتیجه این امر منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته هزارتن مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما بدلیل مازاد تولید و در راستای حمایت از مرغداران باید برای صادرات مستمر برنامه ریزی شود؛ به گونه‌ای که قیمت تولید با بازار همخوانی داشته باشد.

ابراهیمی قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه فشار مضاعفی بر تولید وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده
  • واردات قهوه به ۵۲ هزارتن رسید
  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار