Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:59:01 GMT

شوراها در کردستان هیچ جایگاهی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۴۷۴۴۴

شوراها در کردستان هیچ جایگاهی ندارند

رئیس شورای اسلامی کردستان گفت: متأسفانه شوراها در شهرستان‌های استان «هیچ» جایگاهی ندارند و برای اکثر مراسمات، تصمیمات و جلسات دعوت نمی‌شوند. ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خلیل عزیزی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات شوراها و روستاهای استان که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در سالن جلسات شورا برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم گذشت یک سال و نیم از عمر شوراهای استان ناهماهنگی فرمانداران همچنان به یک دغدغه بزرگ برای شوراها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراهای شهرستان‌های استان به‌جز شهر سنندج و سقز تاکنون دبیرخانه مشخص نداشته و هیئت رئیسه و جلسات رسمی تشکیل نداده‌اند و فرمانداران جلساتی درباره برنامه‌ریزی شهری با حضور شوراها برگزار نکرده‌اند و این یک اقدام بسیار ناشایست و ناخوشایند است.

رئیس شورای استان کردستان با طرح این سؤال که دلیل بی‌توجهی مسئولان به شوراها چیست چرا باید شورای 8 شهرستان بدون دبیرخانه باشند تصریح کرد: متأسفانه توجهی به شوراهای شهرستان‌ها و روستاهای استان نمی‌شود و باید این مشکل برطرف شود.

وی با ابراز گله‌مندی از عدم تعامل فرمانداران و بخشداران با شوراهای شهرستان گفت: چرا باید بخشداران با شوراهایی که با هزینه و مسئولیت خود از دورترین روستای استان پیگیر مشکلات مردم هستند، همکاری نکنند.

عزیزی اظهار کرد: متأسفانه شوراها در شهرستان‌های استان کردستان «هیچ» جایگاهی ندارند و برای اکثر مراسمات، تصمیمات و جلسات دعوت نمی‌شوند.

پاسخ شهرداری تهران به 269 تذکر شورای شهرشورای شهر انزلی هزینه سفر ملوانان به کرج را تامین می‌کندبوشهر| شورای شهر جم به دنبال برطرف کردن مشکلات تیم فوتبال پارس جنوبی است

وی به وضعیت نامناسب شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: علی‌رغم ارائه برنامه و راهکارهای مختلف از سوی شوراها برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌های کردستان، اما مسئولان هیچ توجهی نمی‌کنند.

رئیس شورای استان کردستان گفت: از شهرداران استان انتظار می‌رود در این آستانه سال نو حق و حقوق کارگران و پرسنل شهرداری را پرداخت کنند و این مهم در اولویت قرار گیرد.

عزیزی از نبود مهمانسرا برای اسکان شوراهایی که از شهرستان‌ها و روستاها به مرکز استان می‌آیند، خبر داد و خاطرنشان کرد: باید همانند دیگر استان‌های کشور مهمانسرایی برای شوراها در نظر گرفته شود تا هر بار مجبور نشویم میهمانان را در منزل یک عضو شورا اسکان دهیم این وضعیت زیبنده نیست.

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۴۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در این نشست با اشاره به نشست ماهیانه ائمه جمعه استان گفت: این نشست هر ماه یک بار به میزبانی یکی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ عبودی از راه‌اندازی ۱۵ پایگاه شهری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی در شهرهای مختلف استان خبرداد و افزود: راه‌اندازی قرارگاه ملی مسجد بنا به دستور مستقیم مقام معظم رهبری و به ریاست حاج‌علی‌اکبری و دبیری شورای سیاست‌گذاری و تمامی ادارات مرتبط با امر مسجد برگزار و رویکردهای جدیدی برای تحول‌آفرینی در مساجد باید صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تشکیل دو قرارگاه شهری در دو منطقه گرمسیری و سردسیری استان در قالب قرارگاه شهید نورالدینی در شهرستان‌های گرمسیری و قرارگاه شهید خرسندیان در مناطق سردسیری استان به همت ائمه جمعه تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.
 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان افزود: قرارگاه‌های شهری در بحث مساجد با رویکرد جدید با حضور روحانیون، اوقاف، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط با مساجد در قالب تفاهم‌نامه‌ای رویکرد مساجد را متحول خواهند کرد.
عبودی همچنین گفت: در سطح استان نیز قرارگاه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور همه نهادها و دستگاه‌های اداری استان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مهم‌ترین اقدام در گام اول فعالیت قرارگاه‌ها ، بحث ثبت‌نام تمام مساجد استان در سامانه خاص این امر در تمامی شهرها و روستاهای استان است.
در ادامه نیز ائمه جمعه شهرستان‌های استان به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • شورای اداری استان سمنان برگزار شد
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟